Kolegij
Ciljevi predmeta: Cilj predmeta je upoznavanje s neurobiološkim
osnovama normalnih oblika ponašanja. Student će kroz pripremu
seminarskog rada usvojiti korištenje znanstvene terminologije u
opisivanju bioloških korelata ponašanja te steći uvid u principe
istraživanja biološke podloge ponašanja.
Sadržaj predmeta: Funkcionalna anatomija i histološka građa
korteksa; Ustrojstvo neurotransmiterskih sustava; Struktura i funkcija
limbičkog sustava; Neuroendokrini sustav; Biološka podloga
reproduktivnog ponašanja i spolnosti; Biološka podloga uzimanja
hrane; Neurobiologija motivacije; Neurobiologija bioloških ritmova;
Spavanje i sanjanje; Neurobiologija emocija; Neurobiologija radne
memorije i pozornosti; Biološke osnove učenja i pamćenja;
Neurobiologija jezika, govora i čitanja; Suvremena istraživanja u
području biološke psihologije i biološke psihijatrije.
Opisati ulogu pojedinih moždanih područja i neurotransmiterskih
sustava u doživljavanju i ponašanju. Objasniti učinak endokrinog
sustava na ponašanje. Objasniti biopsihološke osnove motivacijskog
ponašanja (spolno ponašanje, hranjenje, spavanje). Opisati učinak
psihoaktivnih tvari na mozak i ponašanje. Objasniti neurobiološke
temelje emocija i kognitivnih procesa (pozornost, učenje i pamćenje,
jezik). Opisati doprinos bioloških čimbenika u razvoju psihijatrijskih
poremećaja. Prezentirati seminarski rad na odabranu temu iz biološke
psihologije. Raspraviti važnost neurobioloških istraživanja za
razumijevanje i prepoznavanje normalnog i odstupajućeg ponašanja.
Pinel, J. P. J. & Barnes, S. J. (2018). Biopsychology (10th ed.). Harlow,
England: Pearson
Judaš, M. i Kostović, I. (1997). Temelji neuroznanosti (2. izdanje na
webu). (izabrani dijelovi udžbenika)
Kalat, J.W. (2017). Biological Psychology (13th ed.). Boston, MA:
Cengage
Carlson, N. R. & Birkett, M. A. (2017). Physiology of Behavior (20th
ed.). Harlow, England: Pearson
Kolb, B., & Whishaw, I. Q. (2012). An Introduction to Brain and
Behavior (4th ed.). New York, NY: Worth Publishers
Izvorni znanstveni radovi
Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje
70% nastave)
Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100
bodova) tijekom nastave (kumulativno ostvareno na
seminarskom izlaganju i na dva kolokvija)
Uredno izvršene seminarske obveze (pripremljeno i
izloženo seminarsko izlaganje)
Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz
nastavne aktivnosti (seminarsko izlaganje i dva
kolokvija)
Završni pismeni ispit (minimum za prolaz na pismenom
ispitu je 50% točne riješenosti)
Način stjecanja bodova:
1. Nastavne aktivnosti – 70% ocjene:
seminarsko izlaganje – max. 10 bodova (izlaganje na
vrijeme – max. 2 boda; kvaliteta izlaganja – max. 4 boda;
razina obrađenosti teme – max. 4 boda)
1. kolokvij – max. 30 bodova
2. kolokvij – max. 30 bodova
2. Završni ispit – 30% ocjene
max. 30 bodova (za prolaz je nužno riješiti 50% završnog
ispita)
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:
izvrstan (5) – 90 do 100% bodova
vrlo dobar (4) – 80do89,9% bodova
dobar (3) – 65 do 79,9% bodova
dovoljan (2) – 50 do 64,9% bodova
nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 1.5 | 0 |
Kolokvij-međuispit | 1.05 | 30 |
Kolokvij-međuispit | 1.05 | 30 |
Seminarski rad | 0.35 | 10 |
Ukupno tijekom nastave | 3.95 | 70 |
Završni ispit | 1.05 | 30 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 5 | 100 |
Ciljevi predmeta: Cilj predmeta je upoznavanje s neurobiološkim
osnovama normalnih oblika ponašanja. Student će kroz pripremu
seminarskog rada usvojiti korištenje znanstvene terminologije u
opisivanju bioloških korelata ponašanja te steći uvid u principe
istraživanja biološke podloge ponašanja.
Sadržaj predmeta: Funkcionalna anatomija i histološka građa
korteksa; Ustrojstvo neurotransmiterskih sustava; Struktura i funkcija
limbičkog sustava; Neuroendokrini sustav; Biološka podloga
reproduktivnog ponašanja i spolnosti; Biološka podloga uzimanja
hrane; Neurobiologija motivacije; Neurobiologija bioloških ritmova;
Spavanje i sanjanje; Neurobiologija emocija; Neurobiologija radne
memorije i pozornosti; Biološke osnove učenja i pamćenja;
Neurobiologija jezika, govora i čitanja; Suvremena istraživanja u
području biološke psihologije i biološke psihijatrije.
Opisati ulogu pojedinih moždanih područja i neurotransmiterskih
sustava u doživljavanju i ponašanju. Objasniti učinak endokrinog
sustava na ponašanje. Objasniti biopsihološke osnove motivacijskog
ponašanja (spolno ponašanje, hranjenje, spavanje). Opisati učinak
psihoaktivnih tvari na mozak i ponašanje. Objasniti neurobiološke
temelje emocija i kognitivnih procesa (pozornost, učenje i pamćenje,
jezik). Opisati doprinos bioloških čimbenika u razvoju psihijatrijskih
poremećaja. Prezentirati seminarski rad na odabranu temu iz biološke
psihologije. Raspraviti važnost neurobioloških istraživanja za
razumijevanje i prepoznavanje normalnog i odstupajućeg ponašanja.
Pinel, J. P. J. & Barnes, S. J. (2018). Biopsychology (10th ed.). Harlow,
England: Pearson
Judaš, M. i Kostović, I. (1997). Temelji neuroznanosti (2. izdanje na
webu). (izabrani dijelovi udžbenika)
Kalat, J.W. (2017). Biological Psychology (13th ed.). Boston, MA:
Cengage
Carlson, N. R. & Birkett, M. A. (2017). Physiology of Behavior (20th
ed.). Harlow, England: Pearson
Kolb, B., & Whishaw, I. Q. (2012). An Introduction to Brain and
Behavior (4th ed.). New York, NY: Worth Publishers
Izvorni znanstveni radovi
Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje
70% nastave)
Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100
bodova) tijekom nastave (kumulativno ostvareno na
seminarskom izlaganju i na dva kolokvija)
Uredno izvršene seminarske obveze (pripremljeno i
izloženo seminarsko izlaganje)
Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz
nastavne aktivnosti (seminarsko izlaganje i dva
kolokvija)
Završni pismeni ispit (minimum za prolaz na pismenom
ispitu je 50% točne riješenosti)
Način stjecanja bodova:
1. Nastavne aktivnosti – 70% ocjene:
seminarsko izlaganje – max. 10 bodova (izlaganje na
vrijeme – max. 2 boda; kvaliteta izlaganja – max. 4 boda;
razina obrađenosti teme – max. 4 boda)
1. kolokvij – max. 30 bodova
2. kolokvij – max. 30 bodova
2. Završni ispit – 30% ocjene
max. 30 bodova (za prolaz je nužno riješiti 50% završnog
ispita)
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:
izvrstan (5) – 90 do 100% bodova
vrlo dobar (4) – 80do89,9% bodova
dobar (3) – 65 do 79,9% bodova
dovoljan (2) – 50 do 64,9% bodova
nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 1.5 | 0 |
Kolokvij-međuispit | 1.05 | 30 |
Kolokvij-međuispit | 1.05 | 30 |
Seminarski rad | 0.35 | 10 |
Ukupno tijekom nastave | 3.95 | 70 |
Završni ispit | 1.05 | 30 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 5 | 100 |
Ciljevi predmeta: Cilj predmeta je upoznavanje s neurobiološkim
osnovama normalnih oblika ponašanja. Student će kroz pripremu
seminarskog rada usvojiti korištenje znanstvene terminologije u
opisivanju bioloških korelata ponašanja te steći uvid u principe
istraživanja biološke podloge ponašanja.
