Kolegij
Ciljevi predmeta: Upoznavanje s biološkim osnovama ponašanja,
građom i funkcijom živčanog sustava, te načinom rada
neuroznanstvenih laboratorija.
Sadržaj predmeta: Uvod u biologiju ponašanja; Građa i funkcija
živčanog sustava; Neuron – osnovna strukturna i funkcionalna
jedinica živčanog sustava; Temelji vanjske i unutarnje građe mozga
čovjeka; Mehanizmi širenja živčanih impulsa; Membranski i akcijski
potencijal; Sinapsa; Receptori i unutarstanična signalizacija;
Neurotransmiteri; Razvoj i plastičnost mozga; Funkcionalna
organizacija osjetnih sustava (vid, sluh, kožni i mišićni osjeti, njuh,
okus); Kontrola boli; Motorički sustav; Piramidni i nepiramidni put;
Istraživačke metode u biološkoj psihologiji; Upoznavanje s načinom
rada neuroznanstvenih laboratorija.
Raspraviti ulogu gena, okoline i aktualne situacije u oblikovanju
ponašanja u skladu s biopsihološkim modelom. Kritički prosuđivati
metode koje se koriste u pojedinim granama biološke psihologije, te
prednosti i ograničenja različitih vrsta biopsiholoških istraživanja.
Predvidjeti učinak pojedinih psihoaktivnih tvari na sinaptički prijenos
i ponašanje. Opisati ustroj i funkcioniranje pojedinih osjetnih sustava
(somatosenzoričkog, vidnog, slušnog, olfaktornog, gustatornog) te
senzomotoričkog sustava. Opisati opći plan građe mozga, moždane
strukture i njihove funkcije; Opisati načela nastanka i širenja živčanih
signala. Razlikovati neurotransmiterske sustave i njihovu ulogu u
ponašanju. Komentirati progresivne i reorganizacijske procese u
razvitku i plastičnosti mozga.
Pinel J. P. J. (2002). Biološka psihologija (4. izdanje). Jastrebarsko:
Naklada Slap. (izabrani dijelovi udžbenika)
Judaš M. i Kostović I. (1997). Temelji neuroznanosti (2. izdanje na
webu) (izabrani dijelovi udžbenika).
Kalat J.W. (2012). Biological Psychology (International ed., 11th
revised ed.). Belmont, CA: Wadsworth Publishing Co. Inc.
Carlson N. R. (2012). Physiology of Behavior (11th ed.). Boston, MA:
Pearson.
Kolb B., & Whishaw, I. Q. (2010). An Introduction to Brain and
Behavior (International ed., 3rd ed.). New York, NY: Worth
Publishers.
Kandel E. R., Schwartz J. H. & Jessell T. M. (Eds.) (2000). Principles
of Neural Science (4th ed.). New York, NY: McGraw-Hill.
Pinel J. P. J. (2014). Biopsychology (9th edition). Pearson (izabrani
dijelovi udžbenika)
Izvorni znanstveni radovi
Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje
70% nastave)
Stjecanje minimalno 35 bodova (od ukupno 100 bodova)
tijekom nastave (kumulativno na dva kolokvija i na
seminarskom izlaganju)
Uredno izvršene seminarske obveze (pripremljeno i
izloženo seminarsko izlaganje)
Uredno izvršene obveze s vježbi (predani izvještaji)
Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz
nastavne aktivnosti (dva kolokvija i seminarsko
izlaganje)
Završni usmeni ispit
Način stjecanja bodova:
1. Nastavne aktivnosti – max. 70 bodova:
1. kolokvij – max. 30 bodova
2. kolokvij – max. 30 bodova
seminarski rad – max. 10 bodova
2. Završni ispit – max. 30 bodova (minimum za prolaz je 50%
točne riješenosti)
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:
izvrstan (5) – 90 do 100 bodova
vrlo dobar (4) – 80 89,9 bodova
dobar (3) – 65 do 79,9 bodova
dovoljan (2) – 50 do 64,9 bodova
nedovoljan (1) – 0 do 49,9 bodova
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 1.5 | 0 |
Kolokvij-međuispit | 1.05 | 30 |
Kolokvij-međuispit | 1.05 | 30 |
Seminarski rad | 0.35 | 10 |
Ukupno tijekom nastave | 3.95 | 70 |
Završni ispit | 1.05 | 30 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 5 | 100 |
Ciljevi predmeta: Upoznavanje s biološkim osnovama ponašanja,
građom i funkcijom živčanog sustava, te načinom rada
neuroznanstvenih laboratorija.
