Kolegij
Ciljevi predmeta: Razumjeti i usvojiti pojmove odgoj, mediji, odgoj za medije, medijska kompetencija i medijska pismenost. Razumjeti promjene koje uzrokuju mediji na području odgoja i obrazovanja. Na temelju različitih zadaća s područja medijskog odgoja koji su se povijesno oblikovali upoznati temeljne dimenzije medijskog odgoja i medijske kompetencije Sadržaj predmeta: Temeljni pojmovi: odgoj, mediji, odgoj za medije, medijska kompetencija, medijska pismenost. Utjecaj medija na odgojno-obrazovne procese. Različite zadaće medijskog odgoja koje su se oblikovale kroz povijest: naučiti razlikovati vrijedno od štetnog i bezvrijednog u medijskoj ponudi; razvijati estetski osjećaj i sposobnost prosudbe medijskih proizvoda; naučiti ophoditi se s medijima u svrhu obrazovanja, privrede, društvenog života i slobodnog vremena; propitivati društvenu uvjetovanost i ideološku pozadinu medija; učenje aktivne i odgovorne upotrebe medija kao oblika društvenog djelovanja i komunikacijske kompetencije. Djeca i mladi kao korisnici i sustvaratelji medija. Medijska kompetencija kao sposobnost pristupa medijima, razumijevanja, tumačenja i kritičkog vrednovanja medija te stvaranja medijskih sadržaja.
Frau-Meigs, D., Velez, I. i Michel, J. F. (Eds.). (2017). Public Policies in Media and Information Literacy in Europe: Cross-Country Comparisons. Routledge. (odabrana poglavlja); Potter, William James (2014) Media Literacy (sedmo izdanje), SAGE Publications, Inc. (odabrana poglavlja); Car, V., Turčilo, L., Matović, M. (ur.) (2015) Medijska pismenost – preduvjet za odgovorne medije. Zbornik radova s 5. regionalne znanstvene konferencije Vjerodostojnost medija Fakulteta političkih nauka Univerziteta u Sarajevu, Sarajevo. (odabrana poglavlja); 16. Livingstone, Sonia (2004) Media literacy and the challenge of new information and communication technologies, Communication Review, 1 (7): 3-14.; Car, V. i Jurišić, J. (2021). Medijska agenda 2020.-2030. (str. 5-29); Nielsen, R. K.: Media Capture in the Digital Age (str. 33-43) u: In the Service of Power: Media Capture and the Threat to Democracy (ur. Anya Schiffrin); Chistyakov, D. (2020). Media Construction of Social Reality and Communication Impact on an Individual. (str. 141-144); Frau-Meigs, D. (2012). Transliteracy as the new research horizon for media and information literacy. Media Studies, 3(6).; Osmančević, L. (2021). Od vizualne kulture do vizualne pismenosti–vizualnost u medijima i etička odgovornost medijskih publika u digitalnom dobu. Nova prisutnost: časopis za intelektualna i duhovna pitanja, 19(1), 183-192.
Car. V. i Osmančević, L. (2016). Televizijski narativi – pričam ti priču. Sarajevo Social Science Review/Sarajevski žurnal za društvena pitanja, 5(1-2), 7-27.; Croteau, D. i Hoynes, W. (2014). Media/society: Industries, images, and audiences, 5 edt. Sage Publications; Lemish, D. (2015). Children and media: a global perspective. John Wiley & Sons; Withey, S. B. i Abeles, R. P. (2013). Television and Social Behavior: Beyond Violence and Children/A Report of the Committee on Television and Social Behavior, Social Science Research Council, Routledge
1. Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskom programu i izvedbenom nastavnom planu; 2. Uredno izvršene seminarske obveze – pripremljeno i izloženo seminarsko izlaganje; 3. Stjecanje minimalnog uspjeha od 35% tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti – kumulativno ostvareno na seminarskom izlaganju i na dva kolokvija.
1) Nastavne aktivnosti – seminarsko izlaganje; 1. kolokvij (pismeni) i 2. kolokvij (pismeni). 2) Završni ispit (usmeni).
Ishodi učenja
Studenti će moći: opisati pojmove mediji, odgoj, odgoj za medije, medijska
kompetencija, medijska pismenost
Ishodi učenja
Studenti će moći opisati temeljne karakteristike razvoja odgoja za medije u hrvatskom obrazovnom sustavu
Ishodi učenja
Studenti će moći opisati obilježja europskih i međunarodnih modela odgoja za medije kao i ukazati na njihove sličnosti i razlike
Ishodi učenja
Studenti će moći opisati sličnosti i razlike između pojmova medijska, informacijska i medijsko informacijska pismenost
Ishodi učenja
Studenti će moći obrazložiti temeljna obilježja odgoja za medije u Hrvatskoj i svijetu
Ishodi učenja
Studenti će moći objasniti temeljene konceptualne sličnosti i razlike između pojmova digitalne i transpismenost
Ishodi učenja
Studenti će moći analizirati ulogu djece i
mladih kao korisnika i sustvaratelja medija.
Ishodi učenja
Studenti će moći kritički prosuđivati i preporučiti i opisati stvaranje medijskog sadržaja u sportu
Ishodi učenja
Studenti će moći analizirati ulogu djece i mladih kao korisnika i sustvaratelja medija.
Ishodi učenja
Studenti će moći opisati glavna obilježja i reprezantaciju društvenih različitosti u medijima
Ishodi učenja
Studenti će moći objasniti ulogu algoritama u medijskoj konstrukciji stvarnosti.
Ishodi učenja
Studenti će moći navesti najmanje pet obilježja u medijskim navikama i kritičkom vrednovanju medijskih sadržaja kod digitalnih medijskih publika