Kolegij
Studiji
Komunikologija - Znanstveno istraživanje medija i odnosi s javnošćuStudijska godina
2ISVU ID
248065ECTS
4
Cilj ovog predmeta je pružiti studentima osnovno razumijevanje rada s podacima kroz upoznavanje sa principima, tehnikama i alatima koji se koriste za prikupljanje, čišćenje, analizu i vizualizaciju podataka. Neki od specifičnih ciljeva uključuju upoznavanje studenata s tehnologijama koje se koriste u radu s podacima, poput programskih jezika, sustava za pohranu i upravljanje podacima te statističkog softvera. Studenti će također naučiti kako učitavati, obrađivati i čistiti podatke iz različitih izvora, uključujući strukturirane i nestrukturirane podatke. Kolegij će studente upoznati sa osnovama statističkih metoda i strojnog učenja za analizu i modeliranje podataka, poput regresije, klasifikacije, grupiranja, smanjenja dimenzionalnosti i analize teksta. Kolegij će studentima omogućiti razumijevanje kako se podaci i njihova analiza mogu primijeniti u različitim područjima i industrijama s naglaskom na područje komunikacijskih i informacijskih znanosti. Kroz praktično iskustvo rada sa podatcima studenti će naučiti kako efektivno komunicirati podatkovno usmjerene spoznaje putem vizualizacija, izvješća i prezentacija.
dentificirati procese, alate i tehnike koje se koriste u obradi podataka. Razlikovati programske jezike i statistički softver koji se koriste u obradi podataka. Osmisliti istraživanje na osnovi statističkih tehnika i tehnika strojnog učenja za analizu i modeliranje podataka. Osmisliti i provesti obradu podataka i komunicirati rezultate putem vizualizacija, izvješća i prezentacija u odgovarajućem formatu. Primijeniti suvremene načine obrade podataka relevantne za komunikacijske i informacijske znanosti
Kelleher, J. D. i Tierney, B. (2021). Znanost o podatcima. Zagreb: Naklada Mate.
Grolemund, G., and Wickham, H. (2017). R for Data Science. O’Reilly Media
Grolemund, G., and Wickham, H. (2017). R for Data Science. O’Reilly Media.
Wickham H (2016). ggplot2: Elegant Graphics for Data Analysis. Springer-Verlag New York.
Silge, J. and Robinson, D. (2017) . Text Mining with R: A Tidy Approach. O’Reilly Media
- Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskom programu i izvedbenom nastavnom planu.
- Uredno izvršene nastavnih obveza u okviru vježbi.
- Stjecanje minimalnog uspjeha od 35% tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti kroz vježbe i kolokvije.
- Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz nastavne aktivnosti.
- Završni pismeni i usmeni ispit (minimum za prolaz na pismenom ispitu je 50% točne riješenosti).
- a) Nastavne aktivnosti – 70% ocjene
1) Vježbe – max. 20 %;
2) 1. kolokvij – max. 25 %;
3) 2. kolokvij – max. 25 %;
- b) Završni ispit
4) Pismeni ispit – max. 30 % (za prolaz je nužno točno odgovoriti na 50 % postavljenih pitanja).
dovoljan (2) – 50-64,9 %
dobar (3) – 65-79,9 %
vrlo dobar (4) – 80-89,9 %
izvrstan (5) – 90-100 %
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 1.2 | 0 |
Rad na vježbama | 0.56 | 20 |
Kolokvij-međuispit | 0.7 | 25 |
Kolokvij-međuispit | 0.7 | 25 |
Ukupno tijekom nastave | 3.16 | 70 |
Završni ispit | 0.84 | 30 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 4 | 100 |
Akademska godina | |
---|---|
2025/2026 | Download |