Kolegij
Studiji
SestrinstvoSestrinstvo
Studijska godina
2ISVU ID
144173ECTS
4
Cilj ovog predmeta je studentu prenijeti osnove zbrinjavanja bolesnika na
neurološkim, internističkim i pedijatrijskim odjelima u području zdravstvene
njege. Stečeno znanje i vještine trebaju omogućiti studentu razumijevanje
cjelokupnog procesa sestrinske skrbi za internističkog, neurološkog i pedijatrijskog bolesnika. Iz navedenih područja student će biti osposobljen
primijeniti kvalitetnu zdravstvenu njegu u sestrinskoj praksi.
Nakon odslušanog predmeta student će biti osposobljen za: - primjenu
sestrinske dokumentacije na internom, neurološkom i pedijatrijskom odjelu; -
navesti i objasniti načine prijema i otpusta bolesnika; - objasniti protokol
zbrinjavanja bolesnika u jedinici intenzivnog liječenja; - opisati i objasniti
važnost monitoriranja bolesnika; - opisati pripremu bolesnika za različite
terapijske i dijagnostičke postupke; - opisati i izvoditi Mantoux test; -
objasniti pripremu i primijeniti infuzijske otopine kroz infuzijske pumpe; -
objasniti primjenu i moguće komplikacije transfuzije krvi ili krvnog
pripravka; - opisati i objasniti primjenu citostatske terapije; - opisati i
objasniti postupke zbrinjavanja bolesnika u sterilnim jedinicama; - navesti
indikacije za uvođenje nazogastrične sonde; - objasniti postupak i uvesti
nazogastriču sondu; - objasniti postupak aspiracije sekreta iz dišnih putova; -
objasniti tehnike hranjenja neurološkog bolesnika; - objasniti mjere
samozaštite prilikom primjene citostatske terapije; - navesti stanja koja mogu
dovesti do poremećaja svijesti; - opisati postupke za uzimanje mikrobioloških
uzoraka; - opisati i objasniti važnost procjene psihomotornog rasta i razvoja
djeteta; - opisati i primijeniti tehnike pridržavanja djeteta za pojedine
medicinsko-tehničke zahvate; - objasniti važnost pripreme inkubatora za
prihvat djeteta; - identificirati patološka stanja u vitalno ugroženog djeteta; -
planirati zdravstvenu njegu u jedinici intenzivnog liječenja na pedijatrijskom
odjelu; - opisati, objasniti i provoditi monitoriranje vitalno ugroženog djeteta;
- opisati i objasniti važnost partnerskog odnosa s bolesnim djetetom i
roditeljima; - opisati i objasniti razlike u postupcima reanimacije
novorođenčeta i malog djeteta.
1. Ozimec, Š.: Zdravstvena njega infektoloških bolesnika (nastavni tekstovi),
Zdravstveno veleučilište, Zagreb 2014.
2. Ozimec, Š.: Zdravstvena njega infektoloških bolesnika (nastavni tekstovi),
Zdravstveno veleučilište, Zagreb 2014.
3. Morović-Vergles, J. i sur.: Interna medicina – odabrana poglavlja. Slap i
Zdravstveno veleučilište, Zagreb 2008.
4. Vrhovac, B. i sur.: Interna medicina, Naklada Ljevak, Zagreb 2008.
(odabrana poglavlja)
5. Sedić, B.: Zdravstvena njega neuroloških bolesnika (nastavni tekstovi),
Zdravstveno veleučilište, Zagreb 2014.
6. Mardešić, D. i sur.: Pedijatrija (odabrana poglavlja), Školska knjiga,
Zagreb 2003.
7. Turuk, V.: Zdravstvena njega djeteta (nastavni tekstovi), Zdravstveno
veleučilište, Zagreb 2014.
