Kolegij
Studiji
SestrinstvoSestrinstvo
Studijska godina
3ISVU ID
144234ECTS
5
Razviti potrebno znanje i vještine za rad u provođenju zdravstvene njege
kirurških bolesnika, specifično stručno znanje, vještine i stajališta u
psihološkoj i fizičkoj pripremi bolesnika za operativni zahvat, znanje i
vještine u prepoznavanju poslijeoperacijskih teškoća i komplikacija te osnovne postupke zbrinjavanja istih, prepoznati i reagirati na bolesnikove
potrebe, uz holistički pristup, iz područja zdravstvene njege, razviti
sposobnosti praćenja novih dostignuća i usvajati nove spoznaje i znanje,
provoditi sve postupke zdravstvene njege u skladu s etičkim kodeksom,
provoditi edukaciju bolesnika, prepoznati psihološka stanja bolesnika, razviti
znanje o terapijskim postupcima u psihijatrijskih bolesnika te nuspojavama
psihofarmakoterapije, razviti vještinu rada s bolesnicima u grupi (grupna
terapija).
Student može: - definirati i primijeniti osnovna pravila i postupke kirurške
asepse - odjeća, obuća, prostor, instrumentarij; - analizirati prijeoperacijsku
psihološku pripremu bolesnika - inokulacija stresom; - izvesti
prijeoperacijsku fizičku pripremu bolesnika - priprema operativnog polja,
priprema gastrointestinalnog trakta; - pripremiti i izvesti premedikaciju; -
pratiti i voditi prijeoperacijsku sestrinsku dokumentaciju; - pratiti i
dokumentirati poslijeoperacijsko stanje bolesnika, vitalne funkcije: tlak, puls,
disanje, temperatura, bol; - prepoznati poslijeoperacijske komplikacija –
krvarenje, hipovolemijski šok, dehiscencija i disrupcija kirurške rane,
infekcija kirurške rane, paralitički ileus, duboka venska tromboza, plućna
embolija; - prepoznati i tretirati poslijeoperacijske teškoće – bol, mučnina,
povraćanje, abdominalna distenzija, štucavica; - provjeriti stanje i
funkcionalnost torakalne drenaže – monitoring, B ulau, negativni tlak, balans
tekućine - praćenje i dokumentiranje, prevencija komplikacija; - sudjelovati u
praćenju Hemodinamskog monitoringa – mjerenje CVT, priprema bolesnika i
pribora, izvođenje; - provoditi zdravstvenu njegu bolesnika na umjetnoj
ventilaciji – priprema ventilatora, njega dišnih putova bolesnika, praćenje
rada ventilatora, praćenje i zapisivanje svih promjena u bolesnika; -
promatrati proces cijeljenja rane i sudjelovati u previjanju kirurške rane; -
prepoznati simptome i znakove infekcije kirurške rane: temperatura, bol,
iscjedak, crvenilo; - izvesti zdravstvenu njegu bolesnika sa stomom –
urostoma, ileostoma, kolostoma, traheostoma: priprema bolesnika i pribora,
izvođenje; - znati nove smjernice naprednog održavanja života – pribor i
primjena; - definirati razliku totalne, parcijalne i enteralne prehrane –
indikacije, priprema potrebnog pribora i materijala te izvođenje uz
poznavanje mogućih komplikacija; - provoditi zdravstvenu njegu
neurokirurškog bolesnika - umjetna ventilacija, monitoring intrakranijalnog
tlaka; - objasniti i povezati pravila položaja neurokirurškog bolesnika u
krevetu; - procijeniti i pratiti uspješnost preoperativne, intraoperativne i
postoperativne zdravstvene njege; - planirati, primijeniti i procijeniti
uspješnost postupaka u specijalnim područjima kirurške zdravstvene njege; -
provoditi edukaciju bolesnika; - opisati simptome pojedinih duševnih
poremećaja; - identificirati moguće rizične čimbenike; - odabrati primjerene
intervencije usmjerene zadovoljavanju osnovnih potreba; - procijeniti stanje
bolesnika i moguću manipulaciju (simulacija/disimulacija); - navesti
terapijske pravce i metode liječenja duševnih bolesnika; - nabrojiti i objasniti
vrste psihofarmaka; - identificirati moguće neželjene učinke
psihofarmakoterapije; - koristiti skale procjene mentalnog statusa; - pripremiti
bolesnika za elektrokonvulzivnu stimulaciju; - kreirati rad u maloj grupi,
velikoj grupi i terapijskoj zajednici; - napraviti plan savjetovanja bolesnika i
njegove obitelji; - planirati intervencije usmjerene skrbi za ovisnike; -
demonstrirati metode zaštite u slučaju pojave agresivnog ponašanja; -
identificirati i analizirati simptome i stanja koja mogu upućivati na
samoubilačko ponašanje; - odabrati intervencije usmjerene rehabilitaciji i resocijalizaciji bolesnika; - organizirati nastavak skrbi za bolesnike u
zajednici.
1. Redovito pohađanje nastave
2. Uredno izvršene vježbe
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 5 | 100 |
Ukupno tijekom nastave | 5 | 100 |
Završni ispit | ||
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 5 | 100 |
Razviti potrebno znanje i vještine za rad u provođenju zdravstvene njege
kirurških bolesnika, specifično stručno znanje, vještine i stajališta u
psihološkoj i fizičkoj pripremi bolesnika za operativni zahvat, znanje i
vještine u prepoznavanju poslijeoperacijskih teškoća i komplikacija te osnovne postupke zbrinjavanja istih, prepoznati i reagirati na bolesnikove
potrebe, uz holistički pristup, iz područja zdravstvene njege, razviti
sposobnosti praćenja novih dostignuća i usvajati nove spoznaje i znanje,
provoditi sve postupke zdravstvene njege u skladu s etičkim kodeksom,
provoditi edukaciju bolesnika, prepoznati psihološka stanja bolesnika, razviti
znanje o terapijskim postupcima u psihijatrijskih bolesnika te nuspojavama
psihofarmakoterapije, razviti vještinu rada s bolesnicima u grupi (grupna
terapija).
Student može: - definirati i primijeniti osnovna pravila i postupke kirurške
asepse - odjeća, obuća, prostor, instrumentarij; - analizirati prijeoperacijsku
psihološku pripremu bolesnika - inokulacija stresom; - izvesti
prijeoperacijsku fizičku pripremu bolesnika - priprema operativnog polja,
priprema gastrointestinalnog trakta; - pripremiti i izvesti premedikaciju; -
pratiti i voditi prijeoperacijsku sestrinsku dokumentaciju; - pratiti i
dokumentirati poslijeoperacijsko stanje bolesnika, vitalne funkcije: tlak, puls,
disanje, temperatura, bol; - prepoznati poslijeoperacijske komplikacija –
krvarenje, hipovolemijski šok, dehiscencija i disrupcija kirurške rane,
infekcija kirurške rane, paralitički ileus, duboka venska tromboza, plućna
embolija; - prepoznati i tretirati poslijeoperacijske teškoće – bol, mučnina,
povraćanje, abdominalna distenzija, štucavica; - provjeriti stanje i
funkcionalnost torakalne drenaže – monitoring, B ulau, negativni tlak, balans
tekućine - praćenje i dokumentiranje, prevencija komplikacija; - sudjelovati u
praćenju Hemodinamskog monitoringa – mjerenje CVT, priprema bolesnika i
pribora, izvođenje; - provoditi zdravstvenu njegu bolesnika na umjetnoj
ventilaciji – priprema ventilatora, njega dišnih putova bolesnika, praćenje
rada ventilatora, praćenje i zapisivanje svih promjena u bolesnika; -
promatrati proces cijeljenja rane i sudjelovati u previjanju kirurške rane; -
prepoznati simptome i znakove infekcije kirurške rane: temperatura, bol,
iscjedak, crvenilo; - izvesti zdravstvenu njegu bolesnika sa stomom –
urostoma, ileostoma, kolostoma, traheostoma: priprema bolesnika i pribora,
izvođenje; - znati nove smjernice naprednog održavanja života – pribor i
primjena; - definirati razliku totalne, parcijalne i enteralne prehrane –
indikacije, priprema potrebnog pribora i materijala te izvođenje uz
poznavanje mogućih komplikacija; - provoditi zdravstvenu njegu
neurokirurškog bolesnika - umjetna ventilacija, monitoring intrakranijalnog
tlaka; - objasniti i povezati pravila položaja neurokirurškog bolesnika u
krevetu; - procijeniti i pratiti uspješnost preoperativne, intraoperativne i
postoperativne zdravstvene njege; - planirati, primijeniti i procijeniti
uspješnost postupaka u specijalnim područjima kirurške zdravstvene njege; -
provoditi edukaciju bolesnika; - opisati simptome pojedinih duševnih
poremećaja; - identificirati moguće rizične čimbenike; - odabrati primjerene
intervencije usmjerene zadovoljavanju osnovnih potreba; - procijeniti stanje
bolesnika i moguću manipulaciju (simulacija/disimulacija); - navesti
terapijske pravce i metode liječenja duševnih bolesnika; - nabrojiti i objasniti
vrste psihofarmaka; - identificirati moguće neželjene učinke
psihofarmakoterapije; - koristiti skale procjene mentalnog statusa; - pripremiti
bolesnika za elektrokonvulzivnu stimulaciju; - kreirati rad u maloj grupi,
velikoj grupi i terapijskoj zajednici; - napraviti plan savjetovanja bolesnika i
njegove obitelji; - planirati intervencije usmjerene skrbi za ovisnike; -
demonstrirati metode zaštite u slučaju pojave agresivnog ponašanja; -
identificirati i analizirati simptome i stanja koja mogu upućivati na
samoubilačko ponašanje; - odabrati intervencije usmjerene rehabilitaciji i resocijalizaciji bolesnika; - organizirati nastavak skrbi za bolesnike u
zajednici.
