Kolegij
Studiji
Sociologija - Upravljanje i javne politikeStudijska godina
1ISVU ID
101879ECTS
4
Predmet upoznaje studente s konceptima javnog i općeg dobra, državne
regulacije te sa pojmom „javnog sektora“. Obrađuju se odabrani primjeri iz
europske povijesti koji ukazuju na evoluciju pojma javnog sektora. Analizira
se pojam države blagostanja i koncept tržišno socijalnog gospodarstva.
Objašnjava se pojam tranzicije. Raspravlja se sadržaj i struktura javnog
sektora u odabranim europskim državama. Analizira se ustroj javnog sektora
u Hrvatskoj.
Sadržaj predmeta:
Zapadni sistem i država. Tri vala demokratizaije. Nacionalna država i
institucije. Demokracija, tržište i državna regulacija. Državna regulacija i
ekonomija. Javni sektor u miješanoj ekonomiji. Koncept društvenog izbora.
Ravnoteža između javnog i privatnog sektora. Primjeri organizacije javnog
sektora u zapadnim društvima. Javni sektor i tranzicija. Privatizacija kao
tranzicijska politika javnog sektora. Regulacija u tranziciji. Koncept
„posttranzicije“. Sadržaj i obuhvat javnog sektora u Hrvatskoj. Javni sektor i
reforma u Hrvatskoj.
1. Razlikovati teorijske perspektive i praktična rješenja konceptualiziranja i
organiziranja javnoga sektora. 2. Kritički prosuditi teme iz područja javnoga
sektora u suvremenim europskim društvima. 3. Procijeniti moguća rješenja
javnosektorskih problema. 4. Izabrati odgovorne opcije povezane s javnim i
općim dobrom i regulacijom javnoga sektora.
Duverger, M., (1980). Janus: Dva lica Zapada, Delo Ljubljana.; Rogić, I.,
(2000.) Tehnika i samostalnost, Hrvatska sveučilišta naklada, Zagreb. ;
Županov J., (2002.) Od komunističkog pakla do divljeg kapitalizma, Hrvatska
sveučilišna naklada, Zagreb. Stiglitz, J: Economics of the Public Sector
(odabrana poglavlja), W.W. Norton & Company; Ustav RH; Zakon o
izvršenju državnog proračuna (odabrani dijelovi).
Wallerstein, I., (1991.) Geopolitics and Geoculture: Essays on the Changing
Worlds System, Cambridge University Press; Magnusson, L., Ottosson, J.,
(2001.) The State, Regulation and the Economy, Edward Elgar. Ostrom, E.,
(2011.) The Evolution of Institutions for Collective Action, Cambridge
University Press.
Preduvjeti za dobivanje potpisa i polaganje završnog ispita:
1. Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70%
nastave;
2. Uredno izvršene obveze seminarskog izlaganja i timskog rada;
3. Stjecanje minimalnog uspjeha od 35% tijekom nastave unutar
zadanih nastavnih aktivnosti – kumulativno ostvareno na
seminarskom i timskom izlaganju, i na jednom kolokviju.
Način polaganja ispita: Kontinuirano vrednovanje studentskog rada
kroz: 1) Nastavne aktivnosti – seminarsko izlaganje; timski rad;
jedan pismeni kolokvij; 2) Završni usmeni ispit (minimum za prolaz
na usmenom ispitu je 50% točne riješenosti).
Način polaganja ispita:
Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz: 1) Nastavne
aktivnosti – seminarsko izlaganje; timski rad; jedan pismeni
kolokvij; 2) Završni usmeni ispit (minimum za prolaz na usmenom
ispitu je 50% točne riješenosti).