Kolegij
Ciljevi predmeta: Ovladavanje numeričkim i grafičkim opisom rezultata kvantitativnog pristupa čovjekovom ponašanju te usvajanje vjerojatnosnog poimanja psihičkih procesa i čovjekova ponašanja. Upoznavanje sa statističkim opisom odnosa dviju ili više varijabli izraženih na različitim mjernim skalama. Ovladavanje računalnim programima predviđenim za korištenje deskriptivne statistike u praksi.
Sadržaj predmeta: Upoznavanje sa svrhom statistike u društvenim znanostima. Tipovi mjerenja, vrste mjernih skala, vrste varijabli. Frekvencije i grupiranje rezultata te grafičko prikazivanje raspodjele rezultata mjerenja. Mjere središnje tendencije. Mjere varijabilnosti rezultata. Osnovni pojmovi kombinatorike i matematičke vjerojatnosti. Normalna raspodjela i druge važne raspodjele u društvenim znanostima. Mjere položaja rezultata u skupini (z-vrijednosti, centili, decili). Regresija i predviđanje. Koeficijent korelacije. Efikasnost prognoze i rezidualni varijabilitet. Koeficijent multiple korelacije i koeficijent parcijalne korelacije. Koeficijenti korelacije na ordinalnim varijablama.
Usporediti obilježja mjernih ljestvica. Odabrati prikladne mjere središnje tendencije i raspršenja ovisno o distribuciji podataka i vrsti statističkog testa. Procijeniti vjerojatnost određene vrijednosti parametra i odnos promatranih pojava. Samostalno koristiti računalni program za unos, pripremu, prikazivanje i jednostavnije statističke postupke obrade podataka. Razviti odgovornost preciznog prikazivanja deskriptivnih podataka.
- Petz, B., Kolesarić, V. i Ivanec, D. (2012). Petzova statistika: Osnovne statističke metode za nematematičare. Jastrebarsko: Naklada Slap.
- Milas, G. (2005). Istraživačke metode u psihologiji i drugim društvenim znanostima. Jastrebarsko: Naklada Slap.
- Howell, D.C. (1998). Statistical Methods for Psychology. Belnout, CA: Duxbury Press.
- Pavlić, I. (1970). Statistička teorija i primjena. Zagreb: Tehnička knjiga.
- Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70% nastave)
- Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100 bodova) tijekom nastave
- Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz nastavne aktivnosti
- Završni pismeni ispit (minimum za prolaz na pismenom ispitu je 50% točne riješenosti)