Kolegij
Studiji
Povijest (dvopredmetni)Studijska godina
1ISVU ID
218347ECTS
6
Izložiti temeljne društveno političke procese u razdoblju od 1945. do 1990. godine s posebnim osvrtom na izgradnju novog društveno-političkog poretka. Pratiti uzročno-posljedične veze između implementacije vrijednosnog sustava novog poretka te analizirati razliku između željenog i ostvarenog. Razumjeti posljedice koje je izgradnja novog sustava imala na svakodnevicu u Hrvatskoj u promatranom razdoblju.
1. Interpretirati i tumačiti temeljne historiografske pojmove iz kulturne povijesti;
2. Prepoznati i razlikovati osnovne procese novije hrvatske povijesti;
3. Napisati jasan i strukturiran složeni pismeni rad;
4. Kritički analizirati i interpretirati izvore, znanstvenu i stručnu literaturu;
5. Vrednovati specifične društveno-političke transformacije unutar promatranog razdoblja;
6. Razložiti kauzalnost analiziranih procesa;
7. Pridržavati se etičkih načela u radu.
I. Baučić, Porijeklo i struktura radnika iz Jugoslavije u SR Njemačkoj, Radovi Instituta za geografiju Sveučilišta u Zagrebu, svezak 9., Migracije radnika, knjiga 1. Zagreb 1970., I. Baučić, Radnici u inozemstvu prema popisu stanovništva Jugoslavije 1971., Radovi Instituta za geografiju Sveučilišta u Zagrebu, svezak 12., Migracije radnika, knjiga 4., Zagreb 1973., M. Bertoša, Kruh, mašta & mast, Zagreb 2007.; D. Bilandžić, Hrvatska moderna povijest, Zagreb 2000.; S. Courtois, Komunizam i totalitarizam, Zagreb 2011.; F. Fuert, Prošlost jedne iluzije, Zagreb 1997.; M. Maticka, “Opskrba stanovništva u Hrvatskoj od 1945. do 1952.” Zbornik Mirjane Gross, Zagreb 1999.; H. Matković, Povijest Jugoslavije: 1918.-1991.: hrvatski pregled, Zagreb 1998.; Nadbiskup Stepinac i Srbi u Hrvatskoj u kontekstu Drugoga svjetskog rata i poraća, ur. I. Majnarić, M. Kevo, T. Anić, Zagreb 2016.; Z. Radelić, Hrvatska u Jugoslaviji 1945.–1991., Zagreb 2005.; Z. Radelić, Sindikati i radništvo u Hrvatskoj: 1945. – 1950., Stepinac, Svjedok istine, ur. Ž. Tanjić, Zagreb 2009.; Zagreb 2012.; Č. Višnjić, Partizansko ljetovanje, Zagreb 2003.
Popis preporučene dodatne literature polaznici kolegija dobit će sukladno temama seminarskog rada.
Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskom programu i izvedbenom nastavnom planu;
Uredno izvršene seminarske obveze – pripremljeno izlaganje te predana i prihvaćena pismena verzija rada;
Stjecanje minimalnog uspjeha od 35% tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti – ostvareno kumulativno.
Nastavne aktivnosti – seminarske obveze; 1. kolokvij (pismeni) i 2. kolokvij (pismeni);
Završni ispit – usmeni.