Kolegij
Studiji
Komunikologija - Znanstveno istraživanje medija i odnosi s javnošćuStudijska godina
1ISVU ID
186872ECTS
5
Cilj predmeta je upoznati studente s najvažnijim klasičnim i
suvremenim teorijama javnoga mnijenja te valjanim metodologijskim
pristupom i aktualnim dometom empirijskih istraživanja. Predmet bi,
prvo, trebao pridonijeti boljem razumijevanju geneze i dinamike
javnoga mnijenja te osposobiti studente za pravilnu interpretaciju i
uporabu rezultata istraživanja koja se provode na tom području.
Drugo, provedbom vlastitog istraživanja u okviru vježbi trebali bi
operativno upotrijebiti sve što su naučili tijekom nastave kako bi se
izravno uvjerili i naučili na koji se način priprema, provodi, analizira i
prezentira istraživanje koje zadovoljava visoke znanstvene/stručne
standarde.
Sadržaj predmeta: Konceptualizacija javnosti, mnijenja i javnoga
mnijenja. Sociološke i psihološke teorije javnoga mnijenja. Javno
mnijenje kao komunikološki koncept. Razvoj i aktualni status
istraživanja javnoga mnijenja. Primjena kvalitativnih i kvantitativnih
metoda u istraživanju javnog mnijenja. Osobni intervju i fokus-grupe.
Anketa (vrste anketne metode, planiranje i realizacija uzorka,
konstrukcija anketnog upitnika, provedba ankete, obrada i
interpretacija rezultata). Ostale metode. Transverzalna i
longitudinalna istraživanja javnoga mnijenja. Predizborna istraživanja
i izlazne ankete. Metrijske karakteristike istraživanja i glavni izvori
pogrešaka i pristranosti. Društveni značaj i etika istraživanja javnoga
mnijenja.
Izdvojiti glavne značajke klasičnih i suvremenih teorija javnoga
mnijenja. Usporediti društveni značaj i ulogu etike u istraživanju
javnoga mnijenja. Konstruirati vlastito istraživanje odabranom
metodom za ispitivanje javnoga mnijenja. Analizirati osnovne
postavke metodologijskog pristupa i aktualnog dometa empirijskih
istraživanja javnoga mnijenja. Interpretirati rezultate istraživanja koja
se provode iz područja javnoga mnijenja.
Lamza Posavec, V., Javno mnijenje: teorije i istraživanje, Zagreb,
Alinea, 1995.; Gawiser, S. R., Witt, E. G., A Journalist’s Guide to Public
Opinion Polls, Wesport, Praeger Publishers, 1994.
Norander, B., Wilcox C., Understanding Public Opinion, Washington
D. C., CQ Press, 2010.;
Lamza Posavec, V., Mjerenje javnosti: metodologijski i analitički
pristupi istraživanju javnoga mnijenja, Zagreb, Institut društvenih
znanosti Ivo Pilar, 2015.
Odabrani članci iz časopisa: Public Opinion Quarterly, International
Journal of Public Opinion Research, Društvena istraživanja i dr
Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70%
nastave); stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100
bodova) tijekom nastave.
Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz nastavne
aktivnosti; završni pismeni ispit (minimum za prolaz na
pismenom ispitu je 50% točne riješenosti).
Način stjecanja bodova:
1. nastavne aktivnosti 70% ocjene – prvi kolokvij 30%, drugi
kolokvij 30%, kratke provjere znanja 10 %;
2. završni ispit – 30% ocjene.
