Cilj predmeta je usvojiti higijensko-epidemiološke pojmove, pojave i probleme. Cilj predmeta je osposobiti studente da prepoznaju i procjenjuju uzročno-posljedične čimbenike te primjenjuju i analiziraju postupke iz sestrinske domene higijene i epidemiologije.
Opća epidemiologija. Epidemiološki pojmovi i epidemiološka mjerenja. Razumijevanje čimbenika koji uzrokuju bolest, puteva prijenosa i načina inficiranja. Segment primarne i sekundarne prevencije zaraznih bolesti. Mjere prevencije u nezaraznih bolestiSpecijalna epidemiologija. Epidemiološke osobine kroničnih nezaraznih kardiovaskularnih bolesti, malignih procesa različitih sijela, duševnih poremećaja, šećerne bolesti i drugih nezaraznih bolesti Imunizacija. Higijena. Osobna higijena, higijena u kolektivu. Utjecaj okolišnih čimbenika (hrana, voda, tlo, zrak, svjetlost) na ljudsko fizičko i mentalno zdravlje. Utjecaj društvenih čimbenika (obitelj, zajednica) na ljudsko fizičko i mentalno zdravlje.
Student će nakon odslušanog predmeta i izvršenih svih obveza:- identificirati i opisati higijensko-epidemiološke pojmove, pojave i probleme u zajednici;- objasniti uzroke pojedinih bolesti, kao i metode njihova prepoznavanja (otkrivanja);- grupirati i razlikovati skupine bolesti prema njihovim epidemiološkim osobitostima;- prepoznati i demonstrirati značaj pojedinoga higijensko-epidemiološkog problema s obzirom na pokazatelje koji se odnose na određeno područje;- protumačiti i analizirati postojeće podatke od značaja za zajednicu te interpretirati utjecaj pojedinih preventivnih mjera na kretanje tih bolesti u određenom razdoblju;- provoditi specifične mjere prevencije (cijepljenje);- planirati, provoditi i vrednovati preventivne mjere iz područja sestrinske prakse na temelju postojećih parametara ozbiljnosti u zajednici.
Puntarić D, Ropac D, i sur. Higijena i epidemiologija. Zagreb: Medicinska naklada i Hrvatsko katoličko sveučilište, 2017.
Ropac D, Puntarić D, i sur. Epidemiologija zaraznih bolesti. Zagreb: Medicinska naklada, 2010.
Studenti su obvezni redovito pohađati nastavu, aktivno sudjelovati u radu izvršavanjem postavljenih zadataka na nastavi i izvan nje kroz sudjelovanje u raspravama i u obliku pismenih sažetaka seminarskih tema, vježbi i pisanja seminarskoga rada.
Pismeni ispit.
Kontinuirano praćenje studenata tijekom nastave, odrađene vježbe i odrađen seminarski rad (30%), pismeni ispit (70%)
Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova