Kolegij
Studiji
PovijestKomunikologija
Sociologija
Psihologija
Sestrinstvo
Sestrinstvo
Studijska godina
1ISVU ID
225944ECTS
3
Kolegijem se student upoznaje s društvenom važnošću i utjecajem
filma. Posebna pozornost posvećuje se analizi korištenja filma kao
državne propagande i kao prikaza povijesti nacije te oblikovanje
kulturnog i nacionalnog identiteta kroz film. Proučava se i film kao
društvena kritika i film kao parodija društva, politička i moralna
cenzura na filmu te istraživačko novinarstvo kroz film. Analizira se
utjecaj filma na ljudske predrasude te film kao eskapizam od
društvenih problema. Posebna pozornost posvećena je vjerskoj
tematici u hrvatskom, europskim i američkom filmu. Glavni je cilj
kolegija povećanje znanja o važnosti i utjecaju filma u društvu i
sposobnosti studenata da razumiju i analitički interpretiraju filmove u
kontekstu pojedinih društvenih pojava, geografskih područja i
povijesnih razdoblja.
Interpretirati temeljne filozofske, sociološke, pedagoške, etičke i
teološke aspekte filmskog djela i ključnih društvenih pojava kojima se
film bavio kroz svoju povijest. Usvojiti glavne načine obrade pojedinih
društveno relevantnih tema na filmu (propaganda, društvena kritika,
satira društva, istraživački dokumentarac…) Primjeniti teorijske
postavke na analizu konkretnih filmova. Analizirati medijske učinke
filma kao medija na ljudsko doživljavanje i ponašanje, uzroke
kontroverzi koje su pojedini filmovi izazivali u vrijeme svog
premijernog prikazivanja. Analizirati društvenu ulogu filma kao
medija te razloge i učinke obrade pojedinih tema na filmu u pojedinim
povijesnim razdobljima i geografskim područjima. Primjeniti etička
načela u kritičkim analizama filmova u društvenom kontekstu te
redateljskih postupaka i estetika uz razumijevanje glavnih etičkih
pitanja kojima se bave društveno angažirani filmski stvaratelji.
Upotrijebiti vještine za obavljanje osnovnih zadaća na području
analize društvene važnosti i utjecaja filma za potrebe izrade priloga i
tekstova za različite medije (tisak, radio, televizija, online mediji), s
naglaskom na kritički odnos prema filmu kao društveno relevantnom
umjetničkom djelu, uz dublje razumijevanje viđenog filma i njegovo
kontekstualiziranje i analiziranje.
1. Ronald Bergan, The Film Book: A Complete Guide to the World of Film,
2011, DK Publishing
2. Zlatko Vidačković, Vjerski motivi u suvremenom hrvatskom igranom
filmu; u zborniku Vjerska tematika u hrvatskom medijskom prostoru, ur.
Jerko Valković, HKS, Zagreb 2019.
3. Feljton: Hrvatski film i društvo, ur. Zlatko Vidačković, Filmovi.hr,
2016. http://www.filmovi.hr/index.php?p=article&g=29&s=57.
4. Zlatko Vidačković, Feljton: hrvatski film, novinska kritika i društvo,
Filmovi.hr, 2020.
http://www.filmovi.hr/index.php?p=article&g=29&s=61
1. Hrvoje Turković: Suvremeni film, Zagreb, Znanje, 1998.
2. Hrvoje Turković: Umijeće filma – esejistički uvod u film i filmologiju,
Hrvatski filmski savez, Zagreb, 1996.
3. David Bordwell i Kristin Thompson Bordwell: Film History – An
Introduction. New York/London, McGraw-Hill, 1994.
4. Ivo Škrabalo: 101 godina filma u Hrvatskoj, Nakladni zavod Globus,
1998.
5. Ivo Škrabalo: Hrvatska filmska povijest ukratko (1896. – 2006.), Hrvatski
filmski savez, VBZ, 2008.
6. Nikica Gilić: Filmske vrste i rodovi, Zagreb, AGM, 2007, internetsko
izdanje 2013.
7. Ante Peterlić: Osnove teorije filma, Zagreb, Hrvatska sveučilišna
naklada, 2000.
8. Hrvoje Turković: Film: zabava, žanr, stil, Zagreb, Hrvatski filmski
savez, 2005.
9. Ante Peterlić: O filmskim žanrovima. Prolog, 8 (1975) 22.
10. Ante Peterlić: Filmska umjetnost – sedma, nova, mlada?, u Hrvatski
filmski ljetopis, br. 1 (I), str. 70-4., 1995.
Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70%
nastave prema studijskom programu i izvedbenom
nastavnom planu).
Stjecanje minimalnog uspjeha od 35 % tijekom nastave
unutar zadanih nastavnih aktivnosti – kumulativno
ostvareno
1. nastavne aktivnosti
kolokvij
rad na vježbama
2. završni ispit (usmeni)
Način stjecanja ocjene:
Nastavne aktivnosti (pohađanje nastave, kolokvij i vježbe)
70% ocjene
kolokvij 35% ocjene
rad na vježbama 35% ocjene
Završni ispit (usmeni) 30% ocjene
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada
izvrstan (5) 90 do 100%
vrlo dobar (4) 80 do 89,9%
dobar (3) 65 do 79,9%
dovoljan (2) 50 do 64,9%
nedovoljan (1) 0 do 49,9%
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 0.8 | 0 |
Kolokvij-međuispit | 0.77 | 35 |
Rad na vježbama | 0.77 | 35 |
Ukupno tijekom nastave | 2.34 | 70 |
Završni ispit | 0.66 | 30 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 3 | 100 |
Kolegijem se student upoznaje s društvenom važnošću i utjecajem
filma. Posebna pozornost posvećuje se analizi korištenja filma kao
državne propagande i kao prikaza povijesti nacije te oblikovanje
kulturnog i nacionalnog identiteta kroz film. Proučava se i film kao
društvena kritika i film kao parodija društva, politička i moralna
cenzura na filmu te istraživačko novinarstvo kroz film. Analizira se
utjecaj filma na ljudske predrasude te film kao eskapizam od
društvenih problema. Posebna pozornost posvećena je vjerskoj
tematici u hrvatskom, europskim i američkom filmu. Glavni je cilj
kolegija povećanje znanja o važnosti i utjecaju filma u društvu i
sposobnosti studenata da razumiju i analitički interpretiraju filmove u
kontekstu pojedinih društvenih pojava, geografskih područja i
povijesnih razdoblja.
Interpretirati temeljne filozofske, sociološke, pedagoške, etičke i
teološke aspekte filmskog djela i ključnih društvenih pojava kojima se
film bavio kroz svoju povijest. Usvojiti glavne načine obrade pojedinih
društveno relevantnih tema na filmu (propaganda, društvena kritika,
satira društva, istraživački dokumentarac…) Primjeniti teorijske
postavke na analizu konkretnih filmova. Analizirati medijske učinke
filma kao medija na ljudsko doživljavanje i ponašanje, uzroke
kontroverzi koje su pojedini filmovi izazivali u vrijeme svog
premijernog prikazivanja. Analizirati društvenu ulogu filma kao
medija te razloge i učinke obrade pojedinih tema na filmu u pojedinim
povijesnim razdobljima i geografskim područjima. Primjeniti etička
načela u kritičkim analizama filmova u društvenom kontekstu te
redateljskih postupaka i estetika uz razumijevanje glavnih etičkih
pitanja kojima se bave društveno angažirani filmski stvaratelji.
Upotrijebiti vještine za obavljanje osnovnih zadaća na području
analize društvene važnosti i utjecaja filma za potrebe izrade priloga i
tekstova za različite medije (tisak, radio, televizija, online mediji), s
naglaskom na kritički odnos prema filmu kao društveno relevantnom
umjetničkom djelu, uz dublje razumijevanje viđenog filma i njegovo
kontekstualiziranje i analiziranje.
1. Ronald Bergan, The Film Book: A Complete Guide to the World of Film,
2011, DK Publishing
2. Zlatko Vidačković, Vjerski motivi u suvremenom hrvatskom igranom
filmu; u zborniku Vjerska tematika u hrvatskom medijskom prostoru, ur.
