Kolegij
Studiji
SestrinstvoSestrinstvo
Studijska godina
1ISVU ID
223911ECTS
10
Cilj: upoznati studente sa specifičnostima palijativnog bolesnika te načinima zbrinjavanja po principima palijativne skrbi, poštujući bolesnikove želje i potrebe, kao i potrebe cijele obitelji. Istaknuti važnost multidisciplinarnog pristupa bolesniku poštujući sve članove tima.
Sadržaj: u okviru predmeta studenti će biti upoznati s alatima za prepoznavanje palijativnog bolesnika i dokumentacijom u palijativnoj skrbi. Upoznat će se sa simptomima koji su prisutni kod palijativnih bolesnika (simptomi vezani uz pojedinu bolest i pojedini stadij bolesti), farmakološkim i nefarmakološkim metodama za njihovo ublažavanje kao i ulogom medicinske sestre/medicinskog tehničara u procjeni simptoma. Razradit će se teme koje će studenta upoznati s pristupom palijativnom bolesniku i njegovoj obitelji u posljednjim danima i satima života; planom skrbi (kratkoročna, srednjoročna, dugoročna skrb za bolesnika i obitelj); pravima iz domene zdravstvene i socijalne skrbi; oblicima pomoći i podrške profesionalcima i volonterima u palijativnoj skrbi. Predmet je usmjeren i na praktičnu primjenu stečenih znanja i vještina iz zdravstvene njege, cjelokupno zbrinjavanje pacijenta, utvrđivanje njihovih problema te provođenje specifičnih intervencija usmjerenih u rješavanju istih.
1. Prepoznati palijativnog bolesnika, njegove fizičke, psihološke, socijalne i duhovne potrebe. 2. Utvrditi ključne sastavnice palijativne skrbi u okružju u kojem se bolesnici i njihove obitelji nalaze. 3. Primijeniti vještine koje će omogućiti bolesniku da se tijekom bolesti osjeća što ugodnije sa što boljom kontrolom boli i drugih simptoma uz pruženu pomoć i podršku obitelji. 4. Primijeniti načela palijativne skrbi. 5. Prepoznati potrebe članova obitelji u odnosu na kratkoročne, srednjoročne i dugoročne ciljeve skrbi o bolesniku u odnosu na njihove osobne poteškoće i potrebe u procesu skrbi i žalovanja. 6. Prosuditi kliničke dvojbe u palijativnoj skrbi. 7. Prosuditi etičke dvojbe u palijativnoj skrbi. 8. Prepoznati važnost koordinacije sveobuhvatne skrbi poštujući interdisciplinarni timski rad na svim razinama gdje se pruža palijativna skrb. 9. Razviti interpersonalne i komunikacijske vještine specifične za palijativnu skrbu. 10. Objasniti alate i dokumentaciju koja se koristi u procjeni, praćenju palijativnog bolesnika. 11. primijeniti vještine timskog rada u palijativnoj skrbi.
- Fallon M, Hanks G – Abeceda palijativne skrbi, 2. izdanje
- Rosser M, Walsh CH: Fundamentals of Palliative Care for Student Nurses. Wiley Blackwel. 1. izdanje
- Marđetko R. i sur. Kompetencije medicinske sestre u specijalističkoj palijativne skrbi. Hrvatska komora medicinskih sestara. Zagreb, 2018.
- Lončarek K, Hrvatski zavod za hitnu medicinu – Nacionalne smjernice za rad izvanbolničke i bolničke hitne medicinske službe s pacijentima kojima je potrebna palijativna skrb
- Brkljačić M, Šamija M, Belev B, Strnad M, Čengić T. Palijativna medicina, Zagreb: 2013. Sveučilište u Rijeci. Markulin d.o.o.
- Zaklada (odabrana poglavlja Dopunska Buckman R. Ne znam što reći – kako pomoći i podržati umiruće, 1. izdanje prema 7. kanadskom izdanju
- Radbruch L, Payne S: Bijela knjiga o standardima i normativima za hospicijsku i palijativnu skrb u Europi. EJPC. 2009; 16(6).
- Recentni radovi iz znanstvenih i stručnih časopisa
Studenti su obvezni redovito pohađati nastavu, aktivno sudjelovati u radu izvršavanjem postavljenih zadataka na nastavi i izvan nje kroz sudjelovanje u raspravama i u obliku pismenih sažetaka seminarskih tema i pisanja seminarskoga rada
Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz:
- Nastavne aktivnosti: redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 60% nastave), uredno izvršene vježbe – uvjet za pristupanje završnom ispit
- Vrednovanje studentskog rada kroz završni ispit (100%)
Kontinuiranim vrednovanjem studentskog rada dolazi se do ukupne ocjene:
dovoljan (2) 50-64% bodova
dobar (3) 65-79% bodova
vrlo dobar (4) 80-89% bodova
izvrstan (5) 90% i više bodova
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 4.9 | 0 |
Seminarski rad | 2.1 | 30 |
Ukupno tijekom nastave | 7.0 | 0 |
Završni ispit | 3.0 | 70 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 10 | 100 |
Cilj: upoznati studente sa specifičnostima palijativnog bolesnika te načinima zbrinjavanja po principima palijativne skrbi, poštujući bolesnikove želje i potrebe, kao i potrebe cijele obitelji. Istaknuti važnost multidisciplinarnog pristupa bolesniku poštujući sve članove tima.
