Kolegij
Studiji
Sociologija - Upravljanje i javne politikePovijest (dvopredmetni)
Sociologija (dvopredmetni)
Studijska godina
1ISVU ID
139211ECTS
4
Ciljevi kolegija:
Stjecanje osnovnih znanja iz mikroekonomije.
Sadržaj kolegija:
Teorija ponašanja potrošača: racionalnost, preferencije i korisnost, krivulje indiferencije, maksimalizacija korisnosti, funkcija potražnje, supstitucija i efekti dohotka, supstituti i komplementi; teorija poduzeća: tehnologija i proizvodnja, zakon opadajućeg graničnog proizvoda, maksimizacija profita, troškovi, kratkoročno i dugoročno ponašanje poduzeća, ponuda poduzeća; tržišta: ponuda i potražnja, ravnoteža, kompetitivnost, savršena konkurencija, monopol, monopolistička konkurencija, oligopol, teorija igara, informacije; tržišta faktora: opća ravnoteža kompetitivnog tržišta, pareto optimalnost, javna dobra, vladine intervencije.
1. Razlučiti temeljne pojmove iz osnova mikroekonomije. 2. Povezati znanja iz mikroekonomije sa sociologijom. 3. Klasificirati ulogu države, poslodavaca i domaćinstava u temeljnom modelu tržišnoga gospodarstva. 4. Napisati seminarski rad o ulozi države, poslodavca i domaćiinstava u temeljnom modelu tržišnog gospodarstva.
Pindyck, Robert S., Daniel L. Rubinfeld. (2008). Mikroekonomija, 7. izdanje, Zagreb: MATE; Mankiw, N.Gregory.; (2006). Osnove ekonomije. Zagreb: MATE
Samuelson, P.; Nordhaus, W.D. (2011). Ekonomija. Zagreb: MATE; Pavić, I., Benić, Đ., Hashi, I. (2009). Mikroekonomija, treće izdanje, Ekonomski fakultet Split; Pervan, M. (2013) Mikroekonomija – zbirka zadataka, treće dopunjeno izdanje, Ekonomski fakultet Split; Varian, Hal R. (2005). Intermediate microeconomics. W. W. Norton & Company, 7 th edition; Mas-Colell, A. (1995). Microeconomic theory. New York: Oxford University Press
- Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskom programu i izvedbenom nastavnom planu;
- Seminarski rad
- Stjecanje minimalnog uspjeha od 35% tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti – kumulativno ostvareno na nastavi i na dva kolokvija
- Nastavne aktivnosti – domaće zadaće, seminarski rad; 1.kolokvij (pismeni) i 2. kolokvij (pismeni);
- Završni ispit (pismeni i/ili usmeni).
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:
dovoljan (2) – 50-64 bodova
dobar (3) – 65-79 bodova
vrlo dobar (4) – 80-89 bodova
izvrstan (5) – 90 i više bodova
Način stjecanja ocjene:
a) Nastavne aktivnosti – 70% ocjene
1) seminarski rad – max. 15 bodova (kvaliteta izlaganja – max. 7 bodova; razina obrađenosti teme – max. 8 bodova);
2) 1. kolokvij – max. 25 bodova;
3) 2. kolokvij – max. 30 bodova;
b) Završni ispit – max. 30 bodova (za prolaz je nužno riješiti 50% završnog ispita)
Ciljevi kolegija:
Stjecanje osnovnih znanja iz mikroekonomije.
Sadržaj kolegija:
Teorija ponašanja potrošača: racionalnost, preferencije i korisnost, krivulje indiferencije, maksimalizacija korisnosti, funkcija potražnje, supstitucija i efekti dohotka, supstituti i komplementi; teorija poduzeća: tehnologija i proizvodnja, zakon opadajućeg graničnog proizvoda, maksimizacija profita, troškovi, kratkoročno i dugoročno ponašanje poduzeća, ponuda poduzeća; tržišta: ponuda i potražnja, ravnoteža, kompetitivnost, savršena konkurencija, monopol, monopolistička konkurencija, oligopol, teorija igara, informacije; tržišta faktora: opća ravnoteža kompetitivnog tržišta, pareto optimalnost, javna dobra, vladine intervencije.
1. Razlučiti temeljne pojmove iz osnova mikroekonomije. 2. Povezati znanja iz mikroekonomije sa sociologijom. 3. Klasificirati ulogu države, poslodavaca i domaćinstava u temeljnom modelu tržišnoga gospodarstva. 4. Napisati seminarski rad o ulozi države, poslodavca i domaćiinstava u temeljnom modelu tržišnog gospodarstva.
Pindyck, Robert S., Daniel L. Rubinfeld. (2008). Mikroekonomija, 7. izdanje, Zagreb: MATE; Mankiw, N.Gregory.; (2006). Osnove ekonomije. Zagreb: MATE
Samuelson, P.; Nordhaus, W.D. (2011). Ekonomija. Zagreb: MATE; Pavić, I., Benić, Đ., Hashi, I. (2009). Mikroekonomija, treće izdanje, Ekonomski fakultet Split; Pervan, M. (2013) Mikroekonomija – zbirka zadataka, treće dopunjeno izdanje, Ekonomski fakultet Split; Varian, Hal R. (2005). Intermediate microeconomics. W. W. Norton & Company, 7 th edition; Mas-Colell, A. (1995). Microeconomic theory. New York: Oxford University Press
- Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskom programu i izvedbenom nastavnom planu;
- Seminarski rad
- Stjecanje minimalnog uspjeha od 35% tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti – kumulativno ostvareno na nastavi i na dva kolokvija
- Nastavne aktivnosti – domaće zadaće, seminarski rad; 1.kolokvij (pismeni) i 2. kolokvij (pismeni);
- Završni ispit (pismeni i/ili usmeni).
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:
dovoljan (2) – 50-64 bodova
dobar (3) – 65-79 bodova
vrlo dobar (4) – 80-89 bodova
izvrstan (5) – 90 i više bodova
Način stjecanja ocjene:
a) Nastavne aktivnosti – 70% ocjene
1) seminarski rad – max. 15 bodova (kvaliteta izlaganja – max. 7 bodova; razina obrađenosti teme – max. 8 bodova);
2) 1. kolokvij – max. 25 bodova;
3) 2. kolokvij – max. 30 bodova;
b) Završni ispit – max. 30 bodova (za prolaz je nužno riješiti 50% završnog ispita)
Ciljevi kolegija:
Stjecanje osnovnih znanja iz mikroekonomije.
Sadržaj kolegija:
Teorija ponašanja potrošača: racionalnost, preferencije i korisnost, krivulje indiferencije, maksimalizacija korisnosti, funkcija potražnje, supstitucija i efekti dohotka, supstituti i komplementi; teorija poduzeća: tehnologija i proizvodnja, zakon opadajućeg graničnog proizvoda, maksimizacija profita, troškovi, kratkoročno i dugoročno ponašanje poduzeća, ponuda poduzeća; tržišta: ponuda i potražnja, ravnoteža, kompetitivnost, savršena konkurencija, monopol, monopolistička konkurencija, oligopol, teorija igara, informacije; tržišta faktora: opća ravnoteža kompetitivnog tržišta, pareto optimalnost, javna dobra, vladine intervencije.
1. Razlučiti temeljne pojmove iz osnova mikroekonomije. 2. Povezati znanja iz mikroekonomije sa sociologijom. 3. Klasificirati ulogu države, poslodavaca i domaćinstava u temeljnom modelu tržišnoga gospodarstva. 4. Napisati seminarski rad o ulozi države, poslodavca i domaćiinstava u temeljnom modelu tržišnog gospodarstva.
Pindyck, Robert S., Daniel L. Rubinfeld. (2008). Mikroekonomija, 7. izdanje, Zagreb: MATE; Mankiw, N.Gregory.; (2006). Osnove ekonomije. Zagreb: MATE
Samuelson, P.; Nordhaus, W.D. (2011). Ekonomija. Zagreb: MATE; Pavić, I., Benić, Đ., Hashi, I. (2009). Mikroekonomija, treće izdanje, Ekonomski fakultet Split; Pervan, M. (2013) Mikroekonomija – zbirka zadataka, treće dopunjeno izdanje, Ekonomski fakultet Split; Varian, Hal R. (2005). Intermediate microeconomics. W. W. Norton & Company, 7 th edition; Mas-Colell, A. (1995). Microeconomic theory. New York: Oxford University Press
- Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskom programu i izvedbenom nastavnom planu;
- Seminarski rad
- Stjecanje minimalnog uspjeha od 35% tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti – kumulativno ostvareno na nastavi i na dva kolokvija
- Nastavne aktivnosti – domaće zadaće, seminarski rad; 1.kolokvij (pismeni) i 2. kolokvij (pismeni);
- Završni ispit (pismeni i/ili usmeni).
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:
dovoljan (2) – 50-64 bodova
dobar (3) – 65-79 bodova
vrlo dobar (4) – 80-89 bodova
izvrstan (5) – 90 i više bodova
Način stjecanja ocjene:
a) Nastavne aktivnosti – 70% ocjene
1) seminarski rad – max. 15 bodova (kvaliteta izlaganja – max. 7 bodova; razina obrađenosti teme – max. 8 bodova);
2) 1. kolokvij – max. 25 bodova;
3) 2. kolokvij – max. 30 bodova;
b) Završni ispit – max. 30 bodova (za prolaz je nužno riješiti 50% završnog ispita)