Kolegij
Studiji
Komunikologija - Interkulturalna komunikacija i novinarstvoStudijska godina
2ISVU ID
198648ECTS
5
Studenti će se upoznati s pojedinim vidovima globalizacije, njezinim
uzrocima, mehanizmima koji pokreću sustav globalizacije kao i s
učinkom globalizacijskih procesa, odnosno s postojećim i mogućim
posljedicama globalizacije. Studenti će dobiti uvid u spoznaje o
različitim perspektivama pristupa fenomenu globalizacije, između
ostaloga i u kontekstu razlikovanja između pojmova globalizacije kao
izraza koji obuhvaća procese vezane za globalizaciju te globalizma kao
ideje usmjerene prema određenoj predodžbi o svijetu. Predmet sadrži
i analizu multinacionalnih, odnosno nadnacionalnih medijskih
industrija kao prenositelja ideja globalizma i kao mehanizama
globalizacije. Između ostaloga, studenti će dobiti uvid u strukturu
rada najjačih globalnih medija kao što su CNN, BBC, Russia Today, Al
Jazeera, EuroNews te proučavati razlike u razinama medijskog
izvješćivanja (lokalna, regionalna, nacionalna i međunarodna razina).
Posebna pozornost posvetit će se i ulozi novih medija. Razmotrit će se
i pitanja očuvanja socijalnih i nacionalnih identiteta u uvjetima
globalizacijskih procesa.
Ocijeniti ulogu nadnacionalnih medijskih industrija u razvoju
medijske kulture i društva. Analizirati ulogu i značaj medija u
globalizacijskim procesima. Kritički prosuđivati o društvenim
procesima koji su utjecali na razvoj globalizacije, te o njezinim
posljedicama. Izdvojiti glavne značajke globalizacije i medija.
Usporediti glavne rezultate znanstvenih istraživanja i spoznaja o ulozi
medija u globalizacijskim procesima.
Sparks, C., Globalization, Development and the Mass Media, London,
Sage, 2007.; Malović, S. (ur.), Utjecaj globalizacije na novinarstvo. Zagreb,
ICEJ, 2006;
Beck, U., Što je gobalizacija?, Zablude globalizma – odgovori na globalizaciju
Zagreb, Vizura, 2003.; Sinclair, John, „Globalization, Supranational
Institutions, and Media“, u: Downing, J. (ed), The Handbook of Media
Studies, London, Sage, str. 65-82, 2003;
Castells, M. (2000) Uspon umreženog društva. Zagreb: Golden
marketing.
Beck, U. & Grande, E. (2006) Kozmopolitska Europa: Društvo i politika u
drugoj moderni. Zagreb: Školska knjiga
Beck, U. (2004) Moć protiv moći u doba globalizacije: Nova svjetskopolitička
ekonomija. Zagreb: Školska knjiga.
Friedman, T. L. (2010) Svijet je ravna ploča : Globalizirani svijet u 21.
stoljeću. Zagreb: Algoritam;
Küng, H. (2007) Svjetski ethos za svjetsku politiku. Zagreb: Intercon.
Küng, H. (2007) Svjetski ethos za svjetsko gospodarstvo. Zagreb: Intercon.
Nancy, Jean-Luc (2004) Stvaranje svijeta ili mondijalizacija, Zagreb:
Jesenski i Turk
Robertson, R. (1992) Globalization: Social Theory and Global Culture.
London: Sage
Singer, P. (2005) Jedan svijet: etika globalizacije. Zagreb: Ibis grafika
Stiglitz, J. (2004) Globalizacija i dvojbe koje izaziva. Zagreb: Algoritam
Šimac, N. (2001) Izazovi i zamke globalizacije. Zagreb: Udruga za
demokratsko društvo – HKD Napredak
Chossudovsky, M. (2008) Globalizacija bijede i novi svjetski poredak.
Zagreb: Prometej
Fukuyama, F. (1994) Kraj povijesti i posljednji čovjek, Zagreb: Hrvatska
sveučilišna naklada
Giddens, A. (2005) Odbjegli svijet: Kako globalizacija određuje naše živote.
Zagreb: Klub studenata sociologije Diskrepancija – Naklada Jesenski i
Turk.
1. Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70%
nastave prema studijskom programu i izvedbenom
nastavnom planu.
2. Uredno izvršene seminarske obveze – predana i
prihvaćena pisana verzija seminarskog rada.
3. Stjecanje minimalnog uspjeha od 35% tijekom nastave
unutar zadanih nastavnih aktivnosti – kumulativno
ostvareno putem seminarskih obveza i dva kolokvija.
1. Nastavne aktivnosti – prezentacija seminara; dva kolokvija
(pismeni).
2. Završni ispit (pismeni).
Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz:
a) Nastavne aktivnosti – 70% ocjene
1) seminarske obveze – 20%
2) 1. kolokvij – 25%
3) 2. kolokvij – 25%
b) Završni ispit (pismeni) – 30% ocjene
Ukupna ocjena temeljena je na bazi 100 bodova:
nedovoljan (1) 0-49,9%
dovoljan (2) – 50–64,9%
dobar (3) – 65–79,9%
vrlo dobar (4) – 80–89,9%
izvrstan (5) – 90-100%
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 1.2 | 0 |
Seminarsko izlaganje | 0.76 | 20 |
Kolokvij-međuispit | 0.95 | 25 |
Kolokvij-međuispit | 0.95 | 25 |
Ukupno tijekom nastave | 3.86 | 70 |
Završni ispit | 1.14 | 30 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 5 | 100 |
Ishodi učenja
Studenti će moći opisati i razumjeti pojam globalizacija.
Studenti će moći definirati i objasniti temeljne pojmove vezane uz globalizaciju.
Ishodi učenja
Studenti će biti osposobljeni za razumijevanje uzroka, posljedica i nastanka globalizacijskih procesa.
Ishodi učenja
Studenti će razumjeti ekonomske i politike aspekte globalizacije odnosno teorije kulturne globalizacije.
Ishodi učenja
Studenti će biti osposobljeni za razumijevanje temeljnih postavki medijskoga imperijalizma.
Ishodi učenja
Studenti će biti osposobljeni za razumijevanje osnovnih teorija medija i globalizacije.
Ishodi učenja
Studenti će biti osposobljeni za razumijevanje odnosa globalizacije medija i nacionalnih kultura.
Ishodi učenja
Studenti će biti osposobljeni za razumijevanje osnovnih postavki koje se odnose na nadnacionalne medijske industrije
Ishodi učenja
Studenti će biti osposobljeni za razumijevanje osnovnih postavki koje se odnose na nadnacionalne agencije za odnose s javnošću
Akademska godina | |
---|---|
2024/2025 | Download |