Kolegij
Ciljevi predmeta: Upoznavanje s razvojem znanstvene psihologije. Upoznavanje s osnovnim pristupima i pravcima unutar psihologije.
Sadržaj predmeta: Počeci razvoja znanstvene psihologije. Psihologija kao znanost; priroda znanosti, mjesto psihologije u znanosti; sustavi i teorije. Strukturalizam i evolucionizam. Funkcionalizam, biheviorizam i neobiheviorizam. Gestalt psihologija. Psihoanaliza i neopsihoanaliza. Humanistička psihologija. Suvremeni pristupi psihologiji.
Opisati razvoj psihologije kao znanosti. Klasificirati značajne istraživače i znanstvenike prema njihovom doprinosu u pojedinom području psihologije. Usporediti pravce i pristupe unutar psihologije; Pripremiti izlaganje na zadanu (seminarsku) temu iz teorijskih sustava u psihologiji. Argumentirati mišljenje o pojedinoj temi iz teorijskih sustava u psihologiji.
- Hergenhahn, B. R. (2009). An Introduction to the History of Psychology. Wadsworth: Cengage Learning.
- Hothersall, D. (2002). Povijest psihologije. Jastrebarsko: Naklada Slap.;
- Rieber, R. W., & Salzinger, K. (eds.) (2002). Psychology: Theoretical-Historical Perspectives. Second Edition. Washington D. C.: American Psychological Association.
- Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70% nastave)
- Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100 bodova) tijekom nastave
- Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz nastavne aktivnosti
- Završni usmeni ispit (minimum za prolaz na ispitu je 50% točne riješenosti)
Način stjecanja bodova:
1. Nastavne aktivnosti – 70% ocjene:
- 1. kolokvij – 25%
- 2. kolokvij – 25%
- seminarsko izlaganje 20%
2. Završni usmeni ispit – 30 % ocjene
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:
- izvrstan (5) – 90 do 100% bodova
- vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova
- dobar (3) – 65 do 79,9% bodova
- dovoljan (2) – 50 do 64,9% bodova
- nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 0.8 | 0 |
Kolokvij-međuispit | 0.55 | 25 |
Kolokvij-međuispit | 0.55 | 25 |
Seminarsko izlaganje | 0.44 | 20 |
Ukupno tijekom nastave | 2.34 | 70 |
Završni ispit | 0.66 | 30 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 3 | 100 |
Ciljevi predmeta: Upoznavanje s razvojem znanstvene psihologije. Upoznavanje s osnovnim pristupima i pravcima unutar psihologije.
Sadržaj predmeta: Počeci razvoja znanstvene psihologije. Psihologija kao znanost; priroda znanosti, mjesto psihologije u znanosti; sustavi i teorije. Strukturalizam i evolucionizam. Funkcionalizam, biheviorizam i neobiheviorizam. Gestalt psihologija. Psihoanaliza i neopsihoanaliza. Humanistička psihologija. Suvremeni pristupi psihologiji.
Opisati razvoj psihologije kao znanosti. Klasificirati značajne istraživače i znanstvenike prema njihovom doprinosu u pojedinom području psihologije. Usporediti pravce i pristupe unutar psihologije; Pripremiti izlaganje na zadanu (seminarsku) temu iz teorijskih sustava u psihologiji. Argumentirati mišljenje o pojedinoj temi iz teorijskih sustava u psihologiji.
- Hergenhahn, B. R. (2009). An Introduction to the History of Psychology. Wadsworth: Cengage Learning.
- Hothersall, D. (2002). Povijest psihologije. Jastrebarsko: Naklada Slap.;
- Rieber, R. W., & Salzinger, K. (eds.) (2002). Psychology: Theoretical-Historical Perspectives. Second Edition. Washington D. C.: American Psychological Association.
- Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70% nastave)
- Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100 bodova) tijekom nastave
- Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz nastavne aktivnosti
- Završni usmeni ispit (minimum za prolaz na ispitu je 50% točne riješenosti)
Način stjecanja bodova:
1. Nastavne aktivnosti – 70% ocjene:
- 1. kolokvij – 25%
- 2. kolokvij – 25%
- seminarsko izlaganje 20%
2. Završni usmeni ispit – 30 % ocjene
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:
- izvrstan (5) – 90 do 100% bodova
- vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova
- dobar (3) – 65 do 79,9% bodova
- dovoljan (2) – 50 do 64,9% bodova
- nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 0.8 | 0 |
Kolokvij-međuispit | 0.55 | 25 |
Kolokvij-međuispit | 0.55 | 25 |
Seminarsko izlaganje | 0.44 | 20 |
Ukupno tijekom nastave | 2.34 | 70 |
Završni ispit | 0.66 | 30 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 3 | 100 |
Ciljevi predmeta: Upoznavanje s razvojem znanstvene psihologije. Upoznavanje s osnovnim pristupima i pravcima unutar psihologije.
Sadržaj predmeta: Počeci razvoja znanstvene psihologije. Psihologija kao znanost; priroda znanosti, mjesto psihologije u znanosti; sustavi i teorije. Strukturalizam i evolucionizam. Funkcionalizam, biheviorizam i neobiheviorizam. Gestalt psihologija. Psihoanaliza i neopsihoanaliza. Humanistička psihologija. Suvremeni pristupi psihologiji.
Opisati razvoj psihologije kao znanosti. Klasificirati značajne istraživače i znanstvenike prema njihovom doprinosu u pojedinom području psihologije. Usporediti pravce i pristupe unutar psihologije; Pripremiti izlaganje na zadanu (seminarsku) temu iz teorijskih sustava u psihologiji. Argumentirati mišljenje o pojedinoj temi iz teorijskih sustava u psihologiji.
- Hergenhahn, B. R. (2009). An Introduction to the History of Psychology. Wadsworth: Cengage Learning.
- Hothersall, D. (2002). Povijest psihologije. Jastrebarsko: Naklada Slap.;
- Rieber, R. W., & Salzinger, K. (eds.) (2002). Psychology: Theoretical-Historical Perspectives. Second Edition. Washington D. C.: American Psychological Association.
- Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70% nastave)
- Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100 bodova) tijekom nastave
- Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz nastavne aktivnosti
- Završni usmeni ispit (minimum za prolaz na ispitu je 50% točne riješenosti)
Način stjecanja bodova:
1. Nastavne aktivnosti – 70% ocjene:
- 1. kolokvij – 25%
- 2. kolokvij – 25%
- seminarsko izlaganje 20%
2. Završni usmeni ispit – 30 % ocjene
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:
- izvrstan (5) – 90 do 100% bodova
- vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova
- dobar (3) – 65 do 79,9% bodova
- dovoljan (2) – 50 do 64,9% bodova
- nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 0.8 | 0 |
Kolokvij-međuispit | 0.55 | 25 |
Kolokvij-međuispit | 0.55 | 25 |
Seminarsko izlaganje | 0.44 | 20 |
Ukupno tijekom nastave | 2.34 | 70 |
Završni ispit | 0.66 | 30 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 3 | 100 |