Kolegij
Studiji
Sociologija - Upravljanje i javne politikeStudijska godina
2ISVU ID
139207ECTS
4
Kolegij će upoznati studente s različitim ekonomskim sustavima s
naglaskom na zapadni tip kapitalizma. Obradit će se procesi
uključivanja bivših socijalističkih zemalja na globalno tržište. Posebno
će se razmotriti teme modernizacije, tržišnoga gospodarstva i
potrošnje u odabranim srednjoeuropskim zemljama i u Hrvatskoj.
1. Razlikovati osnovne pojmove u teorijama o kulturama kapitalizma.
2. Analizirati značajke kapitalizma u Hrvatskoj i svijetu. 3. Povezati
ekonomsku i sociološku perspektivu na razvoj (hiper)kapitalizma i
potrošačke kulture. 4. Pridržavati se etičkih načela pri definiranju i
razradi istraživačkih radnih zadataka na razini kolegija.
Bob Hancké, Martin Rhodes i Mark Thatcher (ur.)(2007). Beyond
Varieties of Capitalism: Conflict, Contradictions and
Complementarities in the European Economy, Oxford University
Press: Oxford, New York.
Gilles Lipovetsky (2008). Paradoksalna sreća: ogled o
hiperpotrošačkom društvu. Antibarbarus: Zagreb;Duda, Igor:
Pronađeno blagostanje. Svakodnevni i potrošačka kultura u Hrvatskoj
1970-ih i 1980-ih. Zagreb: Srednja Europa, 2010. Erdei, Ildiko: Čekajući
Ikeu. Potrošačka kultura u postsocijalizmu i pre njega. Beograd: Srpski
genealoški centar Beograd, 2012.
1. Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70%
nastave prema studijskom programu i izvedbenom
nastavnom planu;
2. Uredno izvršene seminarske obveze – pripremljeno
izlaganje te predana i prihvaćena pismena verzija rada;
3. Stjecanje minimalnog uspjeha od 35% tijekom nastave
unutar zadanih nastavnih aktivnosti –
ostvareno kumulativno.
1. Nastavne aktivnosti a) 1. kolokvij – 30% b) seminarsko
izlaganje – 30% c) aktivnost na nastavi – 10%
2. Završni ispit (usmeni).
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:
dovoljan (2) – 50–64,9%
dobar (3) – 65–79,9%
vrlo dobar (4) – 80–89,9%
izvrstan (5) – 90% i više
Način stjecanja ocjene:
a) Nastavne aktivnosti – 70 % ocjene
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 0.8 | 0 |
Kolokvij-međuispit | 0.66 | 30 |
Seminarsko izlaganje | 0.66 | 30 |
Aktivnost na nastavi | 0.33 | 10 |
Ukupno tijekom nastave | 2.45 | 70 |
Završni ispit | 0.66 | 30 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 3.11 | 100 |
Kolegij će upoznati studente s različitim ekonomskim sustavima s
naglaskom na zapadni tip kapitalizma. Obradit će se procesi
uključivanja bivših socijalističkih zemalja na globalno tržište. Posebno
će se razmotriti teme modernizacije, tržišnoga gospodarstva i
potrošnje u odabranim srednjoeuropskim zemljama i u Hrvatskoj.
1. Razlikovati osnovne pojmove u teorijama o kulturama kapitalizma.
2. Analizirati značajke kapitalizma u Hrvatskoj i svijetu. 3. Povezati
ekonomsku i sociološku perspektivu na razvoj (hiper)kapitalizma i
potrošačke kulture. 4. Pridržavati se etičkih načela pri definiranju i
razradi istraživačkih radnih zadataka na razini kolegija.
Bob Hancké, Martin Rhodes i Mark Thatcher (ur.)(2007). Beyond
Varieties of Capitalism: Conflict, Contradictions and
Complementarities in the European Economy, Oxford University
Press: Oxford, New York.
