Kolegij
Studiji
Povijest (dvopredmetni)Povijest
Diplomski sveučilišni studij Povijest (nastavnički)
Komunikologija - Interkulturalna komunikacija i novinarstvo
Komunikologija - Znanstveno istraživanje medija i odnosi s javnošću
Psihologija
Sestrinstvo
Sociologija - Upravljanje i javne politike
Sociologija (dvopredmetni)
Sestrinstvo
Studijska godina
1ISVU ID
218349ECTS
6
Cilj kolegija je analizirati modernizacijske procese te prikazati uzročno-posljedičnu povezanost u različitim sferama društvenog djelovanja na globalnoj razini u 19. stoljeću. Predavanja su koncipirana tematski. Pojedine teme iz društvene, gospodarske i kulturne povijesti pratit će se kroz „dugo 19. stoljeće“ te analizirati njihov međuodnos s drugim procesima karakterističnim za navedeno razdoblje. Kroz prizmu modernizacijskih procesa i promjena koje je donijelo 19. stoljeće pratit će se popularne doktrine: romantizam, liberalizam i nacionalizam; zatim, utjecaj industrijskih revolucija na društvo, pojava radničkog pokreta, uzroke i posljedice masivnih demografskih promjena; promjene u svakodnevnom životu, kulturi, književnosti, položaju žena te promjene u strukturama društva. U seminarskom dijelu nastave studenti će čitati odabrane ulomke znanstveno popularnih i književnih djela te povijesnih izvora vezanih uz teme predavanja te prema svojim preferencijama odabrati temu na koju će napisati rad u formi kraćeg popularno-znanstvenog teksta. Najbolji tekstovi objavljuju se na blogu Sveučilišnog odjela za povijest Virtualni svitak.
Osterhamel, Jirgen. Preobražaj sveta. Globalna istorija 19. veka. Novi Sad: Akademska knjiga, 2022. (odabrana poglavlja)
Povijest. sv. 12 – 15, ur. E. Cravetto (ur. hrv. izd. I. Goldstein.) Zagreb: Europapress holding, 2007.-2008. (odabrana poglavlja)
Dopunska literatura određuje se prema temama seminarskih radova.
Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskom programu i izvedbenom nastavnom planu;
Uredno izvršene seminarske obveze – pripremljeno izlaganje te predana i prihvaćena pismena verzija rada; Stjecanje minimalnog uspjeha od 35% tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti – ostvareno kumulativno.