Kolegij
Studiji
PsihologijaDiplomski sveučilišni studij Povijest (nastavnički)
Komunikologija - Interkulturalna komunikacija i novinarstvo
Komunikologija - Znanstveno istraživanje medija i odnosi s javnošću
Sestrinstvo
Sociologija - Upravljanje i javne politike
Povijest - usmjerenje Stari vijek i srednji vijek
Povijest - usmjerenje Suvremena povijest
Sveučilišni diplomski studij Povijest (nastavnički)
Povijest
Sestrinstvo
Studijska godina
2ISVU ID
176482ECTS
4
Ciljevi predmeta: Upoznavanje sa suvremenim znanstvenim
pojmovima i spoznajama iz područja vojne psihologije, te stjecanje
znanja i vještina za rad s pripadnicima vojnih postrojbi u bojnim i
mirnodopskim situacijama. Poseban naglasak bit će stavljen na
primjenu teorije u praktičnim uvjetima, te primjenu vojne psihologije
u drugim psihološkim granama (organizacijska, sportska, klinička
itd.).
Sadržaj predmeta: Usvajanje osnovne terminologije i povijesni presjek
razvoja vojne psihologije. Upotreba prihodijagnostičkih sredstava i
upravljanje ljudskim potencijalima (analiza radnih mjesta, selekcija i
klasifikacija, radna učinkovitost). Psihologija vojnih skupina – utjecaji,
grupna kohezija, prilagodba novaka. Teorije vođenja i zapovijedanja u
ratu i miru, zapovjedničko ponašanje, očuvanje psihičkog potencijala
pripadnika vojske. Psihička bojna spremnost i psihosocijalna klima u
vojnim skupinama. Utjecaj fizikalnih i kemijskih stresora na
učinkovitost vojnika, ponašanje vojnika u bojnim djelovanjima i bojni
stres. Motivacija, tjeskoba, strah i panično ponašanje u vojnim
situacijama. Tehnike relaksacije i primjena biofeedbacka. Psihološka
priprema vojnika za odlaske u mirovne misije i operacije, opasnost od
ranjavanja, talačke situacije. Integracija pripadnika vojnih postrojbi u
svakodnevnicu, posljedice traumatizacije. Njega i skrb o ratnim
veteranima i povratnicima iz misija. Međugrupno nasilje, terorizam i
genocid. Povezanost vojne psihologije sa sportskom psihologijom:
sličnost, utjecaj, primjena.
1. Pavlina, ž., Komar, Z., Knezović, Z., i Filjak, T. (2000). Vojna psihologija. Knjiga I. Zagreb: Mhtistarstvo obmne RepubUke Hrvatske.
2. Pavlina, ž., Komar, Z., Knezović, Z., i Filjak, T. (2003). Vojna psihologija. Knjiga II. Zagreb: Ministarstvo obmue Republike Hrvatske.
3. Pavlina, ž., Komar, Z., Knezović, Z., i Filjak, T. (2005). Vojna psihologija. Knjiga III. Zagreb: Ministarstvo obmne Republike Hrvatske.
1. Knežević, M., Krupić, D., i Šućurović, S. (2017). Emocionalna kompetencija i simptomi posttraumatskoga stresnog poremećaja kod veterana Domovinskog rata.Društvena istmživanja, 26(1), 1-18.
2. Knežević, M., Krupić, D., i Šućurović, S. (2016). Strategije suočavanja sa stresom kod ratnih veterana 20 godina nakon Domovinskog rata.Društveua istmživanja, 25(3), 353-370.
3. Ward, P., Farrow, D., Harris, K. R., Williams, A. M., Eccles, D. W., i Ericsson, K. A. (2008). Training perceptual-cognitive skills: Can sport psychology research inform rnilitary decision training?. Militan; Psyclwlogy, 20(Sl), S71.
Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70% nastave)
Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100 bodova) tijekom nastave (aktivnost na nastavi, vježbe, dvije studije slučaja)
Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz nastavne aktivnosti (seminar, kolokvij)
Završni pisani ispit (minimum za prolaz na ispitu je 50% točne riješenosti)