Kolegij
Studiji
PsihologijaDiplomski sveučilišni studij Povijest (nastavnički)
Komunikologija - Interkulturalna komunikacija i novinarstvo
Komunikologija - Znanstveno istraživanje medija i odnosi s javnošću
Sestrinstvo
Sociologija - Upravljanje i javne politike
Povijest - usmjerenje Stari vijek i srednji vijek
Povijest - usmjerenje Suvremena povijest
Sveučilišni diplomski studij Povijest (nastavnički)
Povijest
Sestrinstvo
Studijska godina
2ISVU ID
157433ECTS
4
Ciljevi kolegija: Upoznavanje s područjem forenzičke psihologije i uloge psihologa u kaznenom postupku. Upoznavanje s pravnim osnovama kaznenog postupka. Upoznavanje s tehnikama, mogućnostima i ograničenjima ispitivanja osumnjičenika i svjedoka te s čimbenicima vjerodostojnosti svjedočenja. Upoznavanje sa psihološkim zakonitostima sudskih procesa i presuda.
Sadržaj kolegija: Određenje, područje primjene i povijesni razvoj forenzičke psihologije. Uloga psihologa u radu policije, sudova, predkaznenom i kaznenom postupku. Osnove kaznenog i kazneno procesnog prava. Metode, postupci i tehnike ispitivanja i intervjuiranja osumnjičenih i svjedoka. Posebnosti uzimanja iskaza i intervjuiranja pripadnika pojedinih skupina (djeca, starije osobe, žrtve). Psihološki aspekti priznanja. Vjerodostojnost iskaza i priznanja, postupci, metode i tehnike za otkrivanje laganja. Psihologija svjedočenja, čimbenici koji djeluju na točnost opažanja, pamćenja i prisjećanja kaznenih djela, vjerodostojnost svjedočenja. Psihologijski aspekti sudskog procesa i presuda.
Gudjonsson, G. H. & Haward, L. R. C. (1998). Forensic Psychology. London: Routledge.
Memon, A., Vrij, A., & Bull, R. (1998). Psychology and Law: Truthfulness, Accuracy and Credibility. London: McGraw-Hill. Wrightsman, L. S., Greene, E., Nietzel, M. T. & Fortune, W. H. (2002). Psychology and the Legal System (5th Edition). Belmont: Wadsworth
Ajduković, M. (2004). Psihosocijalne intervencije s počiniteljima nasilja u obiteljima. Hrvatski ljetopis za kazneno pravo i praksu, 11, 1, 2004, 171-199.
Kovačević, D., Ljubin Golub, T. (2007). Forenzični intervju s djetetom. U T. Žarković Palijan, D. Kovačević (ur.), Iz forenzične psihijatrije 2 (str. 189-217) Zagreb: Ceres.
Lamb, M.E., Sternberg, K.J., Orbach, Y., Hershkowitz, I., Esplin, P.W. (1999). Forensic Interviews of Children. U: A. Memon, R. Bull (ur.). Handbook of the Psychology of Interviewing (str. 253-277). Chichester, United Kingdom and New York: Wiley.
Ljubin, T. (2000). Kako povećati dosjećanje svjedoka: Kognitivni intervju. Policija i sigurnost, 9, 3-6, 187-199.
Ljubin, T. (2003). Psihološki profil zlostavljača. U: M. Ajduković, G. Pavleković (ur.), Nasilje nad ženom u obitelji (str. 115-123). Zagreb: Društvo za psihološku pomoć.
Wells, G.L., Loftus, E.F. (2003). Eyewitness Memory for people and events (chapter 9). U: Goldstein, A.M., Weiner, I.B. Handbook of psychology, vol. 11. Forensic psychology, str. 149-160. Chichester: Wiley & sons.
Redovito pohađanje nastave (manje od 30% neopravdanih izostanaka)
Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100 bodova) tijekom nastave (kumulativno ostvareno na dva kolokvija i seminarima)
Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz nastavne aktivnosti
Završni pismeni ispit (minimum za prolaz na pismenom ispitu je 50% točne riješenosti)