Kolegij
Studiji
PsihologijaDiplomski sveučilišni studij Povijest (nastavnički)
Komunikologija - Interkulturalna komunikacija i novinarstvo
Komunikologija - Znanstveno istraživanje medija i odnosi s javnošću
Sestrinstvo
Sociologija - Upravljanje i javne politike
Povijest (dvopredmetni)
Sociologija (dvopredmetni)
Povijest - usmjerenje Stari vijek i srednji vijek
Povijest - usmjerenje Suvremena povijest
Sveučilišni diplomski studij Povijest (nastavnički)
Povijest
Sestrinstvo
Studijska godina
1ISVU ID
218329ECTS
6
Upoznati studente s najstarijom prošlošću hrvatskog etničkog prostora, tj. političkih cjelina koje su na tom prostoru nastale u antici, te s njegovim značajem u europskoj prapovijesti i antici. Razjasniti procese prožimanja različitih kulturnih utjecaja na ovom prostoru, te važnost antičke kulturne baštine za hrvatsku političku povijest i razvoj hrvatskog etnosa. Antički narodi istočnojadranskog prostora – razmještaj i karakteristike. Grčka kolonizacija. Proces rimskog osvajanja. Rimska teritorijalna i municipalna organizacija. Proces romanizacije. Gospodarstvo antičke Dalmacije. Antički izvori o Dalmaciji. Nastanak i širenje prvih kršćanskih zajednica na hrvatskom tlu. Rimska kulturna i umjetnička ostavština na istočnojadranskom prostoru. Arheološki lokaliteti i turizam.
1. Upoznati se s temeljnim informacijama o najstarijoj povijesti naših krajeva. 2. Objasniti procese prožimanja različitih kulturnih utjecaja na ovom prostoru i važnost antičke kulturne baštine za hrvatsku političku povijest i razvoj hrvatskog etnosa. 3. Vrednovati procese tijekom starovjekovne povijesti u Dalmaciji u odnosu na istovremene procese u Europi i širem mediteranskom okružju te razložiti njihovu kauzalnost. 4. Interpretirati osnovna znanstvena dostignuća arheologije. 5. Analizirati antičke literarne izvore o našim krajevima. 6. Razviti pristup istraživanju muzejske građe. 7. Promicati potrebu proučavanja i zaštite nacionalnog povijesnog naslijeđa.
J. J. Wilkes, Dalmatia, London 1969.; M. Suić, Antički grad na istočnom Jadranu, Zagreb, 2003.; S. Čače, B. Kuntić-Makvić, „Pregled povijesti jadranskih Grka“, u Antički Grci na tlu Hrvatske, Zagreb, 2010., 63-71; S. Čače, Prilozi proučavanju političkog uređenja naroda sjeverozapadnog Ilirika, Radovi FFZd 18, Zadar, 1979., 43-125.
Popis preporučene dodatne literature polaznici kolegija dobit će sukladno temama seminarskog rada.
Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskom programu i izvedbenom nastavnom planu;
Uredno izvršene seminarske obveze – pripremljeno izlaganje te predana i prihvaćena pismena verzija seminarskog rada;
Stjecanje minimalnog uspjeha od 35 % tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti – ostvareno kumulativno.
Nastavne aktivnosti – seminarske obveze; 1. kolokvij; 2. kolokvij;
Završni ispit – usmeni ispit.
Ishodi učenja
1. Upoznati se s temeljnim informacijama o najstarijoj povijesti naših krajeva. 2. Objasniti procese prožimanja različitih kulturnih utjecaja na ovom prostoru i važnost antičke kulturne baštine za hrvatsku političku povijest i razvoj hrvatskog etnosa. 3. Vrednovati procese tijekom starovjekovne povijesti u Dalmaciji u odnosu na istovremene procese u Europi i širem mediteranskom okružju te razložiti njihovu kauzalnost. 4. Interpretirati osnovna znanstvena dostignuća arheologije. 5. Analizirati antičke literarne izvore o našim krajevima. 6. Razviti pristup istraživanju muzejske građe. 7. Promicati potrebu proučavanja i zaštite nacionalnog povijesnog naslijeđa.
Ishodi učenja
1. Upoznati se s temeljnim informacijama o najstarijoj povijesti naših krajeva. 2. Objasniti procese prožimanja različitih kulturnih utjecaja na ovom prostoru i važnost antičke kulturne baštine za hrvatsku političku povijest i razvoj hrvatskog etnosa. 3. Vrednovati procese tijekom starovjekovne povijesti u Dalmaciji u odnosu na istovremene procese u Europi i širem mediteranskom okružju te razložiti njihovu kauzalnost. 4. Interpretirati osnovna znanstvena dostignuća arheologije. 5. Analizirati antičke literarne izvore o našim krajevima. 6. Razviti pristup istraživanju muzejske građe. 7. Promicati potrebu proučavanja i zaštite nacionalnog povijesnog naslijeđa.
Ishodi učenja
1. Upoznati se s temeljnim informacijama o najstarijoj povijesti naših krajeva. 2. Objasniti procese prožimanja različitih kulturnih utjecaja na ovom prostoru i važnost antičke kulturne baštine za hrvatsku političku povijest i razvoj hrvatskog etnosa. 3. Vrednovati procese tijekom starovjekovne povijesti u Dalmaciji u odnosu na istovremene procese u Europi i širem mediteranskom okružju te razložiti njihovu kauzalnost. 4. Interpretirati osnovna znanstvena dostignuća arheologije. 5. Analizirati antičke literarne izvore o našim krajevima. 6. Razviti pristup istraživanju muzejske građe. 7. Promicati potrebu proučavanja i zaštite nacionalnog povijesnog naslijeđa.
Ishodi učenja
1. Upoznati se s temeljnim informacijama o najstarijoj povijesti naših krajeva. 2. Objasniti procese prožimanja različitih kulturnih utjecaja na ovom prostoru i važnost antičke kulturne baštine za hrvatsku političku povijest i razvoj hrvatskog etnosa. 3. Vrednovati procese tijekom starovjekovne povijesti u Dalmaciji u odnosu na istovremene procese u Europi i širem mediteranskom okružju te razložiti njihovu kauzalnost. 4. Interpretirati osnovna znanstvena dostignuća arheologije. 5. Analizirati antičke literarne izvore o našim krajevima. 6. Razviti pristup istraživanju muzejske građe. 7. Promicati potrebu proučavanja i zaštite nacionalnog povijesnog naslijeđa.
Ishodi učenja
1. Upoznati se s temeljnim informacijama o najstarijoj povijesti naših krajeva. 2. Objasniti procese prožimanja različitih kulturnih utjecaja na ovom prostoru i važnost antičke kulturne baštine za hrvatsku političku povijest i razvoj hrvatskog etnosa. 3. Vrednovati procese tijekom starovjekovne povijesti u Dalmaciji u odnosu na istovremene procese u Europi i širem mediteranskom okružju te razložiti njihovu kauzalnost. 4. Interpretirati osnovna znanstvena dostignuća arheologije. 5. Analizirati antičke literarne izvore o našim krajevima. 6. Razviti pristup istraživanju muzejske građe. 7. Promicati potrebu proučavanja i zaštite nacionalnog povijesnog naslijeđa.
Ishodi učenja
1. Upoznati se s temeljnim informacijama o najstarijoj povijesti naših krajeva. 2. Objasniti procese prožimanja različitih kulturnih utjecaja na ovom prostoru i važnost antičke kulturne baštine za hrvatsku političku povijest i razvoj hrvatskog etnosa. 3. Vrednovati procese tijekom starovjekovne povijesti u Dalmaciji u odnosu na istovremene procese u Europi i širem mediteranskom okružju te razložiti njihovu kauzalnost. 4. Interpretirati osnovna znanstvena dostignuća arheologije. 5. Analizirati antičke literarne izvore o našim krajevima. 6. Razviti pristup istraživanju muzejske građe. 7. Promicati potrebu proučavanja i zaštite nacionalnog povijesnog naslijeđa.
Ishodi učenja
1. Upoznati se s temeljnim informacijama o najstarijoj povijesti naših krajeva. 2. Objasniti procese prožimanja različitih kulturnih utjecaja na ovom prostoru i važnost antičke kulturne baštine za hrvatsku političku povijest i razvoj hrvatskog etnosa. 3. Vrednovati procese tijekom starovjekovne povijesti u Dalmaciji u odnosu na istovremene procese u Europi i širem mediteranskom okružju te razložiti njihovu kauzalnost. 4. Interpretirati osnovna znanstvena dostignuća arheologije. 5. Analizirati antičke literarne izvore o našim krajevima. 6. Razviti pristup istraživanju muzejske građe. 7. Promicati potrebu proučavanja i zaštite nacionalnog povijesnog naslijeđa.
Ishodi učenja
1. Upoznati se s temeljnim informacijama o najstarijoj povijesti naših krajeva. 2. Objasniti procese prožimanja različitih kulturnih utjecaja na ovom prostoru i važnost antičke kulturne baštine za hrvatsku političku povijest i razvoj hrvatskog etnosa. 3. Vrednovati procese tijekom starovjekovne povijesti u Dalmaciji u odnosu na istovremene procese u Europi i širem mediteranskom okružju te razložiti njihovu kauzalnost. 4. Interpretirati osnovna znanstvena dostignuća arheologije. 5. Analizirati antičke literarne izvore o našim krajevima. 6. Razviti pristup istraživanju muzejske građe. 7. Promicati potrebu proučavanja i zaštite nacionalnog povijesnog naslijeđa.
Ishodi učenja
1. Upoznati se s temeljnim informacijama o najstarijoj povijesti naših krajeva. 2. Objasniti procese prožimanja različitih kulturnih utjecaja na ovom prostoru i važnost antičke kulturne baštine za hrvatsku političku povijest i razvoj hrvatskog etnosa. 3. Vrednovati procese tijekom starovjekovne povijesti u Dalmaciji u odnosu na istovremene procese u Europi i širem mediteranskom okružju te razložiti njihovu kauzalnost. 4. Interpretirati osnovna znanstvena dostignuća arheologije. 5. Analizirati antičke literarne izvore o našim krajevima. 6. Razviti pristup istraživanju muzejske građe. 7. Promicati potrebu proučavanja i zaštite nacionalnog povijesnog naslijeđa.
Ishodi učenja
1. Upoznati se s temeljnim informacijama o najstarijoj povijesti naših krajeva. 2. Objasniti procese prožimanja različitih kulturnih utjecaja na ovom prostoru i važnost antičke kulturne baštine za hrvatsku političku povijest i razvoj hrvatskog etnosa. 3. Vrednovati procese tijekom starovjekovne povijesti u Dalmaciji u odnosu na istovremene procese u Europi i širem mediteranskom okružju te razložiti njihovu kauzalnost. 4. Interpretirati osnovna znanstvena dostignuća arheologije. 5. Analizirati antičke literarne izvore o našim krajevima. 6. Razviti pristup istraživanju muzejske građe. 7. Promicati potrebu proučavanja i zaštite nacionalnog povijesnog naslijeđa.
Ishodi učenja
1. Upoznati se s temeljnim informacijama o najstarijoj povijesti naših krajeva. 2. Objasniti procese prožimanja različitih kulturnih utjecaja na ovom prostoru i važnost antičke kulturne baštine za hrvatsku političku povijest i razvoj hrvatskog etnosa. 3. Vrednovati procese tijekom starovjekovne povijesti u Dalmaciji u odnosu na istovremene procese u Europi i širem mediteranskom okružju te razložiti njihovu kauzalnost. 4. Interpretirati osnovna znanstvena dostignuća arheologije. 5. Analizirati antičke literarne izvore o našim krajevima. 6. Razviti pristup istraživanju muzejske građe. 7. Promicati potrebu proučavanja i zaštite nacionalnog povijesnog naslijeđa.
Ishodi učenja
1. Upoznati se s temeljnim informacijama o najstarijoj povijesti naših krajeva. 2. Objasniti procese prožimanja različitih kulturnih utjecaja na ovom prostoru i važnost antičke kulturne baštine za hrvatsku političku povijest i razvoj hrvatskog etnosa. 3. Vrednovati procese tijekom starovjekovne povijesti u Dalmaciji u odnosu na istovremene procese u Europi i širem mediteranskom okružju te razložiti njihovu kauzalnost. 4. Interpretirati osnovna znanstvena dostignuća arheologije. 5. Analizirati antičke literarne izvore o našim krajevima. 6. Razviti pristup istraživanju muzejske građe. 7. Promicati potrebu proučavanja i zaštite nacionalnog povijesnog naslijeđa.
Ishodi učenja
1. Upoznati se s temeljnim informacijama o najstarijoj povijesti naših krajeva. 2. Objasniti procese prožimanja različitih kulturnih utjecaja na ovom prostoru i važnost antičke kulturne baštine za hrvatsku političku povijest i razvoj hrvatskog etnosa. 3. Vrednovati procese tijekom starovjekovne povijesti u Dalmaciji u odnosu na istovremene procese u Europi i širem mediteranskom okružju te razložiti njihovu kauzalnost. 4. Interpretirati osnovna znanstvena dostignuća arheologije. 5. Analizirati antičke literarne izvore o našim krajevima. 6. Razviti pristup istraživanju muzejske građe. 7. Promicati potrebu proučavanja i zaštite nacionalnog povijesnog naslijeđa.
Ishodi učenja
1. Upoznati se s temeljnim informacijama o najstarijoj povijesti naših krajeva. 2. Objasniti procese prožimanja različitih kulturnih utjecaja na ovom prostoru i važnost antičke kulturne baštine za hrvatsku političku povijest i razvoj hrvatskog etnosa. 3. Vrednovati procese tijekom starovjekovne povijesti u Dalmaciji u odnosu na istovremene procese u Europi i širem mediteranskom okružju te razložiti njihovu kauzalnost. 4. Interpretirati osnovna znanstvena dostignuća arheologije. 5. Analizirati antičke literarne izvore o našim krajevima. 6. Razviti pristup istraživanju muzejske građe. 7. Promicati potrebu proučavanja i zaštite nacionalnog povijesnog naslijeđa.
Ishodi učenja
1. Upoznati se s temeljnim informacijama o najstarijoj povijesti naših krajeva. 2. Objasniti procese prožimanja različitih kulturnih utjecaja na ovom prostoru i važnost antičke kulturne baštine za hrvatsku političku povijest i razvoj hrvatskog etnosa. 3. Vrednovati procese tijekom starovjekovne povijesti u Dalmaciji u odnosu na istovremene procese u Europi i širem mediteranskom okružju te razložiti njihovu kauzalnost. 4. Interpretirati osnovna znanstvena dostignuća arheologije. 5. Analizirati antičke literarne izvore o našim krajevima. 6. Razviti pristup istraživanju muzejske građe. 7. Promicati potrebu proučavanja i zaštite nacionalnog povijesnog naslijeđa.
Ishodi učenja
1. Upoznati se s temeljnim informacijama o najstarijoj povijesti naših krajeva. 2. Objasniti procese prožimanja različitih kulturnih utjecaja na ovom prostoru i važnost antičke kulturne baštine za hrvatsku političku povijest i razvoj hrvatskog etnosa. 3. Vrednovati procese tijekom starovjekovne povijesti u Dalmaciji u odnosu na istovremene procese u Europi i širem mediteranskom okružju te razložiti njihovu kauzalnost. 4. Interpretirati osnovna znanstvena dostignuća arheologije. 5. Analizirati antičke literarne izvore o našim krajevima. 6. Razviti pristup istraživanju muzejske građe. 7. Promicati potrebu proučavanja i zaštite nacionalnog povijesnog naslijeđa.
Ishodi učenja
1. Upoznati se s temeljnim informacijama o najstarijoj povijesti naših krajeva. 2. Objasniti procese prožimanja različitih kulturnih utjecaja na ovom prostoru i važnost antičke kulturne baštine za hrvatsku političku povijest i razvoj hrvatskog etnosa. 3. Vrednovati procese tijekom starovjekovne povijesti u Dalmaciji u odnosu na istovremene procese u Europi i širem mediteranskom okružju te razložiti njihovu kauzalnost. 4. Interpretirati osnovna znanstvena dostignuća arheologije. 5. Analizirati antičke literarne izvore o našim krajevima. 6. Razviti pristup istraživanju muzejske građe. 7. Promicati potrebu proučavanja i zaštite nacionalnog povijesnog naslijeđa.
Ishodi učenja
1. Upoznati se s temeljnim informacijama o najstarijoj povijesti naših krajeva. 2. Objasniti procese prožimanja različitih kulturnih utjecaja na ovom prostoru i važnost antičke kulturne baštine za hrvatsku političku povijest i razvoj hrvatskog etnosa. 3. Vrednovati procese tijekom starovjekovne povijesti u Dalmaciji u odnosu na istovremene procese u Europi i širem mediteranskom okružju te razložiti njihovu kauzalnost. 4. Interpretirati osnovna znanstvena dostignuća arheologije. 5. Analizirati antičke literarne izvore o našim krajevima. 6. Razviti pristup istraživanju muzejske građe. 7. Promicati potrebu proučavanja i zaštite nacionalnog povijesnog naslijeđa.
Ishodi učenja
1. Upoznati se s temeljnim informacijama o najstarijoj povijesti naših krajeva. 2. Objasniti procese prožimanja različitih kulturnih utjecaja na ovom prostoru i važnost antičke kulturne baštine za hrvatsku političku povijest i razvoj hrvatskog etnosa. 3. Vrednovati procese tijekom starovjekovne povijesti u Dalmaciji u odnosu na istovremene procese u Europi i širem mediteranskom okružju te razložiti njihovu kauzalnost. 4. Interpretirati osnovna znanstvena dostignuća arheologije. 5. Analizirati antičke literarne izvore o našim krajevima. 6. Razviti pristup istraživanju muzejske građe. 7. Promicati potrebu proučavanja i zaštite nacionalnog povijesnog naslijeđa.
Ishodi učenja
1. Upoznati se s temeljnim informacijama o najstarijoj povijesti naših krajeva. 2. Objasniti procese prožimanja različitih kulturnih utjecaja na ovom prostoru i važnost antičke kulturne baštine za hrvatsku političku povijest i razvoj hrvatskog etnosa. 3. Vrednovati procese tijekom starovjekovne povijesti u Dalmaciji u odnosu na istovremene procese u Europi i širem mediteranskom okružju te razložiti njihovu kauzalnost. 4. Interpretirati osnovna znanstvena dostignuća arheologije. 5. Analizirati antičke literarne izvore o našim krajevima. 6. Razviti pristup istraživanju muzejske građe. 7. Promicati potrebu proučavanja i zaštite nacionalnog povijesnog naslijeđa.