Sadržaj predmeta: Uvod u biologiju ponašanja; Građa i funkcija
živčanog sustava; Neuron – osnovna strukturna i funkcionalna
jedinica živčanog sustava; Temelji vanjske i unutarnje građe mozga
čovjeka; Mehanizmi širenja živčanih impulsa; Membranski i akcijski
potencijal; Sinapsa; Receptori i unutarstanična signalizacija;
Neurotransmiteri; Razvoj i plastičnost mozga; Funkcionalna
organizacija osjetnih sustava (vid, sluh, kožni i mišićni osjeti, njuh,
okus); Kontrola boli; Motorički sustav; Piramidni i nepiramidni put;
Istraživačke metode u biološkoj psihologiji; Upoznavanje s načinom
rada neuroznanstvenih laboratorija.
Raspraviti ulogu gena, okoline i aktualne situacije u oblikovanju
ponašanja u skladu s biopsihološkim modelom. Kritički prosuđivati
metode koje se koriste u pojedinim granama biološke psihologije, te
prednosti i ograničenja različitih vrsta biopsiholoških istraživanja.
Predvidjeti učinak pojedinih psihoaktivnih tvari na sinaptički prijenos
i ponašanje. Opisati ustroj i funkcioniranje pojedinih osjetnih sustava
(somatosenzoričkog, vidnog, slušnog, olfaktornog, gustatornog) te
senzomotoričkog sustava. Opisati opći plan građe mozga, moždane
strukture i njihove funkcije; Opisati načela nastanka i širenja živčanih
signala. Razlikovati neurotransmiterske sustave i njihovu ulogu u
ponašanju. Komentirati progresivne i reorganizacijske procese u
razvitku i plastičnosti mozga.
Pinel J. P. J. (2002). Biološka psihologija (4. izdanje). Jastrebarsko:
Naklada Slap. (izabrani dijelovi udžbenika)
Judaš M. i Kostović I. (1997). Temelji neuroznanosti (2. izdanje na
webu) (izabrani dijelovi udžbenika).
Kalat J.W. (2012). Biological Psychology (International ed., 11th
revised ed.). Belmont, CA: Wadsworth Publishing Co. Inc.
Carlson N. R. (2012). Physiology of Behavior (11th ed.). Boston, MA:
Pearson.
Kolb B., & Whishaw, I. Q. (2010). An Introduction to Brain and
Behavior (International ed., 3rd ed.). New York, NY: Worth
Publishers.
Kandel E. R., Schwartz J. H. & Jessell T. M. (Eds.) (2000). Principles
of Neural Science (4th ed.). New York, NY: McGraw-Hill.
Pinel J. P. J. (2014). Biopsychology (9th edition). Pearson (izabrani
dijelovi udžbenika)
Izvorni znanstveni radovi
Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje
70% nastave)
Stjecanje minimalno 35 bodova (od ukupno 100 bodova)
tijekom nastave (kumulativno na dva kolokvija i na
seminarskom izlaganju)
Uredno izvršene seminarske obveze (pripremljeno i
izloženo seminarsko izlaganje)
Uredno izvršene obveze s vježbi (predani izvještaji)
Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz
nastavne aktivnosti (dva kolokvija i seminarsko
izlaganje)
Završni usmeni ispit
Način stjecanja bodova:
1. Nastavne aktivnosti – max. 70 bodova:
1. kolokvij – max. 30 bodova
2. kolokvij – max. 30 bodova
seminarski rad – max. 10 bodova
2. Završni ispit – max. 30 bodova (minimum za prolaz je 50%
točne riješenosti)
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:
izvrstan (5) – 90 do 100 bodova
vrlo dobar (4) – 80 89,9 bodova
dobar (3) – 65 do 79,9 bodova
dovoljan (2) – 50 do 64,9 bodova
nedovoljan (1) – 0 do 49,9 bodova
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 1.5 | 0 |
Kolokvij-međuispit | 1.05 | 30 |
Kolokvij-međuispit | 1.05 | 30 |
Seminarski rad | 0.35 | 10 |
Ukupno tijekom nastave | 3.95 | 70 |
Završni ispit | 1.05 | 30 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 5 | 100 |
Ciljevi predmeta: Upoznavanje s biološkim osnovama ponašanja,
građom i funkcijom živčanog sustava, te načinom rada
neuroznanstvenih laboratorija.
