Kolegij
Studiji
PsihologijaDiplomski sveučilišni studij Povijest (nastavnički)
Komunikologija - Interkulturalna komunikacija i novinarstvo
Komunikologija - Znanstveno istraživanje medija i odnosi s javnošću
Sestrinstvo
Sociologija - Upravljanje i javne politike
Povijest (dvopredmetni)
Sociologija (dvopredmetni)
Povijest - usmjerenje Stari vijek i srednji vijek
Povijest - usmjerenje Suvremena povijest
Sveučilišni diplomski studij Povijest (nastavnički)
Povijest
Sestrinstvo
Studijska godina
1ISVU ID
218332ECTS
6
Stimulativni ECTS:
0 (0.00 %)
Kekez Hrvoje
nositelj
Tematski gledano tijekom nastave na predmetu obrađuje se niz društvenih, ekonomskih, vojnih i političkih procesa i događaja, te promjena dotadašnjih društveno-političkih modela do kojih je došlo tijekom 16. stoljeća kao direktnih i/ili indirektnih posljedica sve veće osmanske opasnosti i prisutnosti na hrvatskim povijesnim prostorima. Pri tome u fokusu nalazi se prostori srednjovjekovne Slavonije i sjeverni krajevi srednjovjekovne Hrvatske, tj. zapadni prostori Savsko-Dravskog međurječja i prostori današnje gorske Hrvatske sve do podvelebitskoga primorja. Tako se tijekom nastave razmatraju niz događaja, te povijesnih fenomena i procesa kao što su posljedice pada srednjovjekovnog Bosanskog kraljevstva na hrvatske zemlje, potom obrambena pregnuća zemalja Krune Sv. Stjepana u protu-osmanskom obrambenom ratu krajem 15. i tijekom 16. stoljeća, te političke, institucionalne i teritorijalne promijene tijekom trećega desetljeća 16. stoljeća, ali i formiranje protu-osmanske vojne granice sredinom i tijekom druge polovice 16. stoljeća. Štoviše, tijekom nastave razmatraju se kontekst, uzroci, posljedice i smjerovi raseljavanja stanovništva u doba osmanske ugroze, ali i niz drugi političko-društvenih promjena tijekom promatrana razdoblja poput diplomatskih aktivnosti na višoj i nižoj razini, špijunaža i kontakata pograničnog stanovništva, ali i transformacija utvrdnog graditeljstva. Također, tijekom nastave proučit će se pojava i širenje crkvene reformacije te seljačke bune u kontekstu osmanskih provala i opasnosti. U sklopu rada na kolegiju obradit će se niz tema kao što su posljedice pada srednjovjekovnog Bosanskog Kraljevstva na obranu hrvatskih povijesnih zemalja, ali i obranu općenito zemalja Krune Sv. Stjepana krajem 15. i početkom 16. stoljeća, potom tijek i značaj Cetingradski sabora zaključenog 1. siječnja 1527. godine. Također će obraditi niz društvenih fenomena onodobnih hrvatskih zemalja poput pitanja osmanske ugroze i raseljavanje tijekom 16. stoljeća, potom skupnih identiteta i socijalni status hrvatskih raseljenika, pa utjecaj osmanske opasnosti na seljačke pokrete i reformaciju na hrvatskim povijesnim zemljama. U sklopu kolegija obradit će se i niz vojnih tema poput tipologije utvrdnog graditeljstva tijekom 16. stoljeća, ali i kolanja informacija i špijunaža na granici tijekom 16. stoljeća, potom značaj Bečkog savjetovanja i sabor u Brucku na Muri, kao i izgradnja kupske linije obrane do početka 1590-tih. Štoviše, u sklopu kolegija obradit će se (kroz primjere) pitanje rata i diplomatskih aktivnosti, te pitanje opasnosti i prebjega tijekom 16. stoljeća. |
1. Objasniti temeljne historiografske pojmove iz hrvatske povijesti iz razdoblja 16. stoljeća. 2. Vrednovati temeljne procese iz hrvatske i srednjoeuropske povijesti iz razdoblja 16. stoljeća. 3. Razlikovati procese povijesti iz razdoblja 16. stoljeća sukladno historiografskim pristupima i istraživačkim dostignućima. 4. Analizirati hijerarhiju povijesnih čimbenika i kauzalnost povijesnih procesa 16. stoljeća 5. Napisati jasan i strukturiran pismeni rad s obilježjima znanstvenog rada na temelju izvora te znanstvene i stručne literature. 6. Održati jasno i strukturirano složeno usmeno izlaganje. 7. Pridržavati se etičkih načela u radu. |
M. Kruhek, Krajiške utvrde Hrvatskog Kraljevstva, Zagreb, 1995. (odabrana poglavlja); G. Pálffy, The Kingdom of Hungary and the Habsburg Monarchy in the Sixteenth Century, New York, 2009. (odabrana poglavlja); N. Štefanec, Država ili ne. Ustroj Vojne krajine 1578. godine i hrvatsko-slavonski staleži u regionalnoj obrani i politici, Zagreb, 2011. (odabrana poglavlja); N. Budak, Hrvatska i Slavonija u ranome novom vijeku, Zagreb, 2007. (odabrana poglavlja); T. Pálosfalvi, From Nicopolis to Mohács. A History of Ottoman-Hungarian Warfare, 1389–1526, Leiden – Boston, 2018. (odabrana poglavlja). |
po dogovoru sa nastavnikom. |
Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskom programu i izvedbenom nastavnom planu;
Uredno izvršene seminarske obveze– pripremljeno izlaganje te predana i prihvaćena pismena verzija seminarskog rada;
Stjecanje minimalnog uspjeha od 35 % tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti – ostvareno kumulativno.
