Kolegij
Studiji
PovijestPovijest (dvopredmetni)
Sociologija (dvopredmetni)
Studijska godina
2ISVU ID
97978ECTS
2
Ciljevi predmeta: Stjecanje osnovnog i temeljnog znanja o povijesti povijesti, odnosno o razvoju historiografije. Stjecanje znanja o razvoju i specifičnosti «pisanja povijesti» kroz povijest. Razumijevanje uloge povijesti u raznim društveno-političkim kontekstima. Shvaćanje promjena i razvoja predmeta istraživanja i tematika. Sadržaj predmeta: Antička historiografija. Srednjovjekovna historiografija (hagiografi i kroničari). Historiografija u vrijeme Renesanse. Historiografija u doba Prosvjetiteljstva. Pregled važnijih djela i autora te razvoj historiografije.
1. Klasificirati temeljne pojmove historiografskih smjerova i škola 2. Prepoznati razvoj historiografije, odnosno povezanost između historiografije i povijesnog konteksta 3. Napisati jasan i strukturiran pismeni rad na temelju analize historiografskog teksta 4. Održati jasno i strukturirano usmeno izlaganje 5. Pridržavati se etičkih načela u radu.
M. Gross, Suvremena historiografija. Korijeni, postignuća, traganja, Zagreb 2001., str. 1-110.
J. Burrow, Povijest povijesti: Epovi, kronike, romanse i ispitivanja od Herodota i Tukidida do dvadesetog stoljeća, Zagreb 2010., str. 13.–199.
- Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskom programu i izvedbenom nastavnom planu;
- Uredno izvršene seminarske obveze – pripremljeno izlaganje te predana i prihvaćena pismena verzija seminarskog rada;
- Stjecanje minimalnog uspjeha od 35 % tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti – ostvareno kumulativno.
- Nastavne aktivnosti – seminarske obveze; kolokvij (pismeni);
- Završni ispit (usmeni).
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:
dovoljan (2) – 50–64,9%
dobar (3) – 65–79,9%
vrlo dobar (4) – 80–89,9%
izvrstan (5) – 90% i više
Način stjecanja ocjene:
a) Nastavne aktivnosti – 70 % ocjene
- seminarske obveze: 35%; Kolokvij: 35%
b) Završni ispit – 30% ocjene (za prolaz je nužno riješiti 50% ispita)
- usmeni ispit – 30%
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) |
Seminarski rad | 0.4 | 35 |
Kolokvij-međuispit | 0.4 | 35 |
Pohađanje nastave | 0.8 | 0 |
Ukupno tijekom nastave | 1.6 | 70 |
Završni ispit | 0.4 | 30 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 2 | 100 |
Ciljevi predmeta: Stjecanje osnovnog i temeljnog znanja o povijesti povijesti, odnosno o razvoju historiografije. Stjecanje znanja o razvoju i specifičnosti «pisanja povijesti» kroz povijest. Razumijevanje uloge povijesti u raznim društveno-političkim kontekstima. Shvaćanje promjena i razvoja predmeta istraživanja i tematika. Sadržaj predmeta: Antička historiografija. Srednjovjekovna historiografija (hagiografi i kroničari). Historiografija u vrijeme Renesanse. Historiografija u doba Prosvjetiteljstva. Pregled važnijih djela i autora te razvoj historiografije.
1. Klasificirati temeljne pojmove historiografskih smjerova i škola 2. Prepoznati razvoj historiografije, odnosno povezanost između historiografije i povijesnog konteksta 3. Napisati jasan i strukturiran pismeni rad na temelju analize historiografskog teksta 4. Održati jasno i strukturirano usmeno izlaganje 5. Pridržavati se etičkih načela u radu.
M. Gross, Suvremena historiografija. Korijeni, postignuća, traganja, Zagreb 2001., str. 1-110.
J. Burrow, Povijest povijesti: Epovi, kronike, romanse i ispitivanja od Herodota i Tukidida do dvadesetog stoljeća, Zagreb 2010., str. 13.–199.
- Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskom programu i izvedbenom nastavnom planu;
- Uredno izvršene seminarske obveze – pripremljeno izlaganje te predana i prihvaćena pismena verzija seminarskog rada;
- Stjecanje minimalnog uspjeha od 35 % tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti – ostvareno kumulativno.
- Nastavne aktivnosti – seminarske obveze; kolokvij (pismeni);
- Završni ispit (usmeni).
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:
dovoljan (2) – 50–64,9%
dobar (3) – 65–79,9%
vrlo dobar (4) – 80–89,9%
izvrstan (5) – 90% i više
Način stjecanja ocjene:
a) Nastavne aktivnosti – 70 % ocjene
- seminarske obveze: 35%; Kolokvij: 35%
b) Završni ispit – 30% ocjene (za prolaz je nužno riješiti 50% ispita)
- usmeni ispit – 30%
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) |
Seminarski rad | 0.4 | 35 |
Kolokvij-međuispit | 0.4 | 35 |
Pohađanje nastave | 0.8 | 0 |
Ukupno tijekom nastave | 1.6 | 70 |
Završni ispit | 0.4 | 30 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 2 | 100 |
Ciljevi predmeta: Stjecanje osnovnog i temeljnog znanja o povijesti povijesti, odnosno o razvoju historiografije. Stjecanje znanja o razvoju i specifičnosti «pisanja povijesti» kroz povijest. Razumijevanje uloge povijesti u raznim društveno-političkim kontekstima. Shvaćanje promjena i razvoja predmeta istraživanja i tematika. Sadržaj predmeta: Antička historiografija. Srednjovjekovna historiografija (hagiografi i kroničari). Historiografija u vrijeme Renesanse. Historiografija u doba Prosvjetiteljstva. Pregled važnijih djela i autora te razvoj historiografije.
1. Klasificirati temeljne pojmove historiografskih smjerova i škola 2. Prepoznati razvoj historiografije, odnosno povezanost između historiografije i povijesnog konteksta 3. Napisati jasan i strukturiran pismeni rad na temelju analize historiografskog teksta 4. Održati jasno i strukturirano usmeno izlaganje 5. Pridržavati se etičkih načela u radu.
M. Gross, Suvremena historiografija. Korijeni, postignuća, traganja, Zagreb 2001., str. 1-110.
J. Burrow, Povijest povijesti: Epovi, kronike, romanse i ispitivanja od Herodota i Tukidida do dvadesetog stoljeća, Zagreb 2010., str. 13.–199.
- Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskom programu i izvedbenom nastavnom planu;
- Uredno izvršene seminarske obveze – pripremljeno izlaganje te predana i prihvaćena pismena verzija seminarskog rada;
- Stjecanje minimalnog uspjeha od 35 % tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti – ostvareno kumulativno.
- Nastavne aktivnosti – seminarske obveze; kolokvij (pismeni);
- Završni ispit (usmeni).
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:
dovoljan (2) – 50–64,9%
dobar (3) – 65–79,9%
vrlo dobar (4) – 80–89,9%
izvrstan (5) – 90% i više
Način stjecanja ocjene:
a) Nastavne aktivnosti – 70 % ocjene
- seminarske obveze: 35%; Kolokvij: 35%
b) Završni ispit – 30% ocjene (za prolaz je nužno riješiti 50% ispita)
- usmeni ispit – 30%
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) |
Seminarski rad | 0.4 | 35 |
Kolokvij-međuispit | 0.4 | 35 |
Pohađanje nastave | 0.8 | 0 |
Ukupno tijekom nastave | 1.6 | 70 |
Završni ispit | 0.4 | 30 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 2 | 100 |