Kolegij
Studiji
PovijestKomunikologija
Psihologija
Sestrinstvo
Sociologija
Povijest (dvopredmetni)
Sociologija (dvopredmetni)
Sestrinstvo
Studijska godina
1ISVU ID
140259ECTS
4
Cilj predmeta:
Upoznati studente s osnovnim znanstveno utemeljenim činjenicama, pokazateljima i spoznajama o kretanju, razmještaju i strukturama svjetskoga stanovništva, s posebnim naglaskom na kontinentalne i regionalne razlike te na aktualne probleme u međuodnosu demografskog, društvenog, povijesno-političkog i ekonomskog razvitka svijeta.
Sadržaj predmeta:
Kretanje svjetskog stanovništva, demografska tranzicija, prirodna osnovica kao odrednica razvoja stanovništva svijeta (klima, reljef), razmještaj svj. st. i problem prenapučenosti, urbanizacija kao svjetski fenomen prostornog prerazmještaja stanovništva, regionalni i ekološki aspekti razvoja stanovništva svijeta, najvažniji oblici i primjeri pred-modernih i modernih migracija stanovništva, kulturno-antropološki sastav (rase, religije i jezici svijeta), političke krize i ratni sukobi kao čimbenik kretanja i razmještaja svjetskoga stanovništva, stanovništvo i problem siromaštva, gladi, AIDS-a, stanovništvo i eugenika (odabrani primjeri: SAD, Njemačka, skandinavske zemlje, Kina).
1. Razlikovati etape demografske tranzicije. 2. Objasniti kretanje i razmještaj svjetskog stanovništva. 3. Identificirati probleme prenaseljenosti i siromaštva. 4. Tumačiti diferencirani razvoj stanovništva po kontinentima i regijama.
Wertheimer-Baletić, A. (1999): Stanovništvo i razvoj, MATE, Biblioteka Gospodarska misao, Zagreb (odabrana poglavlja).
Nejašmić, I. (2005): Demogeografija – stanovništvo u prostornim odnosima i procesima, Školska knjiga, Zagreb (odabrana poglavlja).
Mesić, M. (2002): Međunarodne migracije – tokovi i teorije, Societas, Zavod za sociologiju, Zagreb (odabrana poglavlja).
Ferrera, M. (2004): Narodi svijeta, Stanek, Varaždin.
Narodi Europe, priredio: Felipe Fernandez-Armesto, The Times, Naklada Zadro, Zagreb, 1997.
Polšek, D. (2004): Sudbina odabranih, ArTresor naklada, Zagreb (odabrana poglavlja).
Tyler Hitchcock, S. i Esposito, John L. (2004): Religije, Gdje Bog boravi, kamo hodočasnici putuju, Egmont, Zagreb.
Ludwig, K. (2001): Leksikon etničkih manjina u Europi, Pan Liber, Zagreb (odabrana poglavlja);
- Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskom programu i izvedbenom planu nastave;
- Uredno izvršene seminarske obveze – pripremljeno i izloženo seminarsko izlaganje;
- Stjecanje minimalnog uspjeha od 35% ukupne ocjene tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti – kumulativno ostvareno na seminarskom izlaganju i na dva kolokvija.
1) Nastavne aktivnosti – seminarsko izlaganje; 1. kolokvij (pismeni) i 2. kolokvij (pismeni)
2) Završni ispit (usmeni)
Kontinuiranim vrednovanjem studentskoga rada dolazi se do ukupne ocjene koja je temeljena na bazi 100 bodova:
dovoljan (2) – 50-64 bodova
dobar (3) – 65-79 bodova
vrlo dobar (4) – 80-89 bodova
izvrstan (5) – 90 i više bodova
Način stjecanja bodova:
1. a) Nastavne aktivnosti – 70% ocjene
1) seminarsko izlaganje – max. 10 bodova (izlaganje na vrijeme – max. 2 boda; kvaliteta izlaganja – max. 2 boda; razina obrađenosti teme – max. 4 boda; poticanje rasprave – max. 2 boda);
2) 1. kolokvij – max. 30 bodova
3) 2. kolokvij – max. 30 bodova
2. b) Završni ispit – 30% ocjene
4) završni ispit – max. 30 bodova (3 pitanja po max. 10 bodova – za prolaz je nužno riješiti 50% završnog ispita)
Cilj predmeta:
Upoznati studente s osnovnim znanstveno utemeljenim činjenicama, pokazateljima i spoznajama o kretanju, razmještaju i strukturama svjetskoga stanovništva, s posebnim naglaskom na kontinentalne i regionalne razlike te na aktualne probleme u međuodnosu demografskog, društvenog, povijesno-političkog i ekonomskog razvitka svijeta.
