Kolegij
Studiji
Sociologija - Upravljanje i javne politikePovijest (dvopredmetni)
Sociologija (dvopredmetni)
Studijska godina
1ISVU ID
101878ECTS
3
Ciljevi kolegija:
Cilj kolegija jest upoznati studente s konceptom prostornog planiranja u društvenom kontekstu, glavnim vrstama prostornih planova, te uvjetima i načinima njihove izvedbe.
Sadržaj kolegija:
Prostorno planiranje, pojam i osnovne sastavnice: prostor, vrijeme, djelatnost, korisnik. Prostor i srodni pojmovi: okoliš, teritorij, priroda, društvena proizvodnja prostora, stanovništvo i prostor. Klasifikacija djelatnosti u društvu: društvena osnova planerske razdiobe djelatnosti na rad, stanovanje, promet i igru; društvena hijerarhija djelatnosti; uloga tehničke i organizacijske morfologije djelatnosti. Pojam korisnika u prostornom planiranju: tipologija korisnika i njihova prisutnost u planiranju; direktivni i indikativni pristup; pravednost u prostornom planiranju. Sociokulturni poredak i prostorno planiranje: temeljne ideje i hijerarhija vrijednosti; pojam identiteta; pojam baštine; okoliš i baština. Politički poredak i prostorno planiranje: društvena razdioba moći i hijerarhija interesa; javni i privatni interesi; prostorni i teritorijalni interesi; zastupanje interesa u prostornom planiranju; uloga javnosti; odlučivanje o prostornom planu. Institucije u prostornom planiranju: institucije izradbe; institucije provedbe i nadzora plana; društveno funkcioniranje prostornoplanskog dokumenta: pravni i moralni aspekt. Suvremeno društvo i prostorno planiranje: modernost i postmodernost u prostornom planiranju; nužnost prostornog planiranja; socijalna, ekologijska i razvojna održivost i prostorno planiranje.
- Identificirati glavne društvene aktere u planiranju.
- Povezati planiranje i kulturni kontekst vrijednosti i identiteta.
- Razlikovati osnovne tipove prostornih planova.
- Prezentirati ulogu planiranja u zaštiti prirodne i kulturne baštine.
- Argumentirati principe održivoga planiranja.
Marinović Uzelac, A., (2001.), Prostorno planiranje, Dom i svijet, Zagreb, (odabrana poglavlja).
Catanese, A. J., i Snyder, J. C. (1988.), Urban Planning, McGraw-Hill, Inc., New York (odabrana poglavlja);
Hall, P. (2002.), Urban and Regional Planning, Routledge, London and New York (odabrana poglavlja).
1. Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskom programu i izvedbenom nastavnom planu;
2. Stjecanje minimalnog uspjeha od 35% ukupne ocjene tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti – kumulativno ostvareno na seminarskim obvezama i kolokvijima
1) Nastavne aktivnosti – seminarski rad; 1. kolokvij (pismeni) i 2. kolokvij (pismeni)
2) Završni ispit (usmeni).