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada: izvrstan (5)
90 do 100% bodova; vrlo dobar (4) 80 do 89,9% bodova;
dobar (3) 65 do 79,9% bodova; dovoljan (2) 50 do 64,9%
bodova; nedovoljan (1) 0 do 49,9 % bodova
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 1 | 0 |
Rad na vježbama | 1 | 20 |
Kolokvij-međuispit | 1 | 25 |
Kolokvij-međuispit | 1 | 25 |
Ukupno tijekom nastave | 4 | 70 |
Završni ispit | 1 | 30 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 5 | 100 |
Cilj predmeta je upoznati studente s najvažnijim klasičnim i
suvremenim teorijama javnoga mnijenja te valjanim metodologijskim
pristupom i aktualnim dometom empirijskih istraživanja. Predmet bi,
prvo, trebao pridonijeti boljem razumijevanju geneze i dinamike
javnoga mnijenja te osposobiti studente za pravilnu interpretaciju i
uporabu rezultata istraživanja koja se provode na tom području.
Drugo, provedbom vlastitog istraživanja u okviru vježbi trebali bi
operativno upotrijebiti sve što su naučili tijekom nastave kako bi se
izravno uvjerili i naučili na koji se način priprema, provodi, analizira i
prezentira istraživanje koje zadovoljava visoke znanstvene/stručne
standarde.
Sadržaj predmeta: Konceptualizacija javnosti, mnijenja i javnoga
mnijenja. Sociološke i psihološke teorije javnoga mnijenja. Javno
mnijenje kao komunikološki koncept. Razvoj i aktualni status
istraživanja javnoga mnijenja. Primjena kvalitativnih i kvantitativnih
metoda u istraživanju javnog mnijenja. Osobni intervju i fokus-grupe.
Anketa (vrste anketne metode, planiranje i realizacija uzorka,
konstrukcija anketnog upitnika, provedba ankete, obrada i
interpretacija rezultata). Ostale metode. Transverzalna i
longitudinalna istraživanja javnoga mnijenja. Predizborna istraživanja
i izlazne ankete. Metrijske karakteristike istraživanja i glavni izvori
pogrešaka i pristranosti. Društveni značaj i etika istraživanja javnoga
mnijenja.
Izdvojiti glavne značajke klasičnih i suvremenih teorija javnoga
mnijenja. Usporediti društveni značaj i ulogu etike u istraživanju
javnoga mnijenja. Konstruirati vlastito istraživanje odabranom
metodom za ispitivanje javnoga mnijenja. Analizirati osnovne
postavke metodologijskog pristupa i aktualnog dometa empirijskih
istraživanja javnoga mnijenja. Interpretirati rezultate istraživanja koja
se provode iz područja javnoga mnijenja.
Lamza Posavec, V., Javno mnijenje: teorije i istraživanje, Zagreb,
Alinea, 1995.; Gawiser, S. R., Witt, E. G., A Journalist’s Guide to Public
Opinion Polls, Wesport, Praeger Publishers, 1994.
Norander, B., Wilcox C., Understanding Public Opinion, Washington
D. C., CQ Press, 2010.;
Lamza Posavec, V., Mjerenje javnosti: metodologijski i analitički
pristupi istraživanju javnoga mnijenja, Zagreb, Institut društvenih
znanosti Ivo Pilar, 2015.
Odabrani članci iz časopisa: Public Opinion Quarterly, International
Journal of Public Opinion Research, Društvena istraživanja i dr
Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70%
nastave); stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100
bodova) tijekom nastave.
Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz nastavne
aktivnosti; završni pismeni ispit (minimum za prolaz na
pismenom ispitu je 50% točne riješenosti).
Način stjecanja bodova:
1. nastavne aktivnosti 70% ocjene – prvi kolokvij 30%, drugi
kolokvij 30%, kratke provjere znanja 10 %;
2. završni ispit – 30% ocjene.
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada: izvrstan (5)
90 do 100% bodova; vrlo dobar (4) 80 do 89,9% bodova;
dobar (3) 65 do 79,9% bodova; dovoljan (2) 50 do 64,9%
bodova; nedovoljan (1) 0 do 49,9 % bodova
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 1 | 0 |
Rad na vježbama | 1 | 20 |
Kolokvij-međuispit | 1 | 25 |
Kolokvij-međuispit | 1 | 25 |
Ukupno tijekom nastave | 4 | 70 |
Završni ispit | 1 | 30 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 5 | 100 |
Cilj predmeta je upoznati studente s najvažnijim klasičnim i
suvremenim teorijama javnoga mnijenja te valjanim metodologijskim
pristupom i aktualnim dometom empirijskih istraživanja. Predmet bi,
prvo, trebao pridonijeti boljem razumijevanju geneze i dinamike
javnoga mnijenja te osposobiti studente za pravilnu interpretaciju i
uporabu rezultata istraživanja koja se provode na tom području.