Sadržaj: u okviru predmeta studenti će biti upoznati s alatima za prepoznavanje palijativnog bolesnika i dokumentacijom u palijativnoj skrbi. Upoznat će se sa simptomima koji su prisutni kod palijativnih bolesnika (simptomi vezani uz pojedinu bolest i pojedini stadij bolesti), farmakološkim i nefarmakološkim metodama za njihovo ublažavanje kao i ulogom medicinske sestre/medicinskog tehničara u procjeni simptoma. Razradit će se teme koje će studenta upoznati s pristupom palijativnom bolesniku i njegovoj obitelji u posljednjim danima i satima života; planom skrbi (kratkoročna, srednjoročna, dugoročna skrb za bolesnika i obitelj); pravima iz domene zdravstvene i socijalne skrbi; oblicima pomoći i podrške profesionalcima i volonterima u palijativnoj skrbi. Predmet je usmjeren i na praktičnu primjenu stečenih znanja i vještina iz zdravstvene njege, cjelokupno zbrinjavanje pacijenta, utvrđivanje njihovih problema te provođenje specifičnih intervencija usmjerenih u rješavanju istih.
1. Prepoznati palijativnog bolesnika, njegove fizičke, psihološke, socijalne i duhovne potrebe. 2. Utvrditi ključne sastavnice palijativne skrbi u okružju u kojem se bolesnici i njihove obitelji nalaze. 3. Primijeniti vještine koje će omogućiti bolesniku da se tijekom bolesti osjeća što ugodnije sa što boljom kontrolom boli i drugih simptoma uz pruženu pomoć i podršku obitelji. 4. Primijeniti načela palijativne skrbi. 5. Prepoznati potrebe članova obitelji u odnosu na kratkoročne, srednjoročne i dugoročne ciljeve skrbi o bolesniku u odnosu na njihove osobne poteškoće i potrebe u procesu skrbi i žalovanja. 6. Prosuditi kliničke dvojbe u palijativnoj skrbi. 7. Prosuditi etičke dvojbe u palijativnoj skrbi. 8. Prepoznati važnost koordinacije sveobuhvatne skrbi poštujući interdisciplinarni timski rad na svim razinama gdje se pruža palijativna skrb. 9. Razviti interpersonalne i komunikacijske vještine specifične za palijativnu skrbu. 10. Objasniti alate i dokumentaciju koja se koristi u procjeni, praćenju palijativnog bolesnika. 11. primijeniti vještine timskog rada u palijativnoj skrbi.
- Fallon M, Hanks G – Abeceda palijativne skrbi, 2. izdanje
- Rosser M, Walsh CH: Fundamentals of Palliative Care for Student Nurses. Wiley Blackwel. 1. izdanje
- Marđetko R. i sur. Kompetencije medicinske sestre u specijalističkoj palijativne skrbi. Hrvatska komora medicinskih sestara. Zagreb, 2018.
- Lončarek K, Hrvatski zavod za hitnu medicinu – Nacionalne smjernice za rad izvanbolničke i bolničke hitne medicinske službe s pacijentima kojima je potrebna palijativna skrb
- Brkljačić M, Šamija M, Belev B, Strnad M, Čengić T. Palijativna medicina, Zagreb: 2013. Sveučilište u Rijeci. Markulin d.o.o.
- Zaklada (odabrana poglavlja Dopunska Buckman R. Ne znam što reći – kako pomoći i podržati umiruće, 1. izdanje prema 7. kanadskom izdanju
- Radbruch L, Payne S: Bijela knjiga o standardima i normativima za hospicijsku i palijativnu skrb u Europi. EJPC. 2009; 16(6).
- Recentni radovi iz znanstvenih i stručnih časopisa
Studenti su obvezni redovito pohađati nastavu, aktivno sudjelovati u radu izvršavanjem postavljenih zadataka na nastavi i izvan nje kroz sudjelovanje u raspravama i u obliku pismenih sažetaka seminarskih tema i pisanja seminarskoga rada
Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz:
- Nastavne aktivnosti: redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 60% nastave), uredno izvršene vježbe – uvjet za pristupanje završnom ispit
- Vrednovanje studentskog rada kroz završni ispit (100%)
Kontinuiranim vrednovanjem studentskog rada dolazi se do ukupne ocjene:
dovoljan (2) 50-64% bodova
dobar (3) 65-79% bodova
vrlo dobar (4) 80-89% bodova
izvrstan (5) 90% i više bodova
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 4.9 | 0 |
Seminarski rad | 2.1 | 30 |
Ukupno tijekom nastave | 7.0 | 0 |
Završni ispit | 3.0 | 70 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 10 | 100 |
Cilj: upoznati studente sa specifičnostima palijativnog bolesnika te načinima zbrinjavanja po principima palijativne skrbi, poštujući bolesnikove želje i potrebe, kao i potrebe cijele obitelji. Istaknuti važnost multidisciplinarnog pristupa bolesniku poštujući sve članove tima.