Nastavne aktivnosti – seminarski rad; seminarsko izlaganje; esej; aktivnost na nastavi.
Završni ispit – pismeni.
Izvedbeno nastavni plan razrađen za ovu vrstu nastave, molimo javiti se nositelju kolegija za više detalja.
Izvedbeno nastavni plan razrađen za ovu vrstu nastave, molimo javiti se nositelju kolegija za više detalja.
Izvedbeno nastavni plan razrađen za ovu vrstu nastave, molimo javiti se nositelju kolegija za više detalja.
Izvedbeno nastavni plan razrađen za ovu vrstu nastave, molimo javiti se nositelju kolegija za više detalja.
Izvedbeno nastavni plan razrađen za ovu vrstu nastave, molimo javiti se nositelju kolegija za više detalja.
Izvedbeno nastavni plan razrađen za ovu vrstu nastave, molimo javiti se nositelju kolegija za više detalja.
Izvedbeno nastavni plan razrađen za ovu vrstu nastave, molimo javiti se nositelju kolegija za više detalja.
Izvedbeno nastavni plan razrađen za ovu vrstu nastave, molimo javiti se nositelju kolegija za više detalja.
Izvedbeno nastavni plan razrađen za ovu vrstu nastave, molimo javiti se nositelju kolegija za više detalja.
Izvedbeno nastavni plan razrađen za ovu vrstu nastave, molimo javiti se nositelju kolegija za više detalja.
Izvedbeno nastavni plan razrađen za ovu vrstu nastave, molimo javiti se nositelju kolegija za više detalja.
Izvedbeno nastavni plan razrađen za ovu vrstu nastave, molimo javiti se nositelju kolegija za više detalja.
Izvedbeno nastavni plan razrađen za ovu vrstu nastave, molimo javiti se nositelju kolegija za više detalja.
Izvedbeno nastavni plan razrađen za ovu vrstu nastave, molimo javiti se nositelju kolegija za više detalja.
Izvedbeno nastavni plan razrađen za ovu vrstu nastave, molimo javiti se nositelju kolegija za više detalja.
Izvedbeno nastavni plan razrađen za ovu vrstu nastave, molimo javiti se nositelju kolegija za više detalja.
Izvedbeno nastavni plan razrađen za ovu vrstu nastave, molimo javiti se nositelju kolegija za više detalja.
Izvedbeno nastavni plan razrađen za ovu vrstu nastave, molimo javiti se nositelju kolegija za više detalja.
Izvedbeno nastavni plan razrađen za ovu vrstu nastave, molimo javiti se nositelju kolegija za više detalja.
Izvedbeno nastavni plan razrađen za ovu vrstu nastave, molimo javiti se nositelju kolegija za više detalja.
Izvedbeno nastavni plan razrađen za ovu vrstu nastave, molimo javiti se nositelju kolegija za više detalja.
Izvedbeno nastavni plan razrađen za ovu vrstu nastave, molimo javiti se nositelju kolegija za više detalja.
Izvedbeno nastavni plan razrađen za ovu vrstu nastave, molimo javiti se nositelju kolegija za više detalja.
Izvedbeno nastavni plan razrađen za ovu vrstu nastave, molimo javiti se nositelju kolegija za više detalja.
Izvedbeno nastavni plan razrađen za ovu vrstu nastave, molimo javiti se nositelju kolegija za više detalja.
Izvedbeno nastavni plan razrađen za ovu vrstu nastave, molimo javiti se nositelju kolegija za više detalja.