Kolegij
Studiji
SestrinstvoSestrinstvo
Studijska godina
2ISVU ID
144142ECTS
8
Upoznati studenta s osnovnim načelima i vještinama zdravstvene njege oboljelih od internističkih, infektoloških i neuroloških bolesti. Stečeno i usvojeno znanje i vještine trebaju omogućiti razumijevanje osnovnih načela zdravstvene njege te primjenu temeljnih vještina u sestrinskoj praksi.
Nakon odslušanog predmeta student će:
- prikupljati, procjenjivati, analizirati i interpretirati podatke vezane uza zadovoljavanje osnovnih ljudskih potreba internističkih, infektoloških i neuroloških bolesnika;
- objasniti, planirati i provoditi zdravstvenu njegu;
- razviti znanje o procjeni i planiranju zdravstvene njege bolesnika (internističkih, neuroloških, infektoloških);
- objasniti i sudjelovati u planiranju i provođenju terapijskih i dijagnostičkih postupaka;
- objasniti i kreirati plan provođenja zdravstvene skrbi u pojedinca;
- objasniti i razlikovati prioritete u provođenju zdravstvene skrbi;
- prepoznavati patofiziološke promjene u internističkih, neuroloških i infektoloških bolesnika;
- pokazati znanje i vještine za rješavanje nepredvidivih situacija u sestrinskoj praksi;
- odgovoriti na suvremene stručne zahtjeve u skrbi za bolesnike;
- objasniti važnost rada medicinske sestre u timu te važnost timske suradnje;
- dokumentirati sestrinsku skrb.
- Franković S. i sur.: Zdravstvena njega odraslih, Zagreb. Medicinska naklada i HUMS, 2010.
- Ozimec Š. Zdravstvena njega infektoloških bolesnika (nastavni tekstovi), Zagreb. Zdravstveno veleučilište u Zagrebu, 2014.
- Ozimec Š. Zdravstvena njega internističkih bolesnika (nastavni tekstovi), Zagreb. Zdravstveno veleučilište u Zagrebu, 2014.
- Sedić B. Zdravstvena njega neuroloških bolesnika (nastavni tekstovi). Zagreb: Zdravstveno veleučilište, 2008.
- Prlić N. Zdravstvena njega. Školska knjiga, Zagreb, 2009.
- Fučkar G. Proces zdravstvene njege. Medicinski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, 1995.
- Poeck, K.Neurologija. Školska knjiga, Zagreb, 2000.
- Hickey, JV. Neurological and Neurosurgical nursing. Philadelphia: Lippincott Company, 1998.
- Kurtović B, Svirčević V, Grgas-Bile C. Zdravstvena njega neurokirurških bolesnika. HKMS, 2013.
- Vrhovac, B. i sur.: Interna medicina, Naklada Ljevak, Zagreb 2008. (odabrana poglavlja)
- Morović-Vergles, J.: Interna medicina, Naklada Slap, Zagreb 2008. (odabrana poglavlja)
- Brinar, V. i sur.: Neurologija, Školska knjiga, Zagreb 1994.
- Kuzman I. Infektologija za visoke zdravstvene škole. Zagreb: Medicinska naklada, 2012.
1. Redovito pohađanje nastave (pohađanje najmanje 70% nastave)
2. Uredno izvršene vježbe i seminarske obaveze
Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz:
1. Nastavne aktivnosti: seminarsko izlaganje i seminarski rad
2. Završni ispit (pismeni)
Ishodi učenja
Student će
- znati prepoznati osobe s neurološkim bolestima, te probleme iz područja zdravstvene njege koje one nose
- znati i razumjeti tehnike i specifične intervencije u radu s osobama oboljelih od neuroloških bolesti,
- primijeniti specifične pristupe u prepoznavanju hitnoće, dijagnostike i terapije neurološkog bolesnika
Teme
- Uvod u neurologiju i zdravstvenu njegu neurološkog bolesnika. Upoznati se s ciljem kolegija zdravstvena njega neurološkog bolesnika. Razumjeti osnovna načela zdravstvene njege neurološkog bolesnika.
- Sestrinska anamneza i fizikalni pregled neurološkog bolesnika, bolnički informacijski sustav-modul njega. Ishodi učenja: Usvojiti znanja uzimanja anamneze i kliničkog pregleda neurološkog bolesnika. Razumjeti i koristiti pravilnu terminologiju. Razumjeti prikupljanje podataka s ciljem utvrđivanja problema, etiologije problema i planiranja intervencija putem bolničkog informacijskog sustava-modul njega
- Svijest i procjena svijest, zdravstvena njega bolesnika s poremećajem svijesti. Usvojiti znanja o vrstama poremećaja svijesti, primijeniti i razumjeti GCS, znati i razumjeti probleme i intervencije kod pojedinih poremećaja svijesti
- Neurodijagnostika i intervencije medicinske sestre. Upoznati se s neurodijagnostičkim metodama, mogućim komplikacijama, intervencijama medicinske sestre. Usvojiti znanja o vrstama neurodijagnostičkih postupaka, intervencijama i prepoznati moguće komplikacije. Priprema bolesnika za neuroradiološke pretrage ( objasniti i opisati značaj pretraga, način provođenja ). Priprema bolesnika neurosonološke pretrage(objasniti i opisati značaj pretrage , način provođenja). Priprema bolesnika za neurofiziološke pretrage (objasniti i opisati značaj pretraga, način provođenja). Priprema bolesnika za lumbalnu punkciju ( značaj pretrage , indikacije , kontraindikacije , komplikacije, postupak s bolesnikom )
- Zdravstvena njega oboljelih od cerebrovaskularnih bolesti. Usvojiti znanja o hitnim stanjima u cerebrovaskularnim bolestima, uzimanja anamneze i kliničkog pregleda, intervencijama u primjeni specifične terapije, multidisciplinarnom pristup u rehabilitaciji, osnovnim problemima kroz 5 faza zbrinjavanja bolesnika
- Zdravstvena njega oboljelih od neuroloških bolesti: multipla skleroza, epilepsija, Parkinsonova bolest, miastenija gravis, Guillain- Baree sindrom. Usvojiti znanja o navedenim neurološkim bolestima, prepoznavati promjene kod neuroloških bolesnika koje utječu na zadovoljavanje osnovnih životnih potreba; pokazati znanja i vještina za rješavanje problema bolesnika u sestrinskoj praksi, objasniti važnost rada medicinske sestre u multidisciplinarnom timu kod skrbi za neurološke bolesnike.
- Prehrambene potrebe neuroloških bolesnika. Usvojiti znanja o nutritivnoj potpori bolesnika (enteralna, parenteralna), procijeniti nutritivni status, prepoznati bolesnika sa disfagijom (svakodnevni probir), primijeniti vještine i intervencije kod disfagije.
- Emocionalna stanja i mentalno zdravlje neuroloških bolesnika. Usvojiti znanja osnovnih emocionalnih problema u neuroloških bolesnika, prepoznati faze suočavanja bolesnika sa kroničnom bolesti
- Neurorehabilitacija bolesnika. Objasniti važnost rane rehabilitacije, ulogu medicinske sestre u multidisciplinarnom timu, edukacije bolesnika i obitelji.