Cilj kolegija je povezivanje teorijskih pristupa i procesa u psihologiji bliskih odnosa. Preispitati iskustva i očekivanja od bliskih odnosa s obzirom na znanstveno utemeljene spoznaje. Sadržaj predmeta: Važnost bliskih odnosa te njihovo razumijevanje unutar teorijskih okvira. Privlačnost i odabir partnera. Važnost osobnih odrednica u uspostavljanju i održavanju bliskih veza. Komunikacija u bliskim odnosima. Kognitivni procesi važni za održavanje bliskih odnosa. Roditeljstvo kao dio intimnih odnosa. Nestabilnost intimnih odnosa i budućnost braka.
Utvrditi faktore važne za uspješno održavanje dugoročnih bliskih odnosa na temelju rezultata znanstvenih istraživanja.
Preispitati različite kognitivne i emocionalne procese, kao i socijalni kontekst važan za održavanje bliskih odnosa.
Prezentirati glavne nalaze dobivene na temelju intervjua.
Osmisliti praktične intervencije s ciljem povećanja kvalitete bliskih odnosa i prevencije razvoda, rukovodeći se etičkim načelima rada psihologa.
Bradbury, T. N. i Karney, B. R. (2010). Intimate relationships. W.W. Norton & Company.
Čudina-Obradović, M. i Obradović, J. (2006). Psihologija braka i obitelji. Golden marketing – Tehnička knjiga.
Stangor, C., Jhangiani, R., & Tarry, H. (2022). Close relationships: Liking and loving over the long Term. U: R.Jhangiani, & H. Tarry (ur.), Principles of social psychology (str. 336-375). 1st International H5P Edition.
Fletcher, G. J., & Clark, M. S. (Eds.). (2008). Blackwell handbook of social psychology: Interpersonal processes. John Wiley & Sons.
Rubin, K. H., Bukowski, W. M., & Laursen, B. (Eds.). (2011). Handbook of peer interactions, relationships, and groups. Guilford Press.
Znanstveni i stručni časopisi, domaći i strani, iz područja suvremene psihologije Tijekom nastave studenti će biti upućeni na ostalu dopunsku literaturu po potrebi
Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70% svakog oblika nastave)
Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100 bodova) tijekom nastave (kolokviji, seminarski rad)
Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz nastavne aktivnosti; Završni pismeni ispit (minimum za prolaz na pismenom ispitu je 50% točne riješenosti).
Način stjecanja bodova: 1. Nastavne aktivnosti – 70% ocjene:
seminarski rad – 30%
1. kolokvij – 20%
2. kolokvij – 20%
2. Završni pismeni ispit - 30% ocjene
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada: izvrstan (5) – 90 do 100% bodova vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova dobar (3) – 65 do 79,9% bodova dovoljan (2) – 50 do 64,9% bodova nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova