Kolegij
Studiji
Komunikologija - Znanstveno istraživanje medija i odnosi s javnošćuStudijska godina
2ISVU ID
198635ECTS
5
Studenti će se upoznati s pojedinim vidovima globalizacije, njezinim
uzrocima, mehanizmima koji pokreću sustav globalizacije kao i s
učinkom globalizacijskih procesa, odnosno s postojećim i mogućim
posljedicama globalizacije. Studenti će dobiti uvid u spoznaje o
različitim perspektivama pristupa fenomenu globalizacije, između
ostaloga i u kontekstu razlikovanja između pojmova globalizacije kao
izraza koji obuhvaća procese vezane za globalizaciju te globalizma kao
ideje usmjerene prema određenoj predodžbi o svijetu. Predmet sadrži
i analizu multinacionalnih, odnosno nadnacionalnih medijskih
industrija kao prenositelja ideja globalizma i kao mehanizama
globalizacije. Između ostaloga, studenti će dobiti uvid u strukturu
rada najjačih globalnih medija kao što su CNN, BBC, Russia Today, Al
Jazeera, EuroNews te proučavati razlike u razinama medijskog
izvješćivanja (lokalna, regionalna, nacionalna i međunarodna razina).
Posebna pozornost posvetit će se i ulozi novih medija. Razmotrit će se
i pitanja očuvanja socijalnih i nacionalnih identiteta u uvjetima
globalizacijskih procesa.
Ocijeniti ulogu nadnacionalnih medijskih industrija u razvoju
medijske kulture i društva. Izdvojiti glavne značajke globalizacije i
medija. Usporediti glavne rezultate znanstvenih istraživanja i
spoznaja o ulozi medija u globalizacijskim procesima. Analizirati
ulogu i značaj medija u globalizacijskim procesima. Kritički
prosuđivati o društvenim procesima koji su utjecali na razvoj
globalizacije, te o njezinim posljedicama.
Kurtić, N., Kukić, D. (2020.), Mediji i globalizacija, University Press,
Sarajevo; Kaluđerović, Ž., „Poimanje globalizacije“, Filozofska
istraživanja, 29 (2009.), 15-29; Castells, M. (2002.), Moć identiteta,
Zagreb: Golden marketing (odabrana poglavlja); Yong Jin, D. (2019.),
Globalization and Media in the Digital Platform Age, 1. izdanje,
Routledge (odabrana poglavlja); Yong Jin D., (ur.) (2021.), The
Routledge Handbook of Digital Media and Globalization, 1. izdanje,
Routledge (odabrana poglavlja); Dimitrova, D.V., (ur.) (2021.), Global
Journalism: Understanding World Media Systems, 1. izdanje,
Rowman & Littlefield Publishers (odabrana poglavlja); Esser, Andrea;
Smith, Iain Robert; Bernal-Merino, Miguel Á. (Eds.) (2016.) Media
Across BordersLocalising TV, Film and Video Games, Routledge;
Ramon Lobato (2019.) Netflix Nations: The Geography of Digital
Distribution, NYU Press; Wong, Pak Nung (2022.) Techno-
GeopoliticsUS-China Tech War and the Practice of Digital Statecraft,
Routledge; Kim, Youna (2022.) The Soft Power of the Korean
WaveParasite, BTS and Drama, Routledge.
Sparks, C., (2007.), Globalization, Development and the Mass Media,
London, Sage; Malović, S. (ur.) (2006.), Utjecaj globalizacije na
novinarstvo. Zagreb, ICEJ; Sriramesh, K., Verčič, D. (ur.) (2020.), The
Global Public Relations Handbook. Theory, Research, and Practice,
3.ed., Routledge, New York and London; McPhail, T.L., Phipps, S.,
(2020.), Global Communication. Theories, Stakeholders, and Trends, 5.
izdanje, Wiley-Blackwell, New York.
1. Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70%
nastave prema studijskom programu i izvedbenom
nastavnom planu.
2. Uredno izvršene seminarske obveze – predana i
prihvaćena pisana verzija seminarskog rada.
3. Stjecanje minimalnog uspjeha od 35% tijekom nastave
unutar zadanih nastavnih aktivnosti – kumulativno
ostvareno putem seminarskih obveza i dva kolokvija.
1. Nastavne aktivnosti – prezentacija seminara; dva kolokvija
(pismeni).
2. Završni ispit (pismeni).
Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz:
a) Nastavne aktivnosti – 70% ocjene
1) seminarske obveze – 20%
2) 1. kolokvij – 25%
3) 2. kolokvij – 25%
b) Završni ispit (pismeni) – 30% ocjene
Ukupna ocjena temeljena je na bazi 100 bodova:
nedovoljan (1) 0-49,9%
dovoljan (2) – 50–64,9%
dobar (3) – 65–79,9%
vrlo dobar (4) – 80–89,9%
izvrstan (5) – 90-100%
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 1.2 | 0 |
Seminarsko izlaganje | 0.76 | 20 |
Kolokvij-međuispit | 0.95 | 25 |
Kolokvij-međuispit | 0.95 | 25 |
Ukupno tijekom nastave | 3.86 | 70 |
Završni ispit | 1.14 | 30 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 5 | 100 |
Ishodi učenja
Studenti će moći opisati i razumjeti pojam globalizacija.
Studenti će moći definirati i objasniti temeljne pojmove vezane uz globalizaciju.
Ishodi učenja
Studenti će biti osposobljeni za razumijevanje uzroka, posljedica i nastanka globalizacijskih procesa.
Ishodi učenja
Studenti će razumjeti ekonomske i politike aspekte globalizacije odnosno teorije kulturne globalizacije.
Ishodi učenja
Studenti će biti osposobljeni za razumijevanje uloge medija u globalizacijskim procesima.
Ishodi učenja
Studenti će biti osposobljeni za prepoznavanje i razumijevanje efekata medisjke globalizacije.
Ishodi učenja
Studenti će biti osposobljeni za razumijevanje osnovnih postavki informacijskoga doba., konkretno umreženoga društva..
Ishodi učenja
Studenti će biti osposobljeni za razumijevanje osnovnih postavki informacijskoga doba., konkretno oblikovanja i značenja identiteta..
Ishodi učenja
Studenti će razumjeti osnovne procese globalizacije u doba digitalnih platformi.
Ishodi učenja
Studenti će razumjeti značenje i ulogu radija i televizije u kontekstu globalizacije.
Akademska godina | |
---|---|
2024/2025 | Download |