1. Redovito pohađanje nastave
2. Uredno izvršene vježbe
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 4 | 100 |
Ukupno tijekom nastave | 4 | 100 |
Završni ispit | ||
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 4 | 100 |
Cilj ovog predmeta je studentu prenijeti osnove zbrinjavanja bolesnika na
neurološkim, internističkim i pedijatrijskim odjelima u području zdravstvene
njege. Stečeno znanje i vještine trebaju omogućiti studentu razumijevanje
cjelokupnog procesa sestrinske skrbi za internističkog, neurološkog i pedijatrijskog bolesnika. Iz navedenih područja student će biti osposobljen
primijeniti kvalitetnu zdravstvenu njegu u sestrinskoj praksi.
Nakon odslušanog predmeta student će biti osposobljen za: - primjenu
sestrinske dokumentacije na internom, neurološkom i pedijatrijskom odjelu; -
navesti i objasniti načine prijema i otpusta bolesnika; - objasniti protokol
zbrinjavanja bolesnika u jedinici intenzivnog liječenja; - opisati i objasniti
važnost monitoriranja bolesnika; - opisati pripremu bolesnika za različite
terapijske i dijagnostičke postupke; - opisati i izvoditi Mantoux test; -
objasniti pripremu i primijeniti infuzijske otopine kroz infuzijske pumpe; -
objasniti primjenu i moguće komplikacije transfuzije krvi ili krvnog
pripravka; - opisati i objasniti primjenu citostatske terapije; - opisati i
objasniti postupke zbrinjavanja bolesnika u sterilnim jedinicama; - navesti
indikacije za uvođenje nazogastrične sonde; - objasniti postupak i uvesti
nazogastriču sondu; - objasniti postupak aspiracije sekreta iz dišnih putova; -
objasniti tehnike hranjenja neurološkog bolesnika; - objasniti mjere
samozaštite prilikom primjene citostatske terapije; - navesti stanja koja mogu
dovesti do poremećaja svijesti; - opisati postupke za uzimanje mikrobioloških
uzoraka; - opisati i objasniti važnost procjene psihomotornog rasta i razvoja
djeteta; - opisati i primijeniti tehnike pridržavanja djeteta za pojedine
medicinsko-tehničke zahvate; - objasniti važnost pripreme inkubatora za
prihvat djeteta; - identificirati patološka stanja u vitalno ugroženog djeteta; -
planirati zdravstvenu njegu u jedinici intenzivnog liječenja na pedijatrijskom
odjelu; - opisati, objasniti i provoditi monitoriranje vitalno ugroženog djeteta;
- opisati i objasniti važnost partnerskog odnosa s bolesnim djetetom i
roditeljima; - opisati i objasniti razlike u postupcima reanimacije
novorođenčeta i malog djeteta.
1. Ozimec, Š.: Zdravstvena njega infektoloških bolesnika (nastavni tekstovi),
Zdravstveno veleučilište, Zagreb 2014.
2. Ozimec, Š.: Zdravstvena njega infektoloških bolesnika (nastavni tekstovi),
Zdravstveno veleučilište, Zagreb 2014.
3. Morović-Vergles, J. i sur.: Interna medicina – odabrana poglavlja. Slap i
Zdravstveno veleučilište, Zagreb 2008.
4. Vrhovac, B. i sur.: Interna medicina, Naklada Ljevak, Zagreb 2008.
(odabrana poglavlja)
5. Sedić, B.: Zdravstvena njega neuroloških bolesnika (nastavni tekstovi),
Zdravstveno veleučilište, Zagreb 2014.
6. Mardešić, D. i sur.: Pedijatrija (odabrana poglavlja), Školska knjiga,
Zagreb 2003.
7. Turuk, V.: Zdravstvena njega djeteta (nastavni tekstovi), Zdravstveno
veleučilište, Zagreb 2014.
