Kolegij
Studiji
PovijestPovijest (dvopredmetni)
Sociologija (dvopredmetni)
Studijska godina
2ISVU ID
111938ECTS
4
Ciljevi: Upoznati studente s osnovnim društveno–kulturnim fenomenima i procesima u ranonovovjekovnoj Hrvatskoj. Osposobiti ih za kritičko i interpretacijsko razumijevanje predmetnog razdoblja i produbljeno povijesno razmišljanje uopće. U okviru seminarske nastave cilj je osposobiti studente za samostalan rad s referentnom literaturom i manje zahtjevnom izvornom građom, kao i razviti pismene i usmene prezentacijske vještine.
Sadržaj: Uvod u predmet. Periodizacija, ključni pojmovi i teme; Osmanska osvajanja i dolazak Habsburga na ugarsko-hrvatsko prijestolje; Granice hrvatskog povijesnog prostora u ranom novom vijeku; Hrvatsko-Slavonsko Kraljevstvo u 16. i 17. stoljeću – sukobi, mijene, institucije; Vojna krajina – obrambeni sustav i društvene prilike; hrvatske zemlje pod osmanskom vlašću; Mletačka Dalmacija i Istra u ranome novom vijeku; Dubrovačka Republika u ranome novom vijeku; Ranonovovjekovne društvene strukture i gospodarstvo hrvatskih zemalja; Vjerske prilike hrvatskoga ranonovovjekovlja – Crkva, redovi, katolička obnova; Vojno-politički okvir hrvatskog povijesnog prostora u 18. stoljeću; Društvene promjene, prosvjećeni apsolutizam, upravne i gospodarske reforme 18. stoljeća; Kulturno, znanstveno i prosvjetno obzorje hrvatskog ranonovovjekovnog prostora.
1. Ovladati temeljnim historiografskim pojmovima hrvatske povijest ranoga novog vijeka 2. Prepoznati temeljne političke, društvene i kulturne procese koji su obilježili hrvatsku povijest ranoga novog vijeka 3. Prepoznati hijerarhiju povijesnih čimbenika i razložiti kauzalnost povijesnih procesa 4. Razlikovati posebnosti proizašle iz razjedinjenost hrvatskog prostora u ranom novom vijeku, ali i objedinjavajuće faktore 5. Kritički analizirati i interpretirati izvore, znanstvenu i stručnu literaturu 6. Napisati jasan i strukturiran pismeni rad 7. Održati jasno i strukturirano usmeno izlaganje te aktivno i argumentirano sudjelovati u raspravi 8. Steći potrebne vještine za nastavak studija, samostalan rad i stručno usavršavanje
Povijest Hrvata. Od kraja 15. stoljeća do kraja Prvoga svjetskog rata, druga knjiga (gl. ur. M. Valentić i L. Čoralić), Zagreb 2005. (odabrana poglavlja)
Hrvatski povijesni atlas . Drugo izdanje. (ur. V. Dugački K. Regan), Zagreb 2018.; Ljudi 18. stoljeća na hrvatskom prostoru. Od plemića i crkvenih dostojanstvenika do težaka i ribara (ur. L. Čoralić et al.), Zagreb 2016.; N. Štefanec, Država ili ne ustroj Vojne krajine 1578. godine i hrvatsko-slavonski staleži u regionalnoj obrani i politici, Zagreb 2011.; M. Bertoša, Istra: Doba Venecije (XVI. – XVIII. stoljeće), Pula 1995.; C. W. Bracewell, Senjski uskoci: piratstvo, razbojništvo i sveti rat na Jadranu u 16. stoljeću, Zagreb 1997.; A. Buczynski, Gradovi Vojne krajine, Zagreb: 1997.; M. Korade, M. Aleksić i J. Matoš, Isusovci i hrvatska kultura, Zagreb; Beč 1993.; M. Kruhek, Krajiške utvrde i obrana Hrvatskog Kraljevstva tijekom 16. stoljeća, Zagreb 1995.; N. Moačanin, Slavonija i Srijem u razdoblju osmanske vladavine, Slavonski Brod 2001.; L. Čoralić, U gradu sv. Marka: povijest hrvatske zajednice u Mletcima, Zagreb 2001.; B. Stulli, Studije iz povijesti Dubrovnika, Zagreb 2001.
- Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskom programu i izvedbenom nastavnom planu;
- Uredno izvršene seminarske obveze – pripremljeno izlaganje te predana i prihvaćena pismena verzija seminarskog rada;
- Stjecanje minimalnog uspjeha od 35 % tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti – ostvareno kumulativno.
- Nastavne aktivnosti – seminarske obveze; 1. kolokvij (pismeni) i 2. kolokvij (pismeni);
- Završni ispit (usmeni).