Kolegij
Ciljevi predmeta: Razumjeti i usvojiti pojmove odgoj, mediji, odgoj za medije, medijska kompetencija i medijska pismenost. Razumjeti promjene koje uzrokuju mediji na području odgoja i obrazovanja. Na temelju različitih zadaća s područja medijskog odgoja koji su se povijesno oblikovali upoznati temeljne dimenzije medijskog odgoja i medijske kompetencije Sadržaj predmeta: Temeljni pojmovi: odgoj, mediji, odgoj za medije, medijska kompetencija, medijska pismenost. Utjecaj medija na odgojno-obrazovne procese. Različite zadaće medijskog odgoja koje su se oblikovale kroz povijest: naučiti razlikovati vrijedno od štetnog i bezvrijednog u medijskoj ponudi; razvijati estetski osjećaj i sposobnost prosudbe medijskih proizvoda; naučiti ophoditi se s medijima u svrhu obrazovanja, privrede, društvenog života i slobodnog vremena; propitivati društvenu uvjetovanost i ideološku pozadinu medija; učenje aktivne i odgovorne upotrebe medija kao oblika društvenog djelovanja i komunikacijske kompetencije. Djeca i mladi kao korisnici i sustvaratelji medija. Medijska kompetencija kao sposobnost pristupa medijima, razumijevanja, tumačenja i kritičkog vrednovanja medija te stvaranja medijskih sadržaja.
Opisati pojmove mediji, odgoj, odgoj za medije, medijska kompetencija, medijska pismenost. Razlikovati zadaće medijskog odgoja koje su se oblikovale kroz povijest. Analizirati ulogu djece i mladih kao korisnika i sustvaratelja medija. Vrjednovati utjecaj medija na odgojno – obrazovne procese. Kritički prosuđivati i preporučiti kvalitetne medijske sadržaje za različite medijske publike.
Frau-Meigs, D., Velez, I. i Michel, J. F. (Eds.). (2017). Public Policies in Media and Information Literacy in Europe: Cross-Country Comparisons. Routledge. (odabrana poglavlja); Potter, William James (2014) Media Literacy (sedmo izdanje), SAGE Publications, Inc. (odabrana poglavlja); Car, V., Turčilo, L., Matović, M. (ur.) (2015) Medijska pismenost – preduvjet za odgovorne medije. Zbornik radova s 5. regionalne znanstvene konferencije Vjerodostojnost medija Fakulteta političkih nauka Univerziteta u Sarajevu, Sarajevo. (odabrana poglavlja); 16. Livingstone, Sonia (2004) Media literacy and the challenge of new information and communication technologies, Communication Review, 1 (7): 3-14.; Car, V. i Jurišić, J. (2021). Medijska agenda 2020.-2030. (str. 5-29); Nielsen, R. K.: Media Capture in the Digital Age (str. 33-43) u: In the Service of Power: Media Capture and the Threat to Democracy (ur. Anya Schiffrin); Chistyakov, D. (2020). Media Construction of Social Reality and Communication Impact on an Individual. (str. 141-144); Frau-Meigs, D. (2012). Transliteracy as the new research horizon for media and information literacy. Media Studies, 3(6).; Osmančević, L. (2021). Od vizualne kulture do vizualne pismenosti–vizualnost u medijima i etička odgovornost medijskih publika u digitalnom dobu. Nova prisutnost: časopis za intelektualna i duhovna pitanja, 19(1), 183-192.
Car. V. i Osmančević, L. (2016). Televizijski narativi – pričam ti priču. Sarajevo Social Science Review/Sarajevski žurnal za društvena pitanja, 5(1-2), 7-27.; Croteau, D. i Hoynes, W. (2014). Media/society: Industries, images, and audiences, 5 edt. Sage Publications; Lemish, D. (2015). Children and media: a global perspective. John Wiley & Sons; Withey, S. B. i Abeles, R. P. (2013). Television and Social Behavior: Beyond Violence and Children/A Report of the Committee on Television and Social Behavior, Social Science Research Council, Routledge
1. Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskom programu i izvedbenom nastavnom planu; 2. Uredno izvršene seminarske obveze – pripremljeno i izloženo seminarsko izlaganje; 3. Stjecanje minimalnog uspjeha od 35% tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti – kumulativno ostvareno na seminarskom izlaganju i na dva kolokvija.
1) Nastavne aktivnosti – seminarsko izlaganje; 1. kolokvij (pismeni) i 2. kolokvij (pismeni). 2) Završni ispit (usmeni).
Ishodi učenja
Studenti će moći: opisati pojmove mediji, odgoj, odgoj za medije, medijska
kompetencija, medijska pismenost
Ishodi učenja
Studenti će moći opisati temeljne karakteristike razvoja odgoja za medije u hrvatskom obrazovnom sustavu
Ishodi učenja
Studenti će moći opisati obilježja europskih i međunarodnih modela odgoja za medije kao i ukazati na njihove sličnosti i razlike
Ishodi učenja
Studenti će moći opisati sličnosti i razlike između pojmova medijska, informacijska i medijsko informacijska pismenost
Ishodi učenja
Studenti će moći obrazložiti temeljna obilježja odgoja za medije u Hrvatskoj i svijetu
Ishodi učenja
Studenti će moći objasniti temeljene konceptualne sličnosti i razlike između pojmova digitalne i transpismenost
Ishodi učenja
Studenti će moći analizirati ulogu djece i
mladih kao korisnika i sustvaratelja medija.
Ishodi učenja
Studenti će moći kritički prosuđivati i preporučiti i opisati stvaranje medijskog sadržaja u sportu
Ishodi učenja
Studenti će moći analizirati ulogu djece i mladih kao korisnika i sustvaratelja medija.
Ishodi učenja
Studenti će moći opisati glavna obilježja i reprezantaciju društvenih različitosti u medijima
Ishodi učenja
Studenti će moći objasniti ulogu algoritama u medijskoj konstrukciji stvarnosti.
Ishodi učenja
Studenti će moći navesti najmanje pet obilježja u medijskim navikama i kritičkom vrednovanju medijskih sadržaja kod digitalnih medijskih publika