1. Redovito pohađanje nastave
2. Uredno izvršene vježbe
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 4 | 100 |
Ukupno tijekom nastave | 4 | 100 |
Završni ispit | ||
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 4 | 100 |
Cilj ovog predmeta je studentu prenijeti osnove zbrinjavanja bolesnika na
neurološkim, internističkim i pedijatrijskim odjelima u području zdravstvene
njege. Stečeno znanje i vještine trebaju omogućiti studentu razumijevanje
cjelokupnog procesa sestrinske skrbi za internističkog, neurološkog i pedijatrijskog bolesnika. Iz navedenih područja student će biti osposobljen
primijeniti kvalitetnu zdravstvenu njegu u sestrinskoj praksi.
Nakon odslušanog predmeta student će biti osposobljen za: - primjenu
sestrinske dokumentacije na internom, neurološkom i pedijatrijskom odjelu; -
navesti i objasniti načine prijema i otpusta bolesnika; - objasniti protokol
zbrinjavanja bolesnika u jedinici intenzivnog liječenja; - opisati i objasniti
važnost monitoriranja bolesnika; - opisati pripremu bolesnika za različite
terapijske i dijagnostičke postupke; - opisati i izvoditi Mantoux test; -
objasniti pripremu i primijeniti infuzijske otopine kroz infuzijske pumpe; -
objasniti primjenu i moguće komplikacije transfuzije krvi ili krvnog
pripravka; - opisati i objasniti primjenu citostatske terapije; - opisati i
objasniti postupke zbrinjavanja bolesnika u sterilnim jedinicama; - navesti
indikacije za uvođenje nazogastrične sonde; - objasniti postupak i uvesti
nazogastriču sondu; - objasniti postupak aspiracije sekreta iz dišnih putova; -
objasniti tehnike hranjenja neurološkog bolesnika; - objasniti mjere
samozaštite prilikom primjene citostatske terapije; - navesti stanja koja mogu
dovesti do poremećaja svijesti; - opisati postupke za uzimanje mikrobioloških
uzoraka; - opisati i objasniti važnost procjene psihomotornog rasta i razvoja
djeteta; - opisati i primijeniti tehnike pridržavanja djeteta za pojedine
medicinsko-tehničke zahvate; - objasniti važnost pripreme inkubatora za
prihvat djeteta; - identificirati patološka stanja u vitalno ugroženog djeteta; -
planirati zdravstvenu njegu u jedinici intenzivnog liječenja na pedijatrijskom
odjelu; - opisati, objasniti i provoditi monitoriranje vitalno ugroženog djeteta;
- opisati i objasniti važnost partnerskog odnosa s bolesnim djetetom i
roditeljima; - opisati i objasniti razlike u postupcima reanimacije
novorođenčeta i malog djeteta.
1. Ozimec, Š.: Zdravstvena njega infektoloških bolesnika (nastavni tekstovi),
Zdravstveno veleučilište, Zagreb 2014.
2. Ozimec, Š.: Zdravstvena njega infektoloških bolesnika (nastavni tekstovi),
Zdravstveno veleučilište, Zagreb 2014.
3. Morović-Vergles, J. i sur.: Interna medicina – odabrana poglavlja. Slap i
Zdravstveno veleučilište, Zagreb 2008.
4. Vrhovac, B. i sur.: Interna medicina, Naklada Ljevak, Zagreb 2008.
(odabrana poglavlja)
5. Sedić, B.: Zdravstvena njega neuroloških bolesnika (nastavni tekstovi),
Zdravstveno veleučilište, Zagreb 2014.
6. Mardešić, D. i sur.: Pedijatrija (odabrana poglavlja), Školska knjiga,
Zagreb 2003.
7. Turuk, V.: Zdravstvena njega djeteta (nastavni tekstovi), Zdravstveno
veleučilište, Zagreb 2014.
1. Redovito pohađanje nastave
2. Uredno izvršene vježbe
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 4 | 100 |
Ukupno tijekom nastave | 4 | 100 |
Završni ispit | ||
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 4 | 100 |