Kolegij
Studiji
Sociologija (dvopredmetni)Studijska godina
2ISVU ID
197145ECTS
8
predmeta | Ciljevi predmeta: Ponavljanje osnova matematike. Upoznavanje sa statističkim opisom odnosa dviju ili više varijabli izraženih na različitim mjernim skalama. Upoznavanje s postavkama i racionalom statističkog zaključivanja s uzorka na populaciju. Usvajanje parametrijskih i neparametrijskih postupaka testiranja razlika i povezanosti među slučajnim varijablama. Ovladavanje računalnim programima predviđenim za korištenje deskriptivne i inferencijalne statistike u praksi. Sadržaj predmeta: Upoznavanje sa svrhom statistike u društvenim znanostima. Tipovi mjerenja, vrste mjernih skala, vrste varijabli. Frekvencije i grupiranje rezultata te grafičko prikazivanje raspodjele rezultata mjerenja. Mjere središnje tendencije. Mjere varijabilnosti rezultata. Osnovni pojmovi kombinatorike i matematičke vjerojatnosti. Normalna raspodjela i druge važne raspodjele u društvenim znanostima. Mjere položaja rezultata u skupini (z-vrijednosti, centili, decili). Regresija i predviđanje. Koeficijent korelacije. Efikasnost prognoze i rezidualni varijabilitet. Koeficijent multiple korelacije i koeficijent parcijalne korelacije. Koeficijenti korelacije na ordinalnim varijablama. Uvod u statističko zaključivanje, vrste uzoraka i zaključivanje o parametrima populacije na temelju uzorka. Teorijske raspodjele važnih statistika – prikaz, svojstva i stupnjevi slobode. Uvod u testiranje hipoteza, problem homogenosti varijance i testovi razlika između aritmetičkih sredina dva nezavisna uzoraka. Model zavisnih uzoraka i testiranje razlika između aritmetičkih sredina dvaju zavisnih uzorka. Testiranje razlika među proporcijama. Tipovi grešaka u statističkom testiranju razlika i računanje statističke snage testa. Testiranje značajnosti različitih koeficijenata korelacije i testiranje razlike između dvaju koeficijenata korelacije. Neparametrijska statistika i hi-kvadrat test. Neparametrijski testovi razlika između dvaju nezavisnih uzoraka. Neparametrijski testovi razlika između dvaju zavisnih uzoraka. Neparametrijski testovi razlika između više uzoraka (zavisnih i nezavisnih).
|
1. Opisati osnovnu statističku teoriju i stručne statističke pojmove. 2. Povezati proces grupiranja podataka i rezultata s njihovim tabličnim i grafičkim prikazivanjem. 3. Koristiti osnovne deskriptivne statističke pokazatelje i testove. 4. Protumačiti prednosti i nedostatke osnovnih deskriptivnih statističkih pokazatelja i testova. 5. Primijeniti statističko inferencijalno zaključivanje u društvenim istraživanjima. 6. Koristiti statističke postupke i metodološke istraživačke procedure u društvenim istraživanjima. 7. Primijeniti rad u statističkom programu.
Petz, B., Kolesarić, V. i Ivanec, D. (2012). Petzova statistika: Osnovne statističke metode za nematematičare. Jastrebarsko: Naklada Slap
Milas, G. (2005). Istraživačke metode u psihologiji i drugim društvenim znanostima. Jastrebarsko: Naklada Slap.
1. Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70% nastave)
2. Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100 bodova) tijekom nastave
3. Položena provjera znanja iz Repetitorija matematike
| 1. Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz nastavne aktivnosti 2. Završni usmeni ispit (minimum za prolaz na pismenom ispitu je 50% točne riješenosti) |
Način stjecanja bodova:
1. Nastavne aktivnosti – 70%: a) 4 kolokvija – 4×15 = 60 % b) Rad na vježbama = 10 %
2. Završni usmeni ispit – 30% |
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada: izvrstan (5) – 90 do 100% bodova vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova dobar (3) – 65 do 79,9% bodova dovoljan (2) – 50 do 64,9% bodova |
nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova
| VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) |
| Pohađanje nastave | 1.68 | 0 |
| Kolokvij-međuispit | 3.36 | 60 |
| Rad na vježbama | 0.56 | 10 |
| Ukupno tijekom nastave | 5.6 | 70 |
| Završni ispit | 2.4 | 30 |
| UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 8 | 100 |
| Akademska godina | |
|---|---|
| 2025/2026 | Download |