Sadržaj predmeta:
Kretanje svjetskog stanovništva, demografska tranzicija, prirodna osnovica kao odrednica razvoja stanovništva svijeta (klima, reljef), razmještaj svj. st. i problem prenapučenosti, urbanizacija kao svjetski fenomen prostornog prerazmještaja stanovništva, regionalni i ekološki aspekti razvoja stanovništva svijeta, najvažniji oblici i primjeri pred-modernih i modernih migracija stanovništva, kulturno-antropološki sastav (rase, religije i jezici svijeta), političke krize i ratni sukobi kao čimbenik kretanja i razmještaja svjetskoga stanovništva, stanovništvo i problem siromaštva, gladi, AIDS-a, stanovništvo i eugenika (odabrani primjeri: SAD, Njemačka, skandinavske zemlje, Kina).
1. Razlikovati etape demografske tranzicije. 2. Objasniti kretanje i razmještaj svjetskog stanovništva. 3. Identificirati probleme prenaseljenosti i siromaštva. 4. Tumačiti diferencirani razvoj stanovništva po kontinentima i regijama.
Wertheimer-Baletić, A. (1999): Stanovništvo i razvoj, MATE, Biblioteka Gospodarska misao, Zagreb (odabrana poglavlja).
Nejašmić, I. (2005): Demogeografija – stanovništvo u prostornim odnosima i procesima, Školska knjiga, Zagreb (odabrana poglavlja).
Mesić, M. (2002): Međunarodne migracije – tokovi i teorije, Societas, Zavod za sociologiju, Zagreb (odabrana poglavlja).
Ferrera, M. (2004): Narodi svijeta, Stanek, Varaždin.
Narodi Europe, priredio: Felipe Fernandez-Armesto, The Times, Naklada Zadro, Zagreb, 1997.
Polšek, D. (2004): Sudbina odabranih, ArTresor naklada, Zagreb (odabrana poglavlja).
Tyler Hitchcock, S. i Esposito, John L. (2004): Religije, Gdje Bog boravi, kamo hodočasnici putuju, Egmont, Zagreb.
Ludwig, K. (2001): Leksikon etničkih manjina u Europi, Pan Liber, Zagreb (odabrana poglavlja);
- Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskom programu i izvedbenom planu nastave;
- Uredno izvršene seminarske obveze – pripremljeno i izloženo seminarsko izlaganje;
- Stjecanje minimalnog uspjeha od 35% ukupne ocjene tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti – kumulativno ostvareno na seminarskom izlaganju i na dva kolokvija.
1) Nastavne aktivnosti – seminarsko izlaganje; 1. kolokvij (pismeni) i 2. kolokvij (pismeni)
2) Završni ispit (usmeni)
Kontinuiranim vrednovanjem studentskoga rada dolazi se do ukupne ocjene koja je temeljena na bazi 100 bodova:
dovoljan (2) – 50-64 bodova
dobar (3) – 65-79 bodova
vrlo dobar (4) – 80-89 bodova
izvrstan (5) – 90 i više bodova
Način stjecanja bodova:
1. a) Nastavne aktivnosti – 70% ocjene
1) seminarsko izlaganje – max. 10 bodova (izlaganje na vrijeme – max. 2 boda; kvaliteta izlaganja – max. 2 boda; razina obrađenosti teme – max. 4 boda; poticanje rasprave – max. 2 boda);
2) 1. kolokvij – max. 30 bodova
3) 2. kolokvij – max. 30 bodova
2. b) Završni ispit – 30% ocjene
4) završni ispit – max. 30 bodova (3 pitanja po max. 10 bodova – za prolaz je nužno riješiti 50% završnog ispita)
Cilj predmeta:
Upoznati studente s osnovnim znanstveno utemeljenim činjenicama, pokazateljima i spoznajama o kretanju, razmještaju i strukturama svjetskoga stanovništva, s posebnim naglaskom na kontinentalne i regionalne razlike te na aktualne probleme u međuodnosu demografskog, društvenog, povijesno-političkog i ekonomskog razvitka svijeta.
