Kolegij
Studiji
PsihologijaDiplomski sveučilišni studij Povijest (nastavnički)
Komunikologija - Interkulturalna komunikacija i novinarstvo
Komunikologija - Znanstveno istraživanje medija i odnosi s javnošću
Sestrinstvo
Sociologija - Upravljanje i javne politike
Povijest - usmjerenje Stari vijek i srednji vijek
Povijest - usmjerenje Suvremena povijest
Sveučilišni diplomski studij Povijest (nastavnički)
Povijest
Sestrinstvo
Studijska godina
2ISVU ID
213216ECTS
4
Ciljevi predmeta: Upoznavanje s razvojem središnjeg živčanog sustava i lateralizacijom funkcija u djece, razvojnim i ostalim deficitima, specifičnostima ispitivanja djece s mozgovnim oštećenjima, upoznavanje sa specifičnim testovima i tehnikama koje se koriste za ispitivanje dojenčadi i djece. Upoznavanje s funkcionalnom organizacijom mentalnih funkcija u odraslih, osnovnim pojmovima iz područja neuropsihologije, deficitima kognitivnih i izvršnih funkcija i promjenama ličnosti nakon mozgovnih oštećenja različitih etiologija.
Sadržaj predmeta: Strukturalni i funkcionalni neuronalni razvoj i njihova povezanost s bihevioralnim razvojem. Lateralizacija i lokalizacija funkcija u mozgu. Osnovne postavke neuropsihologijske procjene. Neuropsihologijska procjena neurorazvojnih poremećaja središnjeg živčanog sustava. Utjecaj bioloških i okolinskih čimbenika na neuropsihološko funkcioniranje djece s mozgovnim oštećenjem. Testovi i tehnike za ispitivanje psihomotoričkog i kognitivnog razvoja dojenčadi i male djece i ispitivanje kognitivnih funkcija djece školske dobi. Ispitivanje kognitivnih i izvršnih funkcija u odraslih s mozgovnim oštećenje. Procjena ličnosti djece i odraslih s mozgovnim oštećenjem. Deficiti kognitivnih i izvršnih funkcija te promjene ličnosti ovisno o etiologiji mozgovnih oštećenja. Pisanje neuropsihologijskih nalaza i mišljenja. Prinicipineuropsihologijske rehabilitacije djece i odraslih
- Razlikovati funkcionalnu mozgovnu organizaciju mentalnih funkcija.
- Odabrati prikladna psihodijagnostička sredstva za procjenu različitih deficita kognitivnih i izvršnih funkcija.
- Utvrditi specifičnosti neuropsihologijske procjene za djecu i odrasle s mozgovnim oštećenjima.
- Argumentirati rezultate dobivene neuropsihologijskom procjenom.
- Planirati postupak neuropsihologijske procjene primjeren pojedinačnom slučaju.
- Primijeniti etičke principe i pravila psihologijske struke pri neuropsihologijskoj procjeni.
- Galić, S. (2002). Neuropsihologijska procjena. Testovi i tehnike. Jastrebarsko: Naklada Slap.
- Lezak, MD. (2012). Neuropsychological assessment. New York: Oxford University Press.
- Reed, J., Warner-Rogers, J. (2008). Child neuropsychology. Concepts, theoryandpractice. Chichester: Wiley.
- Sherman, E., Tan, J. i Hrabok, M. (2020). A Compendium of Neuropsychological Tests. New York: Oxford University Press.
- Sacks, O. (1998). Čovjek koji je ženu zamijenio šeširom. Hrvatski Leskovac: Kruzak.
- Blumenfeld, H. (2010). Neuroanatomy Through Clinical Cases. Sunderland, MA: Sinauer Associates.
- Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70% nastave)
- Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100 bodova) tijekom nastave (kolokvij, vježbe)
- Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz nastavne aktivnosti
- Završni ispit (minimum za prolaz je 50% bodova)
Način stjecanja bodova:
- Kolokvij – 30%
- Kolokvij – 30%
- Grupni rad na vježbama – 10%
- Završni ispit – 30%
Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100% bodova) tijekom nastave
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:
- izvrstan (5) – 90 do 100% bodova
- vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova
- dobar (3) – 65 do 79,9% bodova
- dovoljan (2) – 50 do 64,9% bodova
- nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova
Vrsta aktivnosti | ECTS bodovi | Udio ocjene (%) |
Pohađanje nastave | 1,2 | 0 |
Kolokvij - međuispit | 0,8 | 30 |
Kolokvij - međuispit | 0,8 | 30 |
Rad na vježbama | 0,4 | 10 |
Ukupno tijekom nastave | 3,2 | 70 |
Završni ispit | 0,8 | 30 |
Ukupno bodova | 4 | 100 |
Ciljevi predmeta: Upoznavanje s razvojem središnjeg živčanog sustava i lateralizacijom funkcija u djece, razvojnim i ostalim deficitima, specifičnostima ispitivanja djece s mozgovnim oštećenjima, upoznavanje sa specifičnim testovima i tehnikama koje se koriste za ispitivanje dojenčadi i djece. Upoznavanje s funkcionalnom organizacijom mentalnih funkcija u odraslih, osnovnim pojmovima iz područja neuropsihologije, deficitima kognitivnih i izvršnih funkcija i promjenama ličnosti nakon mozgovnih oštećenja različitih etiologija.
Sadržaj predmeta: Strukturalni i funkcionalni neuronalni razvoj i njihova povezanost s bihevioralnim razvojem. Lateralizacija i lokalizacija funkcija u mozgu. Osnovne postavke neuropsihologijske procjene. Neuropsihologijska procjena neurorazvojnih poremećaja središnjeg živčanog sustava. Utjecaj bioloških i okolinskih čimbenika na neuropsihološko funkcioniranje djece s mozgovnim oštećenjem. Testovi i tehnike za ispitivanje psihomotoričkog i kognitivnog razvoja dojenčadi i male djece i ispitivanje kognitivnih funkcija djece školske dobi. Ispitivanje kognitivnih i izvršnih funkcija u odraslih s mozgovnim oštećenje. Procjena ličnosti djece i odraslih s mozgovnim oštećenjem. Deficiti kognitivnih i izvršnih funkcija te promjene ličnosti ovisno o etiologiji mozgovnih oštećenja. Pisanje neuropsihologijskih nalaza i mišljenja. Prinicipineuropsihologijske rehabilitacije djece i odraslih
- Razlikovati funkcionalnu mozgovnu organizaciju mentalnih funkcija.
- Odabrati prikladna psihodijagnostička sredstva za procjenu različitih deficita kognitivnih i izvršnih funkcija.
- Utvrditi specifičnosti neuropsihologijske procjene za djecu i odrasle s mozgovnim oštećenjima.
- Argumentirati rezultate dobivene neuropsihologijskom procjenom.
- Planirati postupak neuropsihologijske procjene primjeren pojedinačnom slučaju.
- Primijeniti etičke principe i pravila psihologijske struke pri neuropsihologijskoj procjeni.
- Galić, S. (2002). Neuropsihologijska procjena. Testovi i tehnike. Jastrebarsko: Naklada Slap.
- Lezak, MD. (2012). Neuropsychological assessment. New York: Oxford University Press.
- Reed, J., Warner-Rogers, J. (2008). Child neuropsychology. Concepts, theoryandpractice. Chichester: Wiley.
- Sherman, E., Tan, J. i Hrabok, M. (2020). A Compendium of Neuropsychological Tests. New York: Oxford University Press.
- Sacks, O. (1998). Čovjek koji je ženu zamijenio šeširom. Hrvatski Leskovac: Kruzak.
- Blumenfeld, H. (2010). Neuroanatomy Through Clinical Cases. Sunderland, MA: Sinauer Associates.
- Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70% nastave)
- Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100 bodova) tijekom nastave (kolokvij, vježbe)
- Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz nastavne aktivnosti
- Završni ispit (minimum za prolaz je 50% bodova)
Način stjecanja bodova:
- Kolokvij – 30%
- Kolokvij – 30%
- Grupni rad na vježbama – 10%
- Završni ispit – 30%
Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100% bodova) tijekom nastave
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:
- izvrstan (5) – 90 do 100% bodova
- vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova
- dobar (3) – 65 do 79,9% bodova
- dovoljan (2) – 50 do 64,9% bodova
- nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova
Vrsta aktivnosti | ECTS bodovi | Udio ocjene (%) |
Pohađanje nastave | 1,2 | 0 |
Kolokvij - međuispit | 0,8 | 30 |
Kolokvij - međuispit | 0,8 | 30 |
Rad na vježbama | 0,4 | 10 |
Ukupno tijekom nastave | 3,2 | 70 |
Završni ispit | 0,8 | 30 |
Ukupno bodova | 4 | 100 |
Ciljevi predmeta: Upoznavanje s razvojem središnjeg živčanog sustava i lateralizacijom funkcija u djece, razvojnim i ostalim deficitima, specifičnostima ispitivanja djece s mozgovnim oštećenjima, upoznavanje sa specifičnim testovima i tehnikama koje se koriste za ispitivanje dojenčadi i djece. Upoznavanje s funkcionalnom organizacijom mentalnih funkcija u odraslih, osnovnim pojmovima iz područja neuropsihologije, deficitima kognitivnih i izvršnih funkcija i promjenama ličnosti nakon mozgovnih oštećenja različitih etiologija.
