Kolegij
Studiji
Komunikologija - Znanstveno istraživanje medija i odnosi s javnošćuStudijska godina
2ISVU ID
198648ECTS
5
Studenti će se upoznati s pojedinim vidovima globalizacije, njezinim
uzrocima, mehanizmima koji pokreću sustav globalizacije kao i s
učinkom globalizacijskih procesa, odnosno s postojećim i mogućim
posljedicama globalizacije. Studenti će dobiti uvid u spoznaje o
različitim perspektivama pristupa fenomenu globalizacije, između
ostaloga i u kontekstu razlikovanja između pojmova globalizacije kao
izraza koji obuhvaća procese vezane za globalizaciju te globalizma kao
ideje usmjerene prema određenoj predodžbi o svijetu. Predmet sadrži
i analizu multinacionalnih, odnosno nadnacionalnih medijskih
industrija kao prenositelja ideja globalizma i kao mehanizama
globalizacije. Između ostaloga, studenti će dobiti uvid u strukturu
rada najjačih globalnih medija kao što su CNN, BBC, Russia Today, Al
Jazeera, EuroNews te proučavati razlike u razinama medijskog
izvješćivanja (lokalna, regionalna, nacionalna i međunarodna razina).
Posebna pozornost posvetit će se i ulozi novih medija. Razmotrit će se
i pitanja očuvanja socijalnih i nacionalnih identiteta u uvjetima
globalizacijskih procesa.
Sparks, C., Globalization, Development and the Mass Media, London,
Sage, 2007.; Malović, S. (ur.), Utjecaj globalizacije na novinarstvo. Zagreb,
ICEJ, 2006;
Beck, U., Što je gobalizacija?, Zablude globalizma – odgovori na globalizaciju
Zagreb, Vizura, 2003.; Sinclair, John, „Globalization, Supranational
Institutions, and Media“, u: Downing, J. (ed), The Handbook of Media
Studies, London, Sage, str. 65-82, 2003;
Castells, M. (2000) Uspon umreženog društva. Zagreb: Golden
marketing.
Beck, U. & Grande, E. (2006) Kozmopolitska Europa: Društvo i politika u
drugoj moderni. Zagreb: Školska knjiga
Beck, U. (2004) Moć protiv moći u doba globalizacije: Nova svjetskopolitička
ekonomija. Zagreb: Školska knjiga.
Friedman, T. L. (2010) Svijet je ravna ploča : Globalizirani svijet u 21.
stoljeću. Zagreb: Algoritam;
Küng, H. (2007) Svjetski ethos za svjetsku politiku. Zagreb: Intercon.
Küng, H. (2007) Svjetski ethos za svjetsko gospodarstvo. Zagreb: Intercon.
Nancy, Jean-Luc (2004) Stvaranje svijeta ili mondijalizacija, Zagreb:
Jesenski i Turk
Robertson, R. (1992) Globalization: Social Theory and Global Culture.
London: Sage
Singer, P. (2005) Jedan svijet: etika globalizacije. Zagreb: Ibis grafika
Stiglitz, J. (2004) Globalizacija i dvojbe koje izaziva. Zagreb: Algoritam
Šimac, N. (2001) Izazovi i zamke globalizacije. Zagreb: Udruga za
demokratsko društvo – HKD Napredak
Chossudovsky, M. (2008) Globalizacija bijede i novi svjetski poredak.
Zagreb: Prometej
Fukuyama, F. (1994) Kraj povijesti i posljednji čovjek, Zagreb: Hrvatska
sveučilišna naklada
Giddens, A. (2005) Odbjegli svijet: Kako globalizacija određuje naše živote.
Zagreb: Klub studenata sociologije Diskrepancija – Naklada Jesenski i
Turk.
1. Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70%
nastave prema studijskom programu i izvedbenom
nastavnom planu.
2. Uredno izvršene seminarske obveze – predana i
prihvaćena pisana verzija seminarskog rada.
3. Stjecanje minimalnog uspjeha od 35% tijekom nastave
unutar zadanih nastavnih aktivnosti – kumulativno
ostvareno putem seminarskih obveza i dva kolokvija.
1. Nastavne aktivnosti – prezentacija seminara; dva kolokvija
(pismeni).
2. Završni ispit (pismeni).