Kolegij
Studiji
Diplomski sveučilišni studij Povijest (nastavnički)Sveučilišni diplomski studij Povijest (nastavnički)
Studijska godina
1ISVU ID
235175ECTS
6
Opis kolegija
Cilj kolegija je da se studenti upoznaju s didaktikom kao znanstvenom disciplinom koja se bavi učenjem i poučavanjem, kao i konfiguriranjem kompleksnog djelovanja usmjerenog na stvaranje svih onih uvjeta koji favoriziraju učenje. Kao i za učinkovitu i kreativnu primjenu temeljnih didaktičkih načela u planiranju, izvođenju i vrjednovanju nastave. U okviru kolegija studenti će primjenjivati različite strategije poučavanja za kompetencije i poštivanje individualnih razlika učenika, te kreiranje poticajnog okruženja za učenje s ciljem predviđanje potencijalnih problema u procesu poučavanja i učenja. Analizirati će različite teorije motivacije za učenje i upotrebu suvremene tehnologije u nastavi da bi potaknuli učenje i angažman učenika. Na temelju konkretnih primjera primjenjivati će različite strategije poučavanja s obzirom na individuale razlike učenike, sadržaj poučavanja i okruženje za učenje (uživo ili online).
Primjeniti temeljna didaktička načela u planiranju, izvođenju i vrjednovanju nastave za kreativno i učinkovito poučavanje
Analizirati osnovne didaktičke pojmove: učenje, poučavanje, odgoj i obrazovanje, nastava, učenik, učitelj
Primijeniti različite strategije teorija motivacije za učenje u nastavi
Analizirati planiranje nastave usmjerene na učenike i uspoređivati s planiranjem nastave usmjerene na sadržaj
Analizirati proces ocjenjivanja i posljedice na proces učenja i planiranje poučavanja
Interpretirati individualne razlike učenika i primjene u planiranja i izvođenju nastave
Usvojiti temeljne nastavničke kompetencije
Pranjić, M. (2005). Didaktika. Povijest, osnove, profiliranje, postupak. Zagreb: Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu (odabrani dijelovi: str. 9-263 )
Matijević, M., Topolovčan T. (2017). Multimedijska didaktika. Zagreb: Školska knjiga (odabrani dijelovi: str. 9-29; 54-91);
Matijević, M., Radovanović, D. (2011). Nastava usmjerena na učenika. Zagreb: Školske novine (odabrani dijelovi: str 11-67; 121-185).
Meyer, H. (2002). Didaktika razredne kvake. Zagreb: Educa.
Matijević, M., Bilić, V., Opić, S. (2016). Pedagogija za učitelje i nastavnike. Zagreb: Školska knjiga, Zagreb.
Cindrić, M., Miljaković, D., Strugar, V. (2010). Didaktika i kurikulum. Zagreb: IEP-D2.
Cyriacou, C. (1997). Nastavna umijeća. Zagreb: Educa.
Cowley, S. (2006). Tajne uspješnog rada u razredu. Zagreb: Školska knjiga.
Jelavić, F. (2008). Didaktika. Jastrebarsko: Naklada slap.
Glasser, W. (2005). Kvalitetna škola – škola bez prisile. Zagreb: Educa.
Terhart, E. (2001). Metode poučavanja i učenja. Zagreb: Educa.
Jensen, E. (2005). Poučavanje s mozgom na umu. Zagreb: Educa.
Redovita nazočnost na nastavi:
- prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskom programu i izvedbenom nastavnom planu.
Stjecanje minimalnog uspjeha od 35% tijekom nastave unutar zadanih aktivnosti – ostvareno kumulativno.
1.) Nastavne aktivnosti: 70% ocjene
2.) Završni usmeni ispit: 30% ocjene
Ishodi učenja
Analizirati osnovne didaktičke pojmove: učenje, poučavanje, odgoj i obrazovanje, nastava, učenik, učitelj