Sadržaj predmeta: Funkcionalna anatomija i histološka građa
korteksa; Ustrojstvo neurotransmiterskih sustava; Struktura i funkcija
limbičkog sustava; Neuroendokrini sustav; Biološka podloga
reproduktivnog ponašanja i spolnosti; Biološka podloga uzimanja
hrane; Neurobiologija motivacije; Neurobiologija bioloških ritmova;
Spavanje i sanjanje; Neurobiologija emocija; Neurobiologija radne
memorije i pozornosti; Biološke osnove učenja i pamćenja;
Neurobiologija jezika, govora i čitanja; Suvremena istraživanja u
području biološke psihologije i biološke psihijatrije.
Opisati ulogu pojedinih moždanih područja i neurotransmiterskih
sustava u doživljavanju i ponašanju. Objasniti učinak endokrinog
sustava na ponašanje. Objasniti biopsihološke osnove motivacijskog
ponašanja (spolno ponašanje, hranjenje, spavanje). Opisati učinak
psihoaktivnih tvari na mozak i ponašanje. Objasniti neurobiološke
temelje emocija i kognitivnih procesa (pozornost, učenje i pamćenje,
jezik). Opisati doprinos bioloških čimbenika u razvoju psihijatrijskih
poremećaja. Prezentirati seminarski rad na odabranu temu iz biološke
psihologije. Raspraviti važnost neurobioloških istraživanja za
razumijevanje i prepoznavanje normalnog i odstupajućeg ponašanja.
Pinel, J. P. J. & Barnes, S. J. (2018). Biopsychology (10th ed.). Harlow,
England: Pearson
Judaš, M. i Kostović, I. (1997). Temelji neuroznanosti (2. izdanje na
webu). (izabrani dijelovi udžbenika)
Kalat, J.W. (2017). Biological Psychology (13th ed.). Boston, MA:
Cengage
Carlson, N. R. & Birkett, M. A. (2017). Physiology of Behavior (20th
ed.). Harlow, England: Pearson
Kolb, B., & Whishaw, I. Q. (2012). An Introduction to Brain and
Behavior (4th ed.). New York, NY: Worth Publishers
Izvorni znanstveni radovi
Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje
70% nastave)
Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100
bodova) tijekom nastave (kumulativno ostvareno na
seminarskom izlaganju i na dva kolokvija)
Uredno izvršene seminarske obveze (pripremljeno i
izloženo seminarsko izlaganje)
Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz
nastavne aktivnosti (seminarsko izlaganje i dva
kolokvija)
Završni pismeni ispit (minimum za prolaz na pismenom
ispitu je 50% točne riješenosti)
Način stjecanja bodova:
1. Nastavne aktivnosti – 70% ocjene:
seminarsko izlaganje – max. 10 bodova (izlaganje na
vrijeme – max. 2 boda; kvaliteta izlaganja – max. 4 boda;
razina obrađenosti teme – max. 4 boda)
1. kolokvij – max. 30 bodova
2. kolokvij – max. 30 bodova
2. Završni ispit – 30% ocjene
max. 30 bodova (za prolaz je nužno riješiti 50% završnog
ispita)
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:
izvrstan (5) – 90 do 100% bodova
vrlo dobar (4) – 80do89,9% bodova
dobar (3) – 65 do 79,9% bodova
dovoljan (2) – 50 do 64,9% bodova
nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 1.5 | 0 |
Kolokvij-međuispit | 1.05 | 30 |
Kolokvij-međuispit | 1.05 | 30 |
Seminarski rad | 0.35 | 10 |
Ukupno tijekom nastave | 3.95 | 70 |
Završni ispit | 1.05 | 30 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 5 | 100 |