Drugo, provedbom vlastitog istraživanja u okviru vježbi trebali bi
operativno upotrijebiti sve što su naučili tijekom nastave kako bi se
izravno uvjerili i naučili na koji se način priprema, provodi, analizira i
prezentira istraživanje koje zadovoljava visoke znanstvene/stručne
standarde.
Sadržaj predmeta: Konceptualizacija javnosti, mnijenja i javnoga
mnijenja. Sociološke i psihološke teorije javnoga mnijenja. Javno
mnijenje kao komunikološki koncept. Razvoj i aktualni status
istraživanja javnoga mnijenja. Primjena kvalitativnih i kvantitativnih
metoda u istraživanju javnog mnijenja. Osobni intervju i fokus-grupe.
Anketa (vrste anketne metode, planiranje i realizacija uzorka,
konstrukcija anketnog upitnika, provedba ankete, obrada i
interpretacija rezultata). Ostale metode. Transverzalna i
longitudinalna istraživanja javnoga mnijenja. Predizborna istraživanja
i izlazne ankete. Metrijske karakteristike istraživanja i glavni izvori
pogrešaka i pristranosti. Društveni značaj i etika istraživanja javnoga
mnijenja.
Izdvojiti glavne značajke klasičnih i suvremenih teorija javnoga
mnijenja. Usporediti društveni značaj i ulogu etike u istraživanju
javnoga mnijenja. Konstruirati vlastito istraživanje odabranom
metodom za ispitivanje javnoga mnijenja. Analizirati osnovne
postavke metodologijskog pristupa i aktualnog dometa empirijskih
istraživanja javnoga mnijenja. Interpretirati rezultate istraživanja koja
se provode iz područja javnoga mnijenja.
Lamza Posavec, V., Javno mnijenje: teorije i istraživanje, Zagreb,
Alinea, 1995.; Gawiser, S. R., Witt, E. G., A Journalist’s Guide to Public
Opinion Polls, Wesport, Praeger Publishers, 1994.
Norander, B., Wilcox C., Understanding Public Opinion, Washington
D. C., CQ Press, 2010.;
Lamza Posavec, V., Mjerenje javnosti: metodologijski i analitički
pristupi istraživanju javnoga mnijenja, Zagreb, Institut društvenih
znanosti Ivo Pilar, 2015.
Odabrani članci iz časopisa: Public Opinion Quarterly, International
Journal of Public Opinion Research, Društvena istraživanja i dr
Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70%
nastave); stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100
bodova) tijekom nastave.
Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz nastavne
aktivnosti; završni pismeni ispit (minimum za prolaz na
pismenom ispitu je 50% točne riješenosti).
Način stjecanja bodova:
1. nastavne aktivnosti 70% ocjene – prvi kolokvij 30%, drugi
kolokvij 30%, kratke provjere znanja 10 %;
2. završni ispit – 30% ocjene.
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada: izvrstan (5)
90 do 100% bodova; vrlo dobar (4) 80 do 89,9% bodova;
dobar (3) 65 do 79,9% bodova; dovoljan (2) 50 do 64,9%
bodova; nedovoljan (1) 0 do 49,9 % bodova
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 1 | 0 |
Rad na vježbama | 1 | 20 |
Kolokvij-međuispit | 1 | 25 |
Kolokvij-međuispit | 1 | 25 |
Ukupno tijekom nastave | 4 | 70 |
Završni ispit | 1 | 30 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 5 | 100 |