Kolegij
Ciljevi predmeta: Cilj predmeta je upoznati studente s osnovama znanstvenog rada i eksperimentalnom metodologijom. Također, cilj je razviti znanstvenu kritičnost i sposobnosti provođenja vlastitih eksperimentalnih istraživanja te pisanja znanstvenih radova.
Sadržaj predmeta: Znanstveni i neznanstveni pristup spoznaji. Znanstvena metoda u psihologiji. Teorije i istraživanja. Pisanje znanstvenog rada i istraživačkog izvještaja. Temelji eksperimentalne metode. Varijable i kontrola u eksperimentu. Eksperimentalna valjanost. Eksperimentalni nacrt na nezavisnim grupama. Eksperimentalni nacrt s ponovljenim mjerenjima. Složeni (faktorijalni) eksperimentalni nacrti. Kvazi-eksperimenti. Eksperimentalni nacrti na pojedincu. Vrednovanje i procjena djelotvornosti programa. Nedostaci i ograničenja eksperimentalne metode. Etički problemi istraživanja.
Objasniti razliku između znanstvenog i neznanstvenog pristupa spoznaji. Definirati istraživački problem, hipoteze i varijable u istraživanju. Usporediti eksperimentalne nacrte istraživanja s obzirom na njihove prednosti i nedostatke, stupanj kontrole i eksperimentalne valjanosti. Prepoznati eksperimentalne nacrte korištene u pojedinim istraživanjima. Izabrati odgovarajući eksperimentalni nacrt pri planiranju i provođenju vlastitog istraživanja. Napisati znanstveni izvještaj o provedenom eksperimentu. Kritički analizirati znanstvene radove u kojima su korišteni eksperimentalni nacrti s metodološkog i etičkog aspekta.
- Milas, G. (2005). Istraživačke metode u psihologiji i drugim društvenim znanostima. Jastrebarsko: Naklada Slap.
- Kantowitz, B. H., Roediger, H. L. i Elmes, D. G. (2011). Experimental Psychology. Belmont, CA: Wadsworth Publishing.
- Shaughnessy, J. J., Zechmeister, E. B. i Zechmeister, J. (2011). Research Methods in Psychology. New York: McGraw Hill.
- Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70% nastave)
- Stjecanje minimalno 35 % bodova (od ukupno 100) tijekom nastave
- Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz nastavne aktivnosti (kolokvij, izvještaji s vježbi)
- Završni pismeni ispit (minimum za prolaz na pismenom ispitu je 50% točne riješenosti)
Način stjecanja bodova:
1. Nastavne aktivnosti – 70% ocjene
kolokvij – 30%
vježbe – 30%
provedba i sudjelovanje u istraživanjima – 10%
2. Završni ispit – 30 % ocjene
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:
izvrstan (5) – 90 do 100% bodova
vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova
dobar (3) – 65 do 79,9 % bodova
dovoljan (2) – 50 do 64,9 % bodova
nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 1.5 | 0 |
Kolokvij-međuispit | 1.05 | 30 |
Rad na vježbama | 1.05 | 30 |
Istraživanje | 0.35 | 10 |
Ukupno tijekom nastave | 3.95 | 70 |
Završni ispit | 1.05 | 30 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 5 | 100 |
Ciljevi predmeta: Cilj predmeta je upoznati studente s osnovama znanstvenog rada i eksperimentalnom metodologijom. Također, cilj je razviti znanstvenu kritičnost i sposobnosti provođenja vlastitih eksperimentalnih istraživanja te pisanja znanstvenih radova.
Sadržaj predmeta: Znanstveni i neznanstveni pristup spoznaji. Znanstvena metoda u psihologiji. Teorije i istraživanja. Pisanje znanstvenog rada i istraživačkog izvještaja. Temelji eksperimentalne metode. Varijable i kontrola u eksperimentu. Eksperimentalna valjanost. Eksperimentalni nacrt na nezavisnim grupama. Eksperimentalni nacrt s ponovljenim mjerenjima. Složeni (faktorijalni) eksperimentalni nacrti. Kvazi-eksperimenti. Eksperimentalni nacrti na pojedincu. Vrednovanje i procjena djelotvornosti programa. Nedostaci i ograničenja eksperimentalne metode. Etički problemi istraživanja.
Objasniti razliku između znanstvenog i neznanstvenog pristupa spoznaji. Definirati istraživački problem, hipoteze i varijable u istraživanju. Usporediti eksperimentalne nacrte istraživanja s obzirom na njihove prednosti i nedostatke, stupanj kontrole i eksperimentalne valjanosti. Prepoznati eksperimentalne nacrte korištene u pojedinim istraživanjima. Izabrati odgovarajući eksperimentalni nacrt pri planiranju i provođenju vlastitog istraživanja. Napisati znanstveni izvještaj o provedenom eksperimentu. Kritički analizirati znanstvene radove u kojima su korišteni eksperimentalni nacrti s metodološkog i etičkog aspekta.
- Milas, G. (2005). Istraživačke metode u psihologiji i drugim društvenim znanostima. Jastrebarsko: Naklada Slap.
- Kantowitz, B. H., Roediger, H. L. i Elmes, D. G. (2011). Experimental Psychology. Belmont, CA: Wadsworth Publishing.
- Shaughnessy, J. J., Zechmeister, E. B. i Zechmeister, J. (2011). Research Methods in Psychology. New York: McGraw Hill.
- Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70% nastave)
- Stjecanje minimalno 35 % bodova (od ukupno 100) tijekom nastave
- Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz nastavne aktivnosti (kolokvij, izvještaji s vježbi)
- Završni pismeni ispit (minimum za prolaz na pismenom ispitu je 50% točne riješenosti)
Način stjecanja bodova:
1. Nastavne aktivnosti – 70% ocjene
kolokvij – 30%
vježbe – 30%
provedba i sudjelovanje u istraživanjima – 10%
2. Završni ispit – 30 % ocjene
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:
izvrstan (5) – 90 do 100% bodova
vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova
dobar (3) – 65 do 79,9 % bodova
dovoljan (2) – 50 do 64,9 % bodova
nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 1.5 | 0 |
Kolokvij-međuispit | 1.05 | 30 |
Rad na vježbama | 1.05 | 30 |
Istraživanje | 0.35 | 10 |
Ukupno tijekom nastave | 3.95 | 70 |
Završni ispit | 1.05 | 30 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 5 | 100 |
Ciljevi predmeta: Cilj predmeta je upoznati studente s osnovama znanstvenog rada i eksperimentalnom metodologijom. Također, cilj je razviti znanstvenu kritičnost i sposobnosti provođenja vlastitih eksperimentalnih istraživanja te pisanja znanstvenih radova.
Sadržaj predmeta: Znanstveni i neznanstveni pristup spoznaji. Znanstvena metoda u psihologiji. Teorije i istraživanja. Pisanje znanstvenog rada i istraživačkog izvještaja. Temelji eksperimentalne metode. Varijable i kontrola u eksperimentu. Eksperimentalna valjanost. Eksperimentalni nacrt na nezavisnim grupama. Eksperimentalni nacrt s ponovljenim mjerenjima. Složeni (faktorijalni) eksperimentalni nacrti. Kvazi-eksperimenti. Eksperimentalni nacrti na pojedincu. Vrednovanje i procjena djelotvornosti programa. Nedostaci i ograničenja eksperimentalne metode. Etički problemi istraživanja.
Objasniti razliku između znanstvenog i neznanstvenog pristupa spoznaji. Definirati istraživački problem, hipoteze i varijable u istraživanju. Usporediti eksperimentalne nacrte istraživanja s obzirom na njihove prednosti i nedostatke, stupanj kontrole i eksperimentalne valjanosti. Prepoznati eksperimentalne nacrte korištene u pojedinim istraživanjima. Izabrati odgovarajući eksperimentalni nacrt pri planiranju i provođenju vlastitog istraživanja. Napisati znanstveni izvještaj o provedenom eksperimentu. Kritički analizirati znanstvene radove u kojima su korišteni eksperimentalni nacrti s metodološkog i etičkog aspekta.
- Milas, G. (2005). Istraživačke metode u psihologiji i drugim društvenim znanostima. Jastrebarsko: Naklada Slap.
- Kantowitz, B. H., Roediger, H. L. i Elmes, D. G. (2011). Experimental Psychology. Belmont, CA: Wadsworth Publishing.
- Shaughnessy, J. J., Zechmeister, E. B. i Zechmeister, J. (2011). Research Methods in Psychology. New York: McGraw Hill.
- Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70% nastave)
- Stjecanje minimalno 35 % bodova (od ukupno 100) tijekom nastave
- Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz nastavne aktivnosti (kolokvij, izvještaji s vježbi)
- Završni pismeni ispit (minimum za prolaz na pismenom ispitu je 50% točne riješenosti)
Način stjecanja bodova:
1. Nastavne aktivnosti – 70% ocjene
kolokvij – 30%
vježbe – 30%
provedba i sudjelovanje u istraživanjima – 10%
2. Završni ispit – 30 % ocjene
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:
izvrstan (5) – 90 do 100% bodova
vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova
dobar (3) – 65 do 79,9 % bodova
dovoljan (2) – 50 do 64,9 % bodova
nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 1.5 | 0 |
Kolokvij-međuispit | 1.05 | 30 |
Rad na vježbama | 1.05 | 30 |
Istraživanje | 0.35 | 10 |
Ukupno tijekom nastave | 3.95 | 70 |
Završni ispit | 1.05 | 30 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 5 | 100 |