Sadržaj predmeta: Strukturalni i funkcionalni neuronalni razvoj i njihova povezanost s bihevioralnim razvojem. Lateralizacija i lokalizacija funkcija u mozgu. Osnovne postavke neuropsihologijske procjene. Neuropsihologijska procjena neurorazvojnih poremećaja središnjeg živčanog sustava. Utjecaj bioloških i okolinskih čimbenika na neuropsihološko funkcioniranje djece s mozgovnim oštećenjem. Testovi i tehnike za ispitivanje psihomotoričkog i kognitivnog razvoja dojenčadi i male djece i ispitivanje kognitivnih funkcija djece školske dobi. Ispitivanje kognitivnih i izvršnih funkcija u odraslih s mozgovnim oštećenje. Procjena ličnosti djece i odraslih s mozgovnim oštećenjem. Deficiti kognitivnih i izvršnih funkcija te promjene ličnosti ovisno o etiologiji mozgovnih oštećenja. Pisanje neuropsihologijskih nalaza i mišljenja. Prinicipineuropsihologijske rehabilitacije djece i odraslih
- Razlikovati funkcionalnu mozgovnu organizaciju mentalnih funkcija.
- Odabrati prikladna psihodijagnostička sredstva za procjenu različitih deficita kognitivnih i izvršnih funkcija.
- Utvrditi specifičnosti neuropsihologijske procjene za djecu i odrasle s mozgovnim oštećenjima.
- Argumentirati rezultate dobivene neuropsihologijskom procjenom.
- Planirati postupak neuropsihologijske procjene primjeren pojedinačnom slučaju.
- Primijeniti etičke principe i pravila psihologijske struke pri neuropsihologijskoj procjeni.
- Galić, S. (2002). Neuropsihologijska procjena. Testovi i tehnike. Jastrebarsko: Naklada Slap.
- Lezak, MD. (2012). Neuropsychological assessment. New York: Oxford University Press.
- Reed, J., Warner-Rogers, J. (2008). Child neuropsychology. Concepts, theoryandpractice. Chichester: Wiley.
- Sherman, E., Tan, J. i Hrabok, M. (2020). A Compendium of Neuropsychological Tests. New York: Oxford University Press.
- Sacks, O. (1998). Čovjek koji je ženu zamijenio šeširom. Hrvatski Leskovac: Kruzak.
- Blumenfeld, H. (2010). Neuroanatomy Through Clinical Cases. Sunderland, MA: Sinauer Associates.
- Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70% nastave)
- Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100 bodova) tijekom nastave (kolokvij, vježbe)
- Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz nastavne aktivnosti
- Završni ispit (minimum za prolaz je 50% bodova)
Način stjecanja bodova:
- Kolokvij – 30%
- Kolokvij – 30%
- Grupni rad na vježbama – 10%
- Završni ispit – 30%
Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100% bodova) tijekom nastave
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:
- izvrstan (5) – 90 do 100% bodova
- vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova
- dobar (3) – 65 do 79,9% bodova
- dovoljan (2) – 50 do 64,9% bodova
- nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova
Vrsta aktivnosti | ECTS bodovi | Udio ocjene (%) |
Pohađanje nastave | 1,2 | 0 |
Kolokvij - međuispit | 0,8 | 30 |
Kolokvij - međuispit | 0,8 | 30 |
Rad na vježbama | 0,4 | 10 |
Ukupno tijekom nastave | 3,2 | 70 |
Završni ispit | 0,8 | 30 |
Ukupno bodova | 4 | 100 |