Kolegij
Studiji
PovijestKomunikologija
Sociologija
Psihologija
Sestrinstvo
Povijest (dvopredmetni)
Sociologija (dvopredmetni)
Sestrinstvo
Studijska godina
1ISVU ID
236172ECTS
3
Dijalog vjere i ateizma uvodi u problematiku rasprava kroz povijest i
danas koje se dotiču egzistencijalnih pitanja ključnih za razumijevanje
svih, a osobito humanističkih disciplina. Ta rasprava i danas je
aktualna, a sam predmet rasprave svoje korijene nalazi već u samim
začetcima filozofskog i teološkog promišljanja, kao i pojedinim
autorima. Kako bismo razumjeli društvene paradigme koje se temelje
na ateističkom ili vjerskom svjetonazoru, važno je poznavati sam
temelj na kojima one izrastaju i jednako tako otvarati za iskreni dijalog
i uzajamnu potragu za istinom u duhu kritičkog promišljanja spram,
kako vjere, tako i ateizma.
1. Hans KÜNG, Postoji li Bog?, Ex Libris-Synopsis, Rijeka-Sarajevo,
2005., str: 297-303; 311-336; 403-413; 417-431; 440-461; 468-472; 490-
515; 515-519; 531-538; 547-572; 602-612.
2. William James, Raznolikosti religioznog iskustva, Jesenski i Turk,
2017.
3. Fjodor Mihajlović Dostojevski, Braća Karamazovi, I (Veliki inkvizitor)
272-292.
1. COMTE-SPONVILLE, André, Duh ateizma. Uvod u duhovnost bez
Boga, TIM press, Zagreb, 2016.
2. LUBAC, Henri de, Drama ateističkog humanizma, Ex libris-Synopsis,
Rijeka-Sarajevo, 2009.
3. Zoran Grozdanov i Nebojša Zelić (ur.), Vjera u dijalog, CeKaDe & Ex
Libris, Rijeka, 2017.
4. Tomáš Halík, Strpljenje s Bogom, Svjetlo riječi, Sarajevo, 2015.
5. McGRATH, Alister – COLLICUT McGRATH, Joanna, Dawkinsonova
iluzija, Teovizija, Zagreb, 2012.
6. LENOIR, Frédéric, Bog, TIM press, Zagreb, 2013.
7. HESCHEL, Abraham Joshua, Čovjek nije sam, Ex libris, Rijeka, 2010.
8. Alister E. MCGRATH, Znanost i religija, Kršćanska sadašnjost,
Zagreb, 2015.
9. WARD, Keith, Zašto gotovo sigurno ima Boga, Kršćanska sadašnjost,
Zagreb, 2010.
10. POOLE, Michael, ‘Novi’ ateizam, Kršćanska sadašnjost, Zagreb, 2014.
11. McGRATH, Alister – COLLICUT McGRATH, Joanna, Dawkinsonova
iluzija, Teovizija, Zagreb, 2012.
12. John Gray, Sedam tipova ateizma, Tim press, Zagreb, 2020.
13. Hans Küng ‘Postoji li Bog? (izabrani dio);
14. COMTE-SPONVILLE, André, Spasiti duh, u: Concilium, 46 (2010.) 4,
37-47.
15. COMTE-SPONVILLE, André, Grubijan, sofist i estet: „umjetnost u
službi obmane“, u: Europski glasnik, 2 (1997.) 2, 389-425.
16. BECKER, Patrick, U stupici svijesti?, Kršćanska sadašnjost, Zagreb,
2015.
17. BERDJAJEV, Nikolaj, Duh i realnost, Kršćanska sadašnjost, Zagreb,
1985.
18. COLLINS, Francis S., Božji jezik, Profil, Zagreb, 2008.
19. DAVIES, Brian, Uvod u filozofiju religije, »Biblioteka Scopus«, Zagreb,
1998.
20. LEWIS, Clive Staples, Kršćanstvo nije iluzija, Verbum, Split, 2009.
21. LÜTZ, Manfred, Bog. Mala povijest najvećega, Verbum, Split, 2012.
22. PIEPER, Josef, O vjeri, Kršćanska sadašnjost, Zagreb, 2012.
23. RATZINGER, Joseph, O vjeri, nadi i ljubavi, Verbum, Split, 2007.
24. WARD, Keith, Bog, Naklada Jesenski i Turk, Zagreb, 2004.
25. FERRY, Luc – GAUCHET, Marcel, Religijsko nakon religije, u:
Europski glasnik, 12 (2007.) XII, 139-183.
26. TANJIĆ, Željko, Riječ teologije u vrtlogu znanosti, u: Bogoslovska
smotra, 76 (2006.) 2, 267-283.
27. TANJIĆ, Željko, Koncilski govor o slobodi vjerovanja i njegovo
značenje za današnje vrijeme, u: Diacovensia, 21 (2013.) 4, 677-690.
28. Željko Mardešić, Rascjep u svetome, Kršćanska sadašnjost, 2007.
29. Jakov Jukić, Budućnost religije. Sveto u svjetovnosti, Matica
Hrvatska, Split, 1991.
30. NOVINA, Marina – STANKOVIĆ, Nikola, Tvar – emergentni
fenomen i poziv fizike na metafiziku, u: Obnovljeni život, 73 (2018) 2,
153-167.
31. McGRATH, Alister E., Bestseler ateizmi: novi scijentizam, u:
Concilium, 46 (2010.) 4, 13-24.
Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70%
nastave prema studijskom programu i izvedbenom
nastavnom planu
Stjecanje minimalnog uspjeha od 35% tijekom nastave
unutar zadanih nastavnih aktivnosti – kumulativno
ostvareno na 1 kolokviju i završnom (usmenom) ispitu.
Nastavne aktivnosti – 1. kolokvij 35% (pismeni); Usmeno
izlaganje izabrane literature u dogovoru s profesorom
(studenti će tijekom predavanja imati 15 minuta za
prezentaciju pročitane literature) 20% i Debata (priprema za
debatu uključuje čitanje određene literature za kvalitetnu
pripremu i izvedbu same debate) 15%
Završni ispit (usmeni)