Kolegij
Studiji
SestrinstvoSestrinstvo
Studijska godina
2ISVU ID
199201ECTS
5
Cilj: upoznati studente s osnovama patofiziologije boli, osposobiti ih za
prepoznavanje bolnih stanja i mjerenje intenziteta boli odgovarajućim
skalama; uputiti ih u pojedine skupine analgetika i koanalgetika te ih upoznati
s indikacijama za njihovu primjenu; oposobiti ih za suvereno vođenje
medicinske dokumentacije o boli te ih upoznati sa suvremenim oblicima
liječenja boli.
Sadržaj: U okviru predmeta studenti će biti upoznati s etiologijom boli te s
javnozdravstvenim, socijalnim, duhovnim, etičkim i ekonomskim aspektima
boli. Govorit će se o anatomskoj, fiziološkoj i patofiziološkoj osnovi bolnog
osjeta te metodama procjene (mjerenja boli). Studenti će se upoznati s
medikamentoznom (farmakološkom) terapijom boli, nefarmakološkim
metodama te multimodalnim i multidisciplinarnim pristupom u liječenju boli.
Bit će upoznati i s karakterističnim bolnim stanjima, pristupu dijagnostici,
liječenju i prevenciji, principima i specifičnostima liječenja maligne boli.
Upoznat će se s osobitostima boli u vulnerabilnih skupina (djeca, trudnice,
stariji bolesnici) i metodama analgezije kod poroda. Studentima će se ukazati
na važnost i potrebu promicanja zdravog životnog stila u prevenciji boli.
Istaknut će se i važnost edukacije bolesnika i/ili članova obitelji, objasniti
organizacijski oblici liječenja boli te intervencije
Objasniti patofiziologiju boli. 2. Opisati dijagnostičke instrumente za
prepoznavanje i mjerenje boli. 3. Prepoznati indikacije i kontraindikacije za
primjenu pojedinih analgetika. 4. Objasniti indikacije i kontraindikacije
pojedinih metoda analgezije za porod. 5. Objasniti važnost pravovremenog
interveniranja u slučaju pojave komplikacija.
Jukić, M., Majerić Kogler, V., Fingler, M. (ur.): Bol – uzroci i liječenje.
Zagreb, Medicinska naklada, 2011.
Smjernice Hrvatskog društva za liječenje boli. Dostupno na:
https://www.hdlb.org/publikacije/publikacije-za-zdravstvenedjelatnike/
smjernice-hrvatskog-drustva-za-lijecenje-boli/
1. Redovito pohađanje nastave (pohađanje najmanje 60% nastave)
2. Uredno izvršene seminarske obaveze
Printed with Pdfcrowd.com
3. Manja opterećenja aktivnom nastavom nadoknađuju se većim
opterećenjem ostalim obvezama prema uputama nastavnika
Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz:
1. Nastavne aktivnosti: seminarski rad
2. Završni ispit (pismeni)
Kontinuiranim vrednovanjem studentskog rada dolazi se do ukupne
ocjene:
dovoljan (2) 50-64% bodova
dobar (3) 65-79% bodova
vrlo dobar (4) 80-89% bodova
izvrstan (5) 90% i više bodova
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 0.9 | 0 |
Seminarski rad | 1.2 | 30 |
Ukupno tijekom nastave | 2.1 | 30 |
Završni ispit | 2.9 | 70 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 5 | 100 |
Cilj: upoznati studente s osnovama patofiziologije boli, osposobiti ih za
prepoznavanje bolnih stanja i mjerenje intenziteta boli odgovarajućim
skalama; uputiti ih u pojedine skupine analgetika i koanalgetika te ih upoznati
s indikacijama za njihovu primjenu; oposobiti ih za suvereno vođenje
medicinske dokumentacije o boli te ih upoznati sa suvremenim oblicima
liječenja boli.
Sadržaj: U okviru predmeta studenti će biti upoznati s etiologijom boli te s
javnozdravstvenim, socijalnim, duhovnim, etičkim i ekonomskim aspektima
boli. Govorit će se o anatomskoj, fiziološkoj i patofiziološkoj osnovi bolnog
osjeta te metodama procjene (mjerenja boli). Studenti će se upoznati s
medikamentoznom (farmakološkom) terapijom boli, nefarmakološkim
metodama te multimodalnim i multidisciplinarnim pristupom u liječenju boli.
Bit će upoznati i s karakterističnim bolnim stanjima, pristupu dijagnostici,
liječenju i prevenciji, principima i specifičnostima liječenja maligne boli.
Upoznat će se s osobitostima boli u vulnerabilnih skupina (djeca, trudnice,
stariji bolesnici) i metodama analgezije kod poroda. Studentima će se ukazati
na važnost i potrebu promicanja zdravog životnog stila u prevenciji boli.
Istaknut će se i važnost edukacije bolesnika i/ili članova obitelji, objasniti
organizacijski oblici liječenja boli te intervencije
Objasniti patofiziologiju boli. 2. Opisati dijagnostičke instrumente za
prepoznavanje i mjerenje boli. 3. Prepoznati indikacije i kontraindikacije za
primjenu pojedinih analgetika. 4. Objasniti indikacije i kontraindikacije
pojedinih metoda analgezije za porod. 5. Objasniti važnost pravovremenog
interveniranja u slučaju pojave komplikacija.