Sadržaj predmeta:
Kretanje svjetskog stanovništva, demografska tranzicija, prirodna osnovica kao odrednica razvoja stanovništva svijeta (klima, reljef), razmještaj svj. st. i problem prenapučenosti, urbanizacija kao svjetski fenomen prostornog prerazmještaja stanovništva, regionalni i ekološki aspekti razvoja stanovništva svijeta, najvažniji oblici i primjeri pred-modernih i modernih migracija stanovništva, kulturno-antropološki sastav (rase, religije i jezici svijeta), političke krize i ratni sukobi kao čimbenik kretanja i razmještaja svjetskoga stanovništva, stanovništvo i problem siromaštva, gladi, AIDS-a, stanovništvo i eugenika (odabrani primjeri: SAD, Njemačka, skandinavske zemlje, Kina).
1. Razlikovati etape demografske tranzicije. 2. Objasniti kretanje i razmještaj svjetskog stanovništva. 3. Identificirati probleme prenaseljenosti i siromaštva. 4. Tumačiti diferencirani razvoj stanovništva po kontinentima i regijama.
Wertheimer-Baletić, A. (1999): Stanovništvo i razvoj, MATE, Biblioteka Gospodarska misao, Zagreb (odabrana poglavlja).
Nejašmić, I. (2005): Demogeografija – stanovništvo u prostornim odnosima i procesima, Školska knjiga, Zagreb (odabrana poglavlja).
Mesić, M. (2002): Međunarodne migracije – tokovi i teorije, Societas, Zavod za sociologiju, Zagreb (odabrana poglavlja).
Ferrera, M. (2004): Narodi svijeta, Stanek, Varaždin.
Narodi Europe, priredio: Felipe Fernandez-Armesto, The Times, Naklada Zadro, Zagreb, 1997.
Polšek, D. (2004): Sudbina odabranih, ArTresor naklada, Zagreb (odabrana poglavlja).
Tyler Hitchcock, S. i Esposito, John L. (2004): Religije, Gdje Bog boravi, kamo hodočasnici putuju, Egmont, Zagreb.
Ludwig, K. (2001): Leksikon etničkih manjina u Europi, Pan Liber, Zagreb (odabrana poglavlja);
- Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskom programu i izvedbenom planu nastave;
- Uredno izvršene seminarske obveze – pripremljeno i izloženo seminarsko izlaganje;
- Stjecanje minimalnog uspjeha od 35% ukupne ocjene tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti – kumulativno ostvareno na seminarskom izlaganju i na dva kolokvija.
1) Nastavne aktivnosti – seminarsko izlaganje; 1. kolokvij (pismeni) i 2. kolokvij (pismeni)
2) Završni ispit (usmeni)
Kontinuiranim vrednovanjem studentskoga rada dolazi se do ukupne ocjene koja je temeljena na bazi 100 bodova:
dovoljan (2) – 50-64 bodova
dobar (3) – 65-79 bodova
vrlo dobar (4) – 80-89 bodova
izvrstan (5) – 90 i više bodova
Način stjecanja bodova:
1. a) Nastavne aktivnosti – 70% ocjene
1) seminarsko izlaganje – max. 10 bodova (izlaganje na vrijeme – max. 2 boda; kvaliteta izlaganja – max. 2 boda; razina obrađenosti teme – max. 4 boda; poticanje rasprave – max. 2 boda);
2) 1. kolokvij – max. 30 bodova
3) 2. kolokvij – max. 30 bodova
2. b) Završni ispit – 30% ocjene
4) završni ispit – max. 30 bodova (3 pitanja po max. 10 bodova – za prolaz je nužno riješiti 50% završnog ispita)