Jerko Valković, HKS, Zagreb 2019.
3. Feljton: Hrvatski film i društvo, ur. Zlatko Vidačković, Filmovi.hr,
2016. http://www.filmovi.hr/index.php?p=article&g=29&s=57.
4. Zlatko Vidačković, Feljton: hrvatski film, novinska kritika i društvo,
Filmovi.hr, 2020.
http://www.filmovi.hr/index.php?p=article&g=29&s=61
1. Hrvoje Turković: Suvremeni film, Zagreb, Znanje, 1998.
2. Hrvoje Turković: Umijeće filma – esejistički uvod u film i filmologiju,
Hrvatski filmski savez, Zagreb, 1996.
3. David Bordwell i Kristin Thompson Bordwell: Film History – An
Introduction. New York/London, McGraw-Hill, 1994.
4. Ivo Škrabalo: 101 godina filma u Hrvatskoj, Nakladni zavod Globus,
1998.
5. Ivo Škrabalo: Hrvatska filmska povijest ukratko (1896. – 2006.), Hrvatski
filmski savez, VBZ, 2008.
6. Nikica Gilić: Filmske vrste i rodovi, Zagreb, AGM, 2007, internetsko
izdanje 2013.
7. Ante Peterlić: Osnove teorije filma, Zagreb, Hrvatska sveučilišna
naklada, 2000.
8. Hrvoje Turković: Film: zabava, žanr, stil, Zagreb, Hrvatski filmski
savez, 2005.
9. Ante Peterlić: O filmskim žanrovima. Prolog, 8 (1975) 22.
10. Ante Peterlić: Filmska umjetnost – sedma, nova, mlada?, u Hrvatski
filmski ljetopis, br. 1 (I), str. 70-4., 1995.
Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70%
nastave prema studijskom programu i izvedbenom
nastavnom planu).
Stjecanje minimalnog uspjeha od 35 % tijekom nastave
unutar zadanih nastavnih aktivnosti – kumulativno
ostvareno
1. nastavne aktivnosti
kolokvij
rad na vježbama
2. završni ispit (usmeni)
Način stjecanja ocjene:
Nastavne aktivnosti (pohađanje nastave, kolokvij i vježbe)
70% ocjene
kolokvij 35% ocjene
rad na vježbama 35% ocjene
Završni ispit (usmeni) 30% ocjene
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada
izvrstan (5) 90 do 100%
vrlo dobar (4) 80 do 89,9%
dobar (3) 65 do 79,9%
dovoljan (2) 50 do 64,9%
nedovoljan (1) 0 do 49,9%
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 0.8 | 0 |
Kolokvij-međuispit | 0.77 | 35 |
Rad na vježbama | 0.77 | 35 |
Ukupno tijekom nastave | 2.34 | 70 |
Završni ispit | 0.66 | 30 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 3 | 100 |
Kolegijem se student upoznaje s društvenom važnošću i utjecajem
filma. Posebna pozornost posvećuje se analizi korištenja filma kao
državne propagande i kao prikaza povijesti nacije te oblikovanje
kulturnog i nacionalnog identiteta kroz film. Proučava se i film kao
društvena kritika i film kao parodija društva, politička i moralna
cenzura na filmu te istraživačko novinarstvo kroz film. Analizira se
utjecaj filma na ljudske predrasude te film kao eskapizam od
društvenih problema. Posebna pozornost posvećena je vjerskoj
tematici u hrvatskom, europskim i američkom filmu. Glavni je cilj
kolegija povećanje znanja o važnosti i utjecaju filma u društvu i
sposobnosti studenata da razumiju i analitički interpretiraju filmove u
kontekstu pojedinih društvenih pojava, geografskih područja i
povijesnih razdoblja.
