Cilj ovog predmeta je pružiti studentima snažnu osnovu u statističkim konceptima i tehnikama, te im omogućiti primjenu ovih alata na stvarnim problemima i situacijama. To uključuje učenje kako prikupljati, analizirati i interpretirati podatke, kao i kako koristiti statističke programe i programske jezike u kontekstu statistike. Putem upotrebe primjera iz stvarnog svijeta, vježbi i projekata temeljenih na podacima, studenti će naučiti kako koristiti statističke metode za rješavanje problema u području informacijskih i komunikacijskih znanosti ali i drugim društvenim znanostima.
Razlikovati statističke metode za analizu i tumačenje podataka povezanih s komunikacijskim fenomenima, kao što su uporaba medija, javno mnijenje i društvene interakcije. Primijeniti statističku analizu za prepoznavanje trendova, obrazaca i odnosa u komunikacijskim podacima i izvlačenje valjanih zaključaka iz njih. Primijeniti statistički softver za analizu i vizualizaciju komunikacijskih podataka. Povezati statističke tehnike na širok raspon istraživačkih pitanja i različitih disciplina. Demonstrirati rezultate statističkih analiza raznolikoj publici, uključujući istraživače, kreatore politike i širu javnost. Pratiti razvoj statističke metodologije i alata relevantnih za komunikacijske znanosti.
Navarro, D (2018). Learning Statistics with R. University of Adelaide Petz, B. (1997). Osnovne statističke metode za nematematičare. Jatrebarsko: Naklada Slap: 29-206, 237-299, 321-341.
Stevens, J. (2006). Applied Multivariate Statistics for the Social Sciences. Fifth Edition. Lawrence Erlbaum Associates. Aron, A., Aron, E. N., & Coups, E. J. (2017). Statistics for the Behavioral and Social Sciences: A Brief Course. Seventh Edition. Taylor & Francis. Jackson, S. L. (2016). Research Methods and Statistics: A Critical Thinking Approach. Fourth Edition. Cengage Learning. Gravetter, F. J., & Wallnau, L. B. (2017). Data Analysis for the Social Sciences: Integrating Theory and Practice. Second Edition. SAGE Publications. Paolillo, J. C., & Watt, J. H. (2009). Statistics for Communication: A First Course in Applied Statistics. Routledge.
1. Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskom programu i izvedbenom nastavnom planu. 2. Uredno izvršene nastavnih obveza u okviru vježbi. 3. Stjecanje minimalnog uspjeha od 35% tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti kroz vježbe i kolokvije.
1. Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz nastavne aktivnosti. 2. Završni pismeni i usmeni ispit (minimum za prolaz na pismenom ispitu je 50% točne riješenosti).
a) Nastavne aktivnosti – 70% ocjene 1) Vježbe – max. 20 %; 2) 1. kolokvij – max. 25 %; 3) 2. kolokvij – max. 25 %; b) Završni ispit 4) Pismeni ispit – max. 30 % (za prolaz je nužno točno odgovoriti na 50 % postavljenih pitanja). dovoljan (2) – 50-64,9 % dobar (3) – 65-79,9 % vrlo dobar (4) – 80-89,9 % izvrstan (5) – 90-100 %