Gilles Lipovetsky (2008). Paradoksalna sreća: ogled o
hiperpotrošačkom društvu. Antibarbarus: Zagreb;Duda, Igor:
Pronađeno blagostanje. Svakodnevni i potrošačka kultura u Hrvatskoj
1970-ih i 1980-ih. Zagreb: Srednja Europa, 2010. Erdei, Ildiko: Čekajući
Ikeu. Potrošačka kultura u postsocijalizmu i pre njega. Beograd: Srpski
genealoški centar Beograd, 2012.
1. Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70%
nastave prema studijskom programu i izvedbenom
nastavnom planu;
2. Uredno izvršene seminarske obveze – pripremljeno
izlaganje te predana i prihvaćena pismena verzija rada;
3. Stjecanje minimalnog uspjeha od 35% tijekom nastave
unutar zadanih nastavnih aktivnosti –
ostvareno kumulativno.
1. Nastavne aktivnosti a) 1. kolokvij – 30% b) seminarsko
izlaganje – 30% c) aktivnost na nastavi – 10%
2. Završni ispit (usmeni).
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:
dovoljan (2) – 50–64,9%
dobar (3) – 65–79,9%
vrlo dobar (4) – 80–89,9%
izvrstan (5) – 90% i više
Način stjecanja ocjene:
a) Nastavne aktivnosti – 70 % ocjene
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 0.8 | 0 |
Kolokvij-međuispit | 0.66 | 30 |
Seminarsko izlaganje | 0.66 | 30 |
Aktivnost na nastavi | 0.33 | 10 |
Ukupno tijekom nastave | 2.45 | 70 |
Završni ispit | 0.66 | 30 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 3.11 | 100 |
Kolegij će upoznati studente s različitim ekonomskim sustavima s
naglaskom na zapadni tip kapitalizma. Obradit će se procesi
uključivanja bivših socijalističkih zemalja na globalno tržište. Posebno
će se razmotriti teme modernizacije, tržišnoga gospodarstva i
potrošnje u odabranim srednjoeuropskim zemljama i u Hrvatskoj.
1. Razlikovati osnovne pojmove u teorijama o kulturama kapitalizma.
2. Analizirati značajke kapitalizma u Hrvatskoj i svijetu. 3. Povezati
ekonomsku i sociološku perspektivu na razvoj (hiper)kapitalizma i
potrošačke kulture. 4. Pridržavati se etičkih načela pri definiranju i
razradi istraživačkih radnih zadataka na razini kolegija.
Bob Hancké, Martin Rhodes i Mark Thatcher (ur.)(2007). Beyond
Varieties of Capitalism: Conflict, Contradictions and
Complementarities in the European Economy, Oxford University
Press: Oxford, New York.
Gilles Lipovetsky (2008). Paradoksalna sreća: ogled o
hiperpotrošačkom društvu. Antibarbarus: Zagreb;Duda, Igor:
Pronađeno blagostanje. Svakodnevni i potrošačka kultura u Hrvatskoj
1970-ih i 1980-ih. Zagreb: Srednja Europa, 2010. Erdei, Ildiko: Čekajući
Ikeu. Potrošačka kultura u postsocijalizmu i pre njega. Beograd: Srpski
genealoški centar Beograd, 2012.
1. Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70%
nastave prema studijskom programu i izvedbenom
nastavnom planu;
2. Uredno izvršene seminarske obveze – pripremljeno
izlaganje te predana i prihvaćena pismena verzija rada;
3. Stjecanje minimalnog uspjeha od 35% tijekom nastave
unutar zadanih nastavnih aktivnosti –
ostvareno kumulativno.
1. Nastavne aktivnosti a) 1. kolokvij – 30% b) seminarsko
izlaganje – 30% c) aktivnost na nastavi – 10%
2. Završni ispit (usmeni).
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:
dovoljan (2) – 50–64,9%
dobar (3) – 65–79,9%
vrlo dobar (4) – 80–89,9%
izvrstan (5) – 90% i više
Način stjecanja ocjene:
a) Nastavne aktivnosti – 70 % ocjene
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 0.8 | 0 |
Kolokvij-međuispit | 0.66 | 30 |
Seminarsko izlaganje | 0.66 | 30 |
Aktivnost na nastavi | 0.33 | 10 |
Ukupno tijekom nastave | 2.45 | 70 |
Završni ispit | 0.66 | 30 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 3.11 | 100 |