Kolegij
Cilj kolegija je analizirati modernizacijske procese te prikazati uzročno-posljedičnu povezanost u različitim sferama društvenog djelovanja na globalnoj razini u 19. stoljeću. Predavanja su koncipirana tematski. Pojedine teme iz društvene, gospodarske i kulturne povijesti pratit će se kroz „dugo 19. stoljeće“ te analizirati njihov međuodnos s drugim procesima karakterističnim za navedeno razdoblje. Kroz prizmu modernizacijskih procesa i promjena koje je donijelo 19. stoljeće pratit će se popularne doktrine: romantizam, liberalizam i nacionalizam; zatim, utjecaj industrijskih revolucija na društvo, pojava radničkog pokreta, uzroke i posljedice masivnih demografskih promjena; promjene u svakodnevnom životu, kulturi, književnosti, položaju žena te promjene u strukturama društva. U seminarskom dijelu nastave studenti će čitati odabrane ulomke znanstveno popularnih i književnih djela te povijesnih izvora vezanih uz teme predavanja te prema svojim preferencijama odabrati temu na koju će napisati rad u formi kraćeg popularno-znanstvenog teksta. Najbolji tekstovi objavljuju se na blogu Sveučilišnog odjela za povijest Virtualni svitak.
1. Vrednovati specifične historiografske pojmove svjetske društvene povijesti 19. stoljeća.
2. Opisati temeljne društvene procese u 19. stoljeću na globalnoj razini.
3. Razložiti hijerarhiju povijesnih čimbenika i razjasniti kauzalnost povijesnih procesa u društvu obrađenih kroz nastavu.
4. Napisati jasan i strukturiran složeni seminarski rad.
5. Pridržavati se etičkih načela u radu..
Osterhamel, Jirgen. Preobražaj sveta. Globalna istorija 19. veka. Novi Sad: Akademska knjiga, 2022: (655-931 strr.); Povijest. sv. 15, ur. E. Cravetto (ur. hrv. izd. I. Goldstein.) Zagreb: Europapress holding, 2007.-2008.: (52-93 str.)
Dopunska literatura određuje se prema temama seminarskih radova.
Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskom programu i izvedbenom nastavnom planu;
Uredno izvršene seminarske obveze – pripremljeno izlaganje te predana i prihvaćena pismena verzija rada; Stjecanje minimalnog uspjeha od 35% tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti – ostvareno kumulativno.
Nastavne aktivnosti – seminarske obveze; 1. kolokvij (pismeni); 2. kolokvij (pismeni);
Završni ispit – usmeni.
Način stjecanja ocjene:
a) Nastavne aktivnosti: 70 % ocjene: seminarske obveze, 1. kolokvij, 2. kolokvij.
b) Završni ispi : 30% ocjene (za prolaz je nužno riješiti 50% ispita) – usmeni ispit.
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 1,13 | 0 |
Seminarsko izlaganje | 0,97 | 30 |
Kolokvij | 0,97 | 20 |
Kolokvij | 1,46 | 20 |
Ukupno tijekom nastave | 4,53 | 70 |
Završni ispit | 1,47 | 30 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 6 | 100 |
| Akademska godina | |
|---|---|
| 2025/2026 | Download |