Kolegij
Studiji
PsihologijaDiplomski sveučilišni studij Povijest (nastavnički)
Komunikologija - Interkulturalna komunikacija i novinarstvo
Komunikologija - Znanstveno istraživanje medija i odnosi s javnošću
Sestrinstvo
Sociologija - Upravljanje i javne politike
Povijest - usmjerenje Stari vijek i srednji vijek
Povijest - usmjerenje Suvremena povijest
Sveučilišni diplomski studij Povijest (nastavnički)
Povijest
Sestrinstvo
Studijska godina
2ISVU ID
237092ECTS
4
Cilj kolegija je povezivanje teorijskih pristupa i procesa u psihologiji bliskih odnosa. Preispitati iskustva i očekivanja od bliskih odnosa s obzirom na znanstveno utemeljene spoznaje.
Sadržaj predmeta: Važnost bliskih odnosa te njihovo razumijevanje unutar teorijskih okvira. Privlačnost i odabir partnera. Važnost osobnih odrednica u
uspostavljanju i održavanju bliskih veza. Komunikacija u bliskim odnosima. Kognitivni procesi važni za održavanje bliskih odnosa. Roditeljstvo kao dio
intimnih odnosa. Nestabilnost intimnih odnosa i budućnost braka.
Utvrditi faktore važne za uspješno održavanje dugoročnih bliskih odnosa na temelju rezultata znanstvenih istraživanja.
Preispitati različite kognitivne i emocionalne procese, kao i socijalni kontekst važan za održavanje bliskih odnosa.
Prezentirati glavne nalaze dobivene na temelju intervjua.
Osmisliti praktične intervencije s ciljem povećanja kvalitete bliskih odnosa i prevencije razvoda, rukovodeći se etičkim načelima rada psihologa.
Čudina-Obradović, M. i Obradović, J. (2006). Psihologija braka i obitelji. Golden marketing – Tehnička knjiga.
Bradbury, T. N. i Karney, B. R. (2010). Intimate relationships. W.W. Norton & Company.
Stangor, C., Jhangiani, R., & Tarry, H. (2022). Close relationships: Liking and loving over the long Term. U: R.Jhangiani, & H. Tarry (ur.), Principles of
social psychology (str. 336-375). 1st International H5P Edition.
Fletcher, G. J., & Clark, M. S. (Eds.). (2008). Blackwell handbook of social psychology: Interpersonal processes. John Wiley & Sons.
Rubin, K. H., Bukowski, W. M., & Laursen, B. (Eds.). (2011). Handbook of peer interactions, relationships, and groups. Guilford Press.
Znanstveni i stručni časopisi, domaći i strani, iz područja suvremene psihologije
Tijekom nastave studenti će biti upućeni na ostalu dopunsku literaturu po potrebi
Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70% svakog oblika nastave)
Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100 bodova) tijekom nastave (kolokviji, seminarski rad)
Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz nastavne aktivnosti;
Završni pismeni ispit (minimum za prolaz na pismenom ispitu je 50% točne riješenosti).