Sadržaj: u okviru predmeta studenti će biti upoznati s alatima za prepoznavanje palijativnog bolesnika i dokumentacijom u palijativnoj skrbi. Upoznat će se sa simptomima koji su prisutni kod palijativnih bolesnika (simptomi vezani uz pojedinu bolest i pojedini stadij bolesti), farmakološkim i nefarmakološkim metodama za njihovo ublažavanje kao i ulogom medicinske sestre/medicinskog tehničara u procjeni simptoma. Razradit će se teme koje će studenta upoznati s pristupom palijativnom bolesniku i njegovoj obitelji u posljednjim danima i satima života; planom skrbi (kratkoročna, srednjoročna, dugoročna skrb za bolesnika i obitelj); pravima iz domene zdravstvene i socijalne skrbi; oblicima pomoći i podrške profesionalcima i volonterima u palijativnoj skrbi. Predmet je usmjeren i na praktičnu primjenu stečenih znanja i vještina iz zdravstvene njege, cjelokupno zbrinjavanje pacijenta, utvrđivanje njihovih problema te provođenje specifičnih intervencija usmjerenih u rješavanju istih.
1. Prepoznati palijativnog bolesnika, njegove fizičke, psihološke, socijalne i duhovne potrebe. 2. Utvrditi ključne sastavnice palijativne skrbi u okružju u kojem se bolesnici i njihove obitelji nalaze. 3. Primijeniti vještine koje će omogućiti bolesniku da se tijekom bolesti osjeća što ugodnije sa što boljom kontrolom boli i drugih simptoma uz pruženu pomoć i podršku obitelji. 4. Primijeniti načela palijativne skrbi. 5. Prepoznati potrebe članova obitelji u odnosu na kratkoročne, srednjoročne i dugoročne ciljeve skrbi o bolesniku u odnosu na njihove osobne poteškoće i potrebe u procesu skrbi i žalovanja. 6. Prosuditi kliničke dvojbe u palijativnoj skrbi. 7. Prosuditi etičke dvojbe u palijativnoj skrbi. 8. Prepoznati važnost koordinacije sveobuhvatne skrbi poštujući interdisciplinarni timski rad na svim razinama gdje se pruža palijativna skrb. 9. Razviti interpersonalne i komunikacijske vještine specifične za palijativnu skrbu. 10. Objasniti alate i dokumentaciju koja se koristi u procjeni, praćenju palijativnog bolesnika. 11. primijeniti vještine timskog rada u palijativnoj skrbi.
- Fallon M, Hanks G – Abeceda palijativne skrbi, 2. izdanje
- Rosser M, Walsh CH: Fundamentals of Palliative Care for Student Nurses. Wiley Blackwel. 1. izdanje
- Marđetko R. i sur. Kompetencije medicinske sestre u specijalističkoj palijativne skrbi. Hrvatska komora medicinskih sestara. Zagreb, 2018.
- Lončarek K, Hrvatski zavod za hitnu medicinu – Nacionalne smjernice za rad izvanbolničke i bolničke hitne medicinske službe s pacijentima kojima je potrebna palijativna skrb
- Brkljačić M, Šamija M, Belev B, Strnad M, Čengić T. Palijativna medicina, Zagreb: 2013. Sveučilište u Rijeci. Markulin d.o.o.
- Zaklada (odabrana poglavlja Dopunska Buckman R. Ne znam što reći – kako pomoći i podržati umiruće, 1. izdanje prema 7. kanadskom izdanju
- Radbruch L, Payne S: Bijela knjiga o standardima i normativima za hospicijsku i palijativnu skrb u Europi. EJPC. 2009; 16(6).
- Recentni radovi iz znanstvenih i stručnih časopisa
Studenti su obvezni redovito pohađati nastavu, aktivno sudjelovati u radu izvršavanjem postavljenih zadataka na nastavi i izvan nje kroz sudjelovanje u raspravama i u obliku pismenih sažetaka seminarskih tema i pisanja seminarskoga rada
Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz:
- Nastavne aktivnosti: redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 60% nastave), uredno izvršene vježbe – uvjet za pristupanje završnom ispit
- Vrednovanje studentskog rada kroz završni ispit (100%)
Kontinuiranim vrednovanjem studentskog rada dolazi se do ukupne ocjene:
dovoljan (2) 50-64% bodova
dobar (3) 65-79% bodova
vrlo dobar (4) 80-89% bodova
izvrstan (5) 90% i više bodova
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 4.9 | 0 |
Seminarski rad | 2.1 | 30 |
Ukupno tijekom nastave | 7.0 | 0 |
Završni ispit | 3.0 | 70 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 10 | 100 |