Ishodi učenja
1. Upoznati se s temeljnim informacijama o najstarijoj povijesti naših krajeva. 2. Objasniti procese prožimanja različitih kulturnih utjecaja na ovom prostoru i važnost antičke kulturne baštine za hrvatsku političku povijest i razvoj hrvatskog etnosa. 3. Vrednovati procese tijekom starovjekovne povijesti u Dalmaciji u odnosu na istovremene procese u Europi i širem mediteranskom okružju te razložiti njihovu kauzalnost. 4. Interpretirati osnovna znanstvena dostignuća arheologije. 5. Analizirati antičke literarne izvore o našim krajevima. 6. Razviti pristup istraživanju muzejske građe. 7. Promicati potrebu proučavanja i zaštite nacionalnog povijesnog naslijeđa.
Ishodi učenja
1. Upoznati se s temeljnim informacijama o najstarijoj povijesti naših krajeva. 2. Objasniti procese prožimanja različitih kulturnih utjecaja na ovom prostoru i važnost antičke kulturne baštine za hrvatsku političku povijest i razvoj hrvatskog etnosa. 3. Vrednovati procese tijekom starovjekovne povijesti u Dalmaciji u odnosu na istovremene procese u Europi i širem mediteranskom okružju te razložiti njihovu kauzalnost. 4. Interpretirati osnovna znanstvena dostignuća arheologije. 5. Analizirati antičke literarne izvore o našim krajevima. 6. Razviti pristup istraživanju muzejske građe. 7. Promicati potrebu proučavanja i zaštite nacionalnog povijesnog naslijeđa.
Ishodi učenja
1. Upoznati se s temeljnim informacijama o najstarijoj povijesti naših krajeva. 2. Objasniti procese prožimanja različitih kulturnih utjecaja na ovom prostoru i važnost antičke kulturne baštine za hrvatsku političku povijest i razvoj hrvatskog etnosa. 3. Vrednovati procese tijekom starovjekovne povijesti u Dalmaciji u odnosu na istovremene procese u Europi i širem mediteranskom okružju te razložiti njihovu kauzalnost. 4. Interpretirati osnovna znanstvena dostignuća arheologije. 5. Analizirati antičke literarne izvore o našim krajevima. 6. Razviti pristup istraživanju muzejske građe. 7. Promicati potrebu proučavanja i zaštite nacionalnog povijesnog naslijeđa.
Ishodi učenja
1. Upoznati se s temeljnim informacijama o najstarijoj povijesti naših krajeva. 2. Objasniti procese prožimanja različitih kulturnih utjecaja na ovom prostoru i važnost antičke kulturne baštine za hrvatsku političku povijest i razvoj hrvatskog etnosa. 3. Vrednovati procese tijekom starovjekovne povijesti u Dalmaciji u odnosu na istovremene procese u Europi i širem mediteranskom okružju te razložiti njihovu kauzalnost. 4. Interpretirati osnovna znanstvena dostignuća arheologije. 5. Analizirati antičke literarne izvore o našim krajevima. 6. Razviti pristup istraživanju muzejske građe. 7. Promicati potrebu proučavanja i zaštite nacionalnog povijesnog naslijeđa.
Ishodi učenja
1. Upoznati se s temeljnim informacijama o najstarijoj povijesti naših krajeva. 2. Objasniti procese prožimanja različitih kulturnih utjecaja na ovom prostoru i važnost antičke kulturne baštine za hrvatsku političku povijest i razvoj hrvatskog etnosa. 3. Vrednovati procese tijekom starovjekovne povijesti u Dalmaciji u odnosu na istovremene procese u Europi i širem mediteranskom okružju te razložiti njihovu kauzalnost. 4. Interpretirati osnovna znanstvena dostignuća arheologije. 5. Analizirati antičke literarne izvore o našim krajevima. 6. Razviti pristup istraživanju muzejske građe. 7. Promicati potrebu proučavanja i zaštite nacionalnog povijesnog naslijeđa.