Interpretirati temeljne filozofske, sociološke, pedagoške, etičke i
teološke aspekte filmskog djela i ključnih društvenih pojava kojima se
film bavio kroz svoju povijest. Usvojiti glavne načine obrade pojedinih
društveno relevantnih tema na filmu (propaganda, društvena kritika,
satira društva, istraživački dokumentarac…) Primjeniti teorijske
postavke na analizu konkretnih filmova. Analizirati medijske učinke
filma kao medija na ljudsko doživljavanje i ponašanje, uzroke
kontroverzi koje su pojedini filmovi izazivali u vrijeme svog
premijernog prikazivanja. Analizirati društvenu ulogu filma kao
medija te razloge i učinke obrade pojedinih tema na filmu u pojedinim
povijesnim razdobljima i geografskim područjima. Primjeniti etička
načela u kritičkim analizama filmova u društvenom kontekstu te
redateljskih postupaka i estetika uz razumijevanje glavnih etičkih
pitanja kojima se bave društveno angažirani filmski stvaratelji.
Upotrijebiti vještine za obavljanje osnovnih zadaća na području
analize društvene važnosti i utjecaja filma za potrebe izrade priloga i
tekstova za različite medije (tisak, radio, televizija, online mediji), s
naglaskom na kritički odnos prema filmu kao društveno relevantnom
umjetničkom djelu, uz dublje razumijevanje viđenog filma i njegovo
kontekstualiziranje i analiziranje.
1. Ronald Bergan, The Film Book: A Complete Guide to the World of Film,
2011, DK Publishing
2. Zlatko Vidačković, Vjerski motivi u suvremenom hrvatskom igranom
filmu; u zborniku Vjerska tematika u hrvatskom medijskom prostoru, ur.
Jerko Valković, HKS, Zagreb 2019.
3. Feljton: Hrvatski film i društvo, ur. Zlatko Vidačković, Filmovi.hr,
2016. http://www.filmovi.hr/index.php?p=article&g=29&s=57.
4. Zlatko Vidačković, Feljton: hrvatski film, novinska kritika i društvo,
Filmovi.hr, 2020.
http://www.filmovi.hr/index.php?p=article&g=29&s=61
1. Hrvoje Turković: Suvremeni film, Zagreb, Znanje, 1998.
2. Hrvoje Turković: Umijeće filma – esejistički uvod u film i filmologiju,
Hrvatski filmski savez, Zagreb, 1996.
3. David Bordwell i Kristin Thompson Bordwell: Film History – An
Introduction. New York/London, McGraw-Hill, 1994.
4. Ivo Škrabalo: 101 godina filma u Hrvatskoj, Nakladni zavod Globus,
1998.
5. Ivo Škrabalo: Hrvatska filmska povijest ukratko (1896. – 2006.), Hrvatski
filmski savez, VBZ, 2008.
6. Nikica Gilić: Filmske vrste i rodovi, Zagreb, AGM, 2007, internetsko
izdanje 2013.
7. Ante Peterlić: Osnove teorije filma, Zagreb, Hrvatska sveučilišna
naklada, 2000.
8. Hrvoje Turković: Film: zabava, žanr, stil, Zagreb, Hrvatski filmski
savez, 2005.
9. Ante Peterlić: O filmskim žanrovima. Prolog, 8 (1975) 22.
10. Ante Peterlić: Filmska umjetnost – sedma, nova, mlada?, u Hrvatski
filmski ljetopis, br. 1 (I), str. 70-4., 1995.
Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70%
nastave prema studijskom programu i izvedbenom
nastavnom planu).
Stjecanje minimalnog uspjeha od 35 % tijekom nastave
unutar zadanih nastavnih aktivnosti – kumulativno
ostvareno
1. nastavne aktivnosti
kolokvij
rad na vježbama
2. završni ispit (usmeni)
Način stjecanja ocjene:
Nastavne aktivnosti (pohađanje nastave, kolokvij i vježbe)
70% ocjene
kolokvij 35% ocjene
rad na vježbama 35% ocjene
Završni ispit (usmeni) 30% ocjene
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada
izvrstan (5) 90 do 100%
vrlo dobar (4) 80 do 89,9%
dobar (3) 65 do 79,9%
dovoljan (2) 50 do 64,9%
nedovoljan (1) 0 do 49,9%
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 0.8 | 0 |
Kolokvij-međuispit | 0.77 | 35 |
Rad na vježbama | 0.77 | 35 |
Ukupno tijekom nastave | 2.34 | 70 |
Završni ispit | 0.66 | 30 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 3 | 100 |