Sadržaj predmeta: Uvod u biologiju ponašanja; Građa i funkcija
živčanog sustava; Neuron – osnovna strukturna i funkcionalna
jedinica živčanog sustava; Temelji vanjske i unutarnje građe mozga
čovjeka; Mehanizmi širenja živčanih impulsa; Membranski i akcijski
potencijal; Sinapsa; Receptori i unutarstanična signalizacija;
Neurotransmiteri; Razvoj i plastičnost mozga; Funkcionalna
organizacija osjetnih sustava (vid, sluh, kožni i mišićni osjeti, njuh,
okus); Kontrola boli; Motorički sustav; Piramidni i nepiramidni put;
Istraživačke metode u biološkoj psihologiji; Upoznavanje s načinom
rada neuroznanstvenih laboratorija.
Raspraviti ulogu gena, okoline i aktualne situacije u oblikovanju
ponašanja u skladu s biopsihološkim modelom. Kritički prosuđivati
metode koje se koriste u pojedinim granama biološke psihologije, te
prednosti i ograničenja različitih vrsta biopsiholoških istraživanja.
Predvidjeti učinak pojedinih psihoaktivnih tvari na sinaptički prijenos
i ponašanje. Opisati ustroj i funkcioniranje pojedinih osjetnih sustava
(somatosenzoričkog, vidnog, slušnog, olfaktornog, gustatornog) te
senzomotoričkog sustava. Opisati opći plan građe mozga, moždane
strukture i njihove funkcije; Opisati načela nastanka i širenja živčanih
signala. Razlikovati neurotransmiterske sustave i njihovu ulogu u
ponašanju. Komentirati progresivne i reorganizacijske procese u
razvitku i plastičnosti mozga.
Pinel J. P. J. (2002). Biološka psihologija (4. izdanje). Jastrebarsko:
Naklada Slap. (izabrani dijelovi udžbenika)
Judaš M. i Kostović I. (1997). Temelji neuroznanosti (2. izdanje na
webu) (izabrani dijelovi udžbenika).
Kalat J.W. (2012). Biological Psychology (International ed., 11th
revised ed.). Belmont, CA: Wadsworth Publishing Co. Inc.
Carlson N. R. (2012). Physiology of Behavior (11th ed.). Boston, MA:
Pearson.
Kolb B., & Whishaw, I. Q. (2010). An Introduction to Brain and
Behavior (International ed., 3rd ed.). New York, NY: Worth
Publishers.
Kandel E. R., Schwartz J. H. & Jessell T. M. (Eds.) (2000). Principles
of Neural Science (4th ed.). New York, NY: McGraw-Hill.
Pinel J. P. J. (2014). Biopsychology (9th edition). Pearson (izabrani
dijelovi udžbenika)
Izvorni znanstveni radovi
Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje
70% nastave)
Stjecanje minimalno 35 bodova (od ukupno 100 bodova)
tijekom nastave (kumulativno na dva kolokvija i na
seminarskom izlaganju)
Uredno izvršene seminarske obveze (pripremljeno i
izloženo seminarsko izlaganje)
Uredno izvršene obveze s vježbi (predani izvještaji)
Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz
nastavne aktivnosti (dva kolokvija i seminarsko
izlaganje)
Završni usmeni ispit
Način stjecanja bodova:
1. Nastavne aktivnosti – max. 70 bodova:
1. kolokvij – max. 30 bodova
2. kolokvij – max. 30 bodova
seminarski rad – max. 10 bodova
2. Završni ispit – max. 30 bodova (minimum za prolaz je 50%
točne riješenosti)
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:
izvrstan (5) – 90 do 100 bodova
vrlo dobar (4) – 80 89,9 bodova
dobar (3) – 65 do 79,9 bodova
dovoljan (2) – 50 do 64,9 bodova
nedovoljan (1) – 0 do 49,9 bodova
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 1.5 | 0 |
Kolokvij-međuispit | 1.05 | 30 |
Kolokvij-međuispit | 1.05 | 30 |
Seminarski rad | 0.35 | 10 |
Ukupno tijekom nastave | 3.95 | 70 |
Završni ispit | 1.05 | 30 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 5 | 100 |