Ishodi učenja
1. Upoznati se s temeljnim informacijama o najstarijoj povijesti naših krajeva. 2. Objasniti procese prožimanja različitih kulturnih utjecaja na ovom prostoru i važnost antičke kulturne baštine za hrvatsku političku povijest i razvoj hrvatskog etnosa. 3. Vrednovati procese tijekom starovjekovne povijesti u Dalmaciji u odnosu na istovremene procese u Europi i širem mediteranskom okružju te razložiti njihovu kauzalnost. 4. Interpretirati osnovna znanstvena dostignuća arheologije. 5. Analizirati antičke literarne izvore o našim krajevima. 6. Razviti pristup istraživanju muzejske građe. 7. Promicati potrebu proučavanja i zaštite nacionalnog povijesnog naslijeđa.
Ishodi učenja
1. Upoznati se s temeljnim informacijama o najstarijoj povijesti naših krajeva. 2. Objasniti procese prožimanja različitih kulturnih utjecaja na ovom prostoru i važnost antičke kulturne baštine za hrvatsku političku povijest i razvoj hrvatskog etnosa. 3. Vrednovati procese tijekom starovjekovne povijesti u Dalmaciji u odnosu na istovremene procese u Europi i širem mediteranskom okružju te razložiti njihovu kauzalnost. 4. Interpretirati osnovna znanstvena dostignuća arheologije. 5. Analizirati antičke literarne izvore o našim krajevima. 6. Razviti pristup istraživanju muzejske građe. 7. Promicati potrebu proučavanja i zaštite nacionalnog povijesnog naslijeđa.
Ishodi učenja
1. Upoznati se s temeljnim informacijama o najstarijoj povijesti naših krajeva. 2. Objasniti procese prožimanja različitih kulturnih utjecaja na ovom prostoru i važnost antičke kulturne baštine za hrvatsku političku povijest i razvoj hrvatskog etnosa. 3. Vrednovati procese tijekom starovjekovne povijesti u Dalmaciji u odnosu na istovremene procese u Europi i širem mediteranskom okružju te razložiti njihovu kauzalnost. 4. Interpretirati osnovna znanstvena dostignuća arheologije. 5. Analizirati antičke literarne izvore o našim krajevima. 6. Razviti pristup istraživanju muzejske građe. 7. Promicati potrebu proučavanja i zaštite nacionalnog povijesnog naslijeđa.
Ishodi učenja
1. Upoznati se s temeljnim informacijama o najstarijoj povijesti naših krajeva. 2. Objasniti procese prožimanja različitih kulturnih utjecaja na ovom prostoru i važnost antičke kulturne baštine za hrvatsku političku povijest i razvoj hrvatskog etnosa. 3. Vrednovati procese tijekom starovjekovne povijesti u Dalmaciji u odnosu na istovremene procese u Europi i širem mediteranskom okružju te razložiti njihovu kauzalnost. 4. Interpretirati osnovna znanstvena dostignuća arheologije. 5. Analizirati antičke literarne izvore o našim krajevima. 6. Razviti pristup istraživanju muzejske građe. 7. Promicati potrebu proučavanja i zaštite nacionalnog povijesnog naslijeđa.
Ishodi učenja
1. Upoznati se s temeljnim informacijama o najstarijoj povijesti naših krajeva. 2. Objasniti procese prožimanja različitih kulturnih utjecaja na ovom prostoru i važnost antičke kulturne baštine za hrvatsku političku povijest i razvoj hrvatskog etnosa. 3. Vrednovati procese tijekom starovjekovne povijesti u Dalmaciji u odnosu na istovremene procese u Europi i širem mediteranskom okružju te razložiti njihovu kauzalnost. 4. Interpretirati osnovna znanstvena dostignuća arheologije. 5. Analizirati antičke literarne izvore o našim krajevima. 6. Razviti pristup istraživanju muzejske građe. 7. Promicati potrebu proučavanja i zaštite nacionalnog povijesnog naslijeđa.