Jukić, M., Majerić Kogler, V., Fingler, M. (ur.): Bol – uzroci i liječenje.
Zagreb, Medicinska naklada, 2011.
Smjernice Hrvatskog društva za liječenje boli. Dostupno na:
https://www.hdlb.org/publikacije/publikacije-za-zdravstvenedjelatnike/
smjernice-hrvatskog-drustva-za-lijecenje-boli/
1. Redovito pohađanje nastave (pohađanje najmanje 60% nastave)
2. Uredno izvršene seminarske obaveze
Printed with Pdfcrowd.com
3. Manja opterećenja aktivnom nastavom nadoknađuju se većim
opterećenjem ostalim obvezama prema uputama nastavnika
Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz:
1. Nastavne aktivnosti: seminarski rad
2. Završni ispit (pismeni)
Kontinuiranim vrednovanjem studentskog rada dolazi se do ukupne
ocjene:
dovoljan (2) 50-64% bodova
dobar (3) 65-79% bodova
vrlo dobar (4) 80-89% bodova
izvrstan (5) 90% i više bodova
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 0.9 | 0 |
Seminarski rad | 1.2 | 30 |
Ukupno tijekom nastave | 2.1 | 30 |
Završni ispit | 2.9 | 70 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 5 | 100 |
Cilj: upoznati studente s osnovama patofiziologije boli, osposobiti ih za
prepoznavanje bolnih stanja i mjerenje intenziteta boli odgovarajućim
skalama; uputiti ih u pojedine skupine analgetika i koanalgetika te ih upoznati
s indikacijama za njihovu primjenu; oposobiti ih za suvereno vođenje
medicinske dokumentacije o boli te ih upoznati sa suvremenim oblicima
liječenja boli.
Sadržaj: U okviru predmeta studenti će biti upoznati s etiologijom boli te s
javnozdravstvenim, socijalnim, duhovnim, etičkim i ekonomskim aspektima
boli. Govorit će se o anatomskoj, fiziološkoj i patofiziološkoj osnovi bolnog
osjeta te metodama procjene (mjerenja boli). Studenti će se upoznati s
medikamentoznom (farmakološkom) terapijom boli, nefarmakološkim
metodama te multimodalnim i multidisciplinarnim pristupom u liječenju boli.
Bit će upoznati i s karakterističnim bolnim stanjima, pristupu dijagnostici,
liječenju i prevenciji, principima i specifičnostima liječenja maligne boli.
Upoznat će se s osobitostima boli u vulnerabilnih skupina (djeca, trudnice,
stariji bolesnici) i metodama analgezije kod poroda. Studentima će se ukazati
na važnost i potrebu promicanja zdravog životnog stila u prevenciji boli.
Istaknut će se i važnost edukacije bolesnika i/ili članova obitelji, objasniti
organizacijski oblici liječenja boli te intervencije
Objasniti patofiziologiju boli. 2. Opisati dijagnostičke instrumente za
prepoznavanje i mjerenje boli. 3. Prepoznati indikacije i kontraindikacije za
primjenu pojedinih analgetika. 4. Objasniti indikacije i kontraindikacije
pojedinih metoda analgezije za porod. 5. Objasniti važnost pravovremenog
interveniranja u slučaju pojave komplikacija.
Jukić, M., Majerić Kogler, V., Fingler, M. (ur.): Bol – uzroci i liječenje.
Zagreb, Medicinska naklada, 2011.
Smjernice Hrvatskog društva za liječenje boli. Dostupno na:
https://www.hdlb.org/publikacije/publikacije-za-zdravstvenedjelatnike/
smjernice-hrvatskog-drustva-za-lijecenje-boli/
1. Redovito pohađanje nastave (pohađanje najmanje 60% nastave)
2. Uredno izvršene seminarske obaveze
Printed with Pdfcrowd.com
3. Manja opterećenja aktivnom nastavom nadoknađuju se većim
opterećenjem ostalim obvezama prema uputama nastavnika
Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz:
1. Nastavne aktivnosti: seminarski rad
2. Završni ispit (pismeni)
Kontinuiranim vrednovanjem studentskog rada dolazi se do ukupne
ocjene:
dovoljan (2) 50-64% bodova
dobar (3) 65-79% bodova
vrlo dobar (4) 80-89% bodova
izvrstan (5) 90% i više bodova
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 0.9 | 0 |
Seminarski rad | 1.2 | 30 |
Ukupno tijekom nastave | 2.1 | 30 |
Završni ispit | 2.9 | 70 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 5 | 100 |
Ishodi učenja
Opisati etiologiju boli te objasnitit javnozdravstvene, socijalne, duhovne, etičke i ekonomske aspekte boli.
Ishodi učenja
Objasniti patofiziologiju boli.
Opisati dijagnostičke instrumente za
prepoznavanje i mjerenje boli.
Prepoznati indikacije i kontraindikacije za
primjenu pojedinih analgetika.