Kolegij
Studiji
Sociologija - Upravljanje i javne politikeSociologija (dvopredmetni)
Studijska godina
1ISVU ID
139208ECTS
4
Ciljevi predmeta: Stjecanje znanja i sposobnosti upotrebe modela faktorske analize podataka na razini razumijevanja, planiranja istraživanja i provedbe analize.
Sadržaj predmeta: Osnove matričnog računa. Geometrija vektorskog prostora. Osnovna logika faktorske analize. Modeli ekstrakcije faktora. Model na glavne komponente. Matrica faktorske strukture. Određivanje broja zadržanih faktora. Faktorski bodovi u komponentnoj analizi. Faktorska analiza zajedničkih faktora. Komunalitet i procjena komunaliteta. Matrica faktorske strukture i faktorskog obrasca. Grafička rotacija. Ortogonalne analitičke rotacije. Kosokutne analitičke rotacije. Modeli faktorske analize na transformiranim matricama. Faktori viših redova. Usporedba analize glavnih komponenata i analize zajedničkih faktora. Ostali modaliteti faktorske analize. Korištenje faktora u drugim multivarijatnim analizama.
1. Razlikovati osnovne pojmove faktorske analize. 2. Usporediti vrste eksploratorne faktorske analize. 3. Ustanoviti ispunjenost statističkih preduvjeta potrebnih za provedbu faktorske analize. 4. Zaključiti o dobivenim statističkim parametrima i faktorskim rješenjima nakon provedene eksploratorne faktorske analize. 5. Kreirati odgovarajući istraživački nacrt primjeren za rješavanje postupkom eksploratorne faktorske analize te istraživački izvještaj na temelju postavljenoga nacrta i provedene analize u računalnome programu. 6. Usporediti eksploratornu i konfirmatornu strategiju faktorske analize.
- Fulgosi, A. (1988). Faktorska analiza. Zagreb: Školska knjiga.
Field, A. (2013). Discovering statistics using IBM SPSS statistics. London: SAGE Publications Ltd.
Harman, H. H. (1967). Modern factor analysis. Chicago: University of Chicago Press.
Reyment, R., Jöreskog, K. G. (1996). Applied factor analysis in the natural sciences. Cambridge: Cambridge University Press.
Rummel, R. J. (1970). Applied Factor Analysis. Evanston: Northwestern University Press.
Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70% nastave).
Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100 bodova) tijekom nastave.
Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz nastavne aktivnosti.
Završni usmeni ispit (minimum za prolaz na usmenom ispitu je 50% točne riješenosti).