1. Redovito pohađanje nastave
2. Uredno izvršene vježbe
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 5 | 100 |
Ukupno tijekom nastave | 5 | 100 |
Završni ispit | ||
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 5 | 100 |
Razviti potrebno znanje i vještine za rad u provođenju zdravstvene njege
kirurških bolesnika, specifično stručno znanje, vještine i stajališta u
psihološkoj i fizičkoj pripremi bolesnika za operativni zahvat, znanje i
vještine u prepoznavanju poslijeoperacijskih teškoća i komplikacija te osnovne postupke zbrinjavanja istih, prepoznati i reagirati na bolesnikove
potrebe, uz holistički pristup, iz područja zdravstvene njege, razviti
sposobnosti praćenja novih dostignuća i usvajati nove spoznaje i znanje,
provoditi sve postupke zdravstvene njege u skladu s etičkim kodeksom,
provoditi edukaciju bolesnika, prepoznati psihološka stanja bolesnika, razviti
znanje o terapijskim postupcima u psihijatrijskih bolesnika te nuspojavama
psihofarmakoterapije, razviti vještinu rada s bolesnicima u grupi (grupna
terapija).
Student može: - definirati i primijeniti osnovna pravila i postupke kirurške
asepse - odjeća, obuća, prostor, instrumentarij; - analizirati prijeoperacijsku
psihološku pripremu bolesnika - inokulacija stresom; - izvesti
prijeoperacijsku fizičku pripremu bolesnika - priprema operativnog polja,
priprema gastrointestinalnog trakta; - pripremiti i izvesti premedikaciju; -
pratiti i voditi prijeoperacijsku sestrinsku dokumentaciju; - pratiti i
dokumentirati poslijeoperacijsko stanje bolesnika, vitalne funkcije: tlak, puls,
disanje, temperatura, bol; - prepoznati poslijeoperacijske komplikacija –
krvarenje, hipovolemijski šok, dehiscencija i disrupcija kirurške rane,
infekcija kirurške rane, paralitički ileus, duboka venska tromboza, plućna
embolija; - prepoznati i tretirati poslijeoperacijske teškoće – bol, mučnina,
povraćanje, abdominalna distenzija, štucavica; - provjeriti stanje i
funkcionalnost torakalne drenaže – monitoring, B ulau, negativni tlak, balans
tekućine - praćenje i dokumentiranje, prevencija komplikacija; - sudjelovati u
praćenju Hemodinamskog monitoringa – mjerenje CVT, priprema bolesnika i
pribora, izvođenje; - provoditi zdravstvenu njegu bolesnika na umjetnoj
ventilaciji – priprema ventilatora, njega dišnih putova bolesnika, praćenje
rada ventilatora, praćenje i zapisivanje svih promjena u bolesnika; -
promatrati proces cijeljenja rane i sudjelovati u previjanju kirurške rane; -
prepoznati simptome i znakove infekcije kirurške rane: temperatura, bol,
iscjedak, crvenilo; - izvesti zdravstvenu njegu bolesnika sa stomom –
urostoma, ileostoma, kolostoma, traheostoma: priprema bolesnika i pribora,
izvođenje; - znati nove smjernice naprednog održavanja života – pribor i
primjena; - definirati razliku totalne, parcijalne i enteralne prehrane –
indikacije, priprema potrebnog pribora i materijala te izvođenje uz
poznavanje mogućih komplikacija; - provoditi zdravstvenu njegu
neurokirurškog bolesnika - umjetna ventilacija, monitoring intrakranijalnog
tlaka; - objasniti i povezati pravila položaja neurokirurškog bolesnika u
krevetu; - procijeniti i pratiti uspješnost preoperativne, intraoperativne i
postoperativne zdravstvene njege; - planirati, primijeniti i procijeniti
uspješnost postupaka u specijalnim područjima kirurške zdravstvene njege; -
provoditi edukaciju bolesnika; - opisati simptome pojedinih duševnih
poremećaja; - identificirati moguće rizične čimbenike; - odabrati primjerene
intervencije usmjerene zadovoljavanju osnovnih potreba; - procijeniti stanje
bolesnika i moguću manipulaciju (simulacija/disimulacija); - navesti
terapijske pravce i metode liječenja duševnih bolesnika; - nabrojiti i objasniti
vrste psihofarmaka; - identificirati moguće neželjene učinke
psihofarmakoterapije; - koristiti skale procjene mentalnog statusa; - pripremiti
bolesnika za elektrokonvulzivnu stimulaciju; - kreirati rad u maloj grupi,
velikoj grupi i terapijskoj zajednici; - napraviti plan savjetovanja bolesnika i
njegove obitelji; - planirati intervencije usmjerene skrbi za ovisnike; -
demonstrirati metode zaštite u slučaju pojave agresivnog ponašanja; -
identificirati i analizirati simptome i stanja koja mogu upućivati na
samoubilačko ponašanje; - odabrati intervencije usmjerene rehabilitaciji i resocijalizaciji bolesnika; - organizirati nastavak skrbi za bolesnike u
zajednici.
1. Redovito pohađanje nastave
2. Uredno izvršene vježbe
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 5 | 100 |
Ukupno tijekom nastave | 5 | 100 |
Završni ispit | ||
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 5 | 100 |