Kolegij
Studiji
PovijestPovijest (dvopredmetni)
Sociologija
Sociologija (dvopredmetni)
Studijska godina
1ISVU ID
209009ECTS
3
Kolegij obrađuje temu obrazovanja, svrhu i ciljeve obrazovanja, s naglaskom
na cjelovit razvoj ljudske osobe. Obrađivat će se redukcionistički trendovi
unutar obrazovanja koji osiromašuju ne samo koncept obrazovanja nego i viziju
čovjeka. Kao odgovor na takav ograničen pristup ponudit ćemo ideju
obrazovanja, koje kao temeljno ljudsko pravo, treba prvenstveno omogućiti
čovjekov rast u humanosti. Cilj obrazovanja ne može biti samo sposoban i
pametan čovjek s nizom razvijenih vještina, nego i čovjek koji je kreposnog
karaktera i dobrog srca. Obrazložit ćemo važnost i ulogu karaktera i
integriteta, utjecaj obrazovnih institucija i nastavnika na moralni odgoj
mladih ljudi, te proanalizirati vodeće anglosaksonske autore s područja
moralnog odgoja i njihov značaj. Zadnji dio kolegija bit će posvećen
evaluaciji službenih katoličkih dokumenata o obrazovanju (od predkoncilskih
do postkoncilskih) gdje će se kritički preispitati njihov doprinos po pitanju
cjelovite i moralne formacije učenika i studenata, ali i šire akademske
zajednice.
1. Vrjednovati redukcionističke pristupe obrazovanju.
2. Ustanoviti važnost cjelovitog odgoja osobe kao intelektualnu formaciju i odgoj karaktera.
3. Objasniti glavne etičke teorije i njihov utjecaj na moralni odgoj.
4. Kritički vrednovati suvremene anglosaksonske mislioce, njihove ideje i prijedloge
vezano za moralnu formaciju.
5. Analizirati službene katoličke dokumente o obrazovanju.
Nussbaum, Martha. Not for Profit: Why Democracy Needs the Humanities.
Princeton, NJ: Princeton University Press, 2010. (odabrani dijelovi)
Noddings, Nel. Educating Moral People: A Caring Alternative to Character
Education. New York: Teachers College Press, 2002. (odabrani dijelovi)
Noddings, Nel. Critical Lessons: What Our Schools Should Teach. New York:
Cambridge University Press, 2006. (odabrani dijelovi)
Drugi vatikanski koncil. Deklaracija o kršćanskom odgoju Gravissimum
Educationis, 1965.
Carr, David and Jan Steutel. Virtue Ethics and Moral Education. London:
Taylor & Francis, 1999.
Noddings, Nel. Starting at Home: Caring and Social Policy. Berkeley:
University of California Press, 2002.
Noddings, Nel. Happiness and Education. London: Cambridge University
Press, 2003.
Peterson, Christopher and Martin E. P. Seligman. Character Strengths and
Virtues: A Handbook and Classification. New York: Oxford University Press,
Inc., 2004.
Grocholewski, Cardinal H. E. Zenon. “The Congregation for Catholic
Education: How it Works to Support the Educational Mission of Universities
and Schools Internationally.” International Studies in Catholic Education 7,
broj. 2 (2015): 134–144.
Kohlberg, Lawrence. ”The Cognitive-Developmental Approach to Moral
Education.” The Phi Delta Kappan 56, broj 10 (1975): 670-677.
Lapsley, Daniel K. and Darcia Narvaez. ”Character Education.” U Handbook
of Child Psychology, Child Psychology in Practice, uredili William Damon
and Richard. M. Lerner, 248-296. Hoboken, NJ: Wiley, 2006.
Lickona, Thomas. “The Teacher’s Role in Character Education.” Journal of
Education 179, broj 2 (1997): 63-80.
Lickona, Thomas. “Character Education: Seven Crucial Issues.” Action in
Teacher Education 20, broj 4 (1999): 77-84.
Lickona, Thomas. “What is Good Character?” Reclaiming Children and
Youth 9, no. 4 (2001): 239-251.
Sen, Amartya. “Elements of a Theory of Human Rights.” Philosophy &
Public Affairs 32, broj 4 (2004): 315–356.
Newman, John Henry. The Idea of a University: Defined and Illustrated,
dostupno na https://www.gutenberg.org/files/24526/24526-pdf.pdf
UNESCO. ”Education for the 21st Century,” dostupno na
https://en.unesco.org/themes/education-21st-century
Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70%
nastave prema studijskom programu i izvedbenom nastavnom planu
Stjecanje minimalnog uspjeha od 35% tijekom nastave unutar
zadanih nastavnih aktivnosti – kumulativno ostvareno na dva
kolokvija.
Nastavne aktivnosti –1. kolokvij (pismeni) i 2. kolokvij (pismeni).
Završni ispit (usmeni).