Cilj: sustavno prikazati teološki govor o čovjeku i ljudskoj zajednici u svjetlu Božje objave. Sadržaj: U okviru predmeta studenti će biti upoznati s temeljnim pojmovima teološke antropologije i teološkim tumačenjem Božje objave o čovjeku. Raspravit će se o otvorenim pitanjima i perspektivama teološkog govora o čovjeku. Studenti će se upoznati ne samo s katoličkom antropologijom već i antropologijom drugih kršćanskih zajednica.
1. Definirati temeljne pojmove teološke antropologije. 2. Objasniti teološko tumačenje Božje objave o čovjeku. 3. Izdvojiti otvorena pitanja i perspektive teološkog govora o čovjeku. 4. Usporediti katoličku antropologiju s antropologijom drugih kršćanskih zajednica.
1. Nemet, L. (2003), Teologija stvaranja. Zagreb: Kršćanska sadašnjost, str. 27-44. 47-53. 107-132. 150-163. 172-200.; 2. Mateljan, A. (2006), Obdareni ljubavlju. Uvod u teologiju milosti. Split: Crkva u svijetu, str. 64-74. 165-208.; 3. Nemet, L. (2002), Kršćanska eshatologija. Zagreb: Kršćanska sadašnjost, str. 63-153.; 4. Ratzinger, J. (2011), Dogma i navještaj. Zagreb: Kršćanska sadašnjost, str. 142-155. 178-200. 221-230. 273-308.
1. Ratzinger, J. (2008), U početku stvori Bog. Promišljanja o stvaranju i grijehu. Zagreb: Kršćanska sadašnjost, str. 15-30. 51-110.; 2. Papa Franjo (2015), Laudato sì. Enciklika o brizi za zajednički dom. Zagreb: Kršćanska sadašnjost, str. 108-126. 155-187.; 3. Papa Franjo (2018), Gaudete et exsultate – Radujte se i kličite. Apostolska pobudnica o pozivu na svetost u današnjem svijetu, u: https://w2.vatican.va/content/francesco/en/apost_exhortations/documents/papafrancesco_ esortazione-ap_20180319_gaudete-et-exsultate.html 4. W. Kasper, W. KASPER, Narav – milost – kultura, u: Crkva u svijetu, 39 (2004.) 4, 459-476; također u: https://hrcak.srce.hr/ 5. Lavatori, R. (2011), Gospodin će doći u slavi. Eshatologija u svjetlu Drugoga vatikanskog koncila. Zagreb: Kršćanska sadašnjost.
1. Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70% nastave) 2. Uredno izvršene seminarske obaveze 3. Manja opterećenja aktivnom nastavom nadoknađuju se većim opterećenjem ostalim obvezama prema uputama nastavnika
Kontinuiranim vrednovanjem studentskog rada dolazi se do ukupne ocjene: nedovoljan (1) 0-59,9 % bodova dovoljan (2) 60-69,9 % bodova dobar (3) 70-79,9 % bodova vrlo dobar (4) 80-89,9 % bodova izvrstan (5) 90-100 % bodova