Kolegij
Studiji
SestrinstvoPovijest
Diplomski sveučilišni studij Povijest (nastavnički)
Komunikologija - Interkulturalna komunikacija i novinarstvo
Komunikologija - Znanstveno istraživanje medija i odnosi s javnošću
Psihologija
Sociologija - Upravljanje i javne politike
Sestrinstvo
Studijska godina
2ISVU ID
199214ECTS
5
Cilj: omogućiti studentima stjecanje specifičnih znanja i vještina vezanih uz
sigurnost bolesnika i upravljanje rizicima tijekom dijagnostičkih i terapijskih
postupaka na svim razinama zdravstvene skrbi.
Sadržaj: U okviru predmeta studenti će biti upoznati s osnovnim pojmovima
u kontekstu sigurnosti bolesnika i upravljanja rizicima. Ukazat će im se na
važnost upravljanja rizicima u kontekstu unapređenja kvalitete u zdravstvu.
Govorit će se o odnosu sigurnosti bolesnika i kulture bolesnikove sigurnosti
te o hrvatskom modelu, kao i o modelima upravljanja rizicima u svijetu.
Tijekom nastave govorit će se i o dubinskoj analizi uzroka neželjenih
događaja (Root cause analysis – RCA) i osnovama upravljanja kvalitetom u
zdravstvu. Studenti će se upoznati i s ulogom medicinske dokumentacije,
nadzornih listi, sustava kodiranja i dr. u prevenciji rizičnih događaja i
poboljšanju sigurnosti bolesnika. Upoznati će se i s i ulogom medicinskih
sestara/tehničara u izgradnji i unapređenju sustava bolesnikove sigurnosti i
upravljanja rizicima. Istaknut će im se važnost komunikacijih vještina, opisati
pristupu bolesniku u slučaju neželjenog (štetnog) događaja. Studeni će se
upoznati i s analizom primjera neželjenih događaja, planiranjem popravnih
mjera i praćenjem učinka.
1. Analizirati upravljanje rizicima u sustavu unapređenja kvalitete u zdravstvu.
2. Analizirati uzroke neželjenih događaja.
3. Izraditi akcijski plan u svrhu prevencije neželjenih događaja.
4. Objasniti komunikacijske vještine kod neželjenih događaja.
5. Analizirati neželjene događaje.
Nastavni tekstovi
To Err is Human: Building A Safer Health System, Institute of medicine,
1999.
Pravilnik o akreditacijskim standardima za bolničke zdravstvene ustanove.
NN 107/07
1. Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 60% nastave)
2. Uredno izvršene seminarske obaveze
3. Manja opterećenja aktivnopm nastavom nadoknađuju se većim
opterećenjem ostalim obvezama prema uputama nastavnika
Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz:
1. Nastavne aktivnosti: seminarski rad
2. Završni ispit (pismeni)
Kontinuiranim vrednovanjem studentskog rada dolazi se do ukupne
ocjene:
dovoljan (2) 50-64% bodova
dobar (3) 65-79% bodova
Printed with Pdfcrowd.com
vrlo dobar (4) 80-89% bodova
izvrstan (5) 90% i više bodova
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 0.9 | 0 |
Seminarski rad | 1.2 | 30 |
Ukupno tijekom nastave | 2.1 | 30 |
Završni ispit | 1.9 | 70 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 5 | 100 |
Cilj: omogućiti studentima stjecanje specifičnih znanja i vještina vezanih uz
sigurnost bolesnika i upravljanje rizicima tijekom dijagnostičkih i terapijskih
postupaka na svim razinama zdravstvene skrbi.
Sadržaj: U okviru predmeta studenti će biti upoznati s osnovnim pojmovima
u kontekstu sigurnosti bolesnika i upravljanja rizicima. Ukazat će im se na
važnost upravljanja rizicima u kontekstu unapređenja kvalitete u zdravstvu.
Govorit će se o odnosu sigurnosti bolesnika i kulture bolesnikove sigurnosti
te o hrvatskom modelu, kao i o modelima upravljanja rizicima u svijetu.
Tijekom nastave govorit će se i o dubinskoj analizi uzroka neželjenih
događaja (Root cause analysis – RCA) i osnovama upravljanja kvalitetom u
zdravstvu. Studenti će se upoznati i s ulogom medicinske dokumentacije,
nadzornih listi, sustava kodiranja i dr. u prevenciji rizičnih događaja i
poboljšanju sigurnosti bolesnika. Upoznati će se i s i ulogom medicinskih
sestara/tehničara u izgradnji i unapređenju sustava bolesnikove sigurnosti i
upravljanja rizicima. Istaknut će im se važnost komunikacijih vještina, opisati
pristupu bolesniku u slučaju neželjenog (štetnog) događaja. Studeni će se
upoznati i s analizom primjera neželjenih događaja, planiranjem popravnih
mjera i praćenjem učinka.
1. Analizirati upravljanje rizicima u sustavu unapređenja kvalitete u zdravstvu.
2. Analizirati uzroke neželjenih događaja.
3. Izraditi akcijski plan u svrhu prevencije neželjenih događaja.
4. Objasniti komunikacijske vještine kod neželjenih događaja.
5. Analizirati neželjene događaje.
Nastavni tekstovi
To Err is Human: Building A Safer Health System, Institute of medicine,
1999.
Pravilnik o akreditacijskim standardima za bolničke zdravstvene ustanove.
NN 107/07
1. Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 60% nastave)
2. Uredno izvršene seminarske obaveze
3. Manja opterećenja aktivnopm nastavom nadoknađuju se većim
opterećenjem ostalim obvezama prema uputama nastavnika
Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz:
1. Nastavne aktivnosti: seminarski rad
2. Završni ispit (pismeni)
Kontinuiranim vrednovanjem studentskog rada dolazi se do ukupne
ocjene:
dovoljan (2) 50-64% bodova
dobar (3) 65-79% bodova
Printed with Pdfcrowd.com
vrlo dobar (4) 80-89% bodova
izvrstan (5) 90% i više bodova
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 0.9 | 0 |
Seminarski rad | 1.2 | 30 |
Ukupno tijekom nastave | 2.1 | 30 |
Završni ispit | 1.9 | 70 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 5 | 100 |
Cilj: omogućiti studentima stjecanje specifičnih znanja i vještina vezanih uz
sigurnost bolesnika i upravljanje rizicima tijekom dijagnostičkih i terapijskih
postupaka na svim razinama zdravstvene skrbi.
Sadržaj: U okviru predmeta studenti će biti upoznati s osnovnim pojmovima
u kontekstu sigurnosti bolesnika i upravljanja rizicima. Ukazat će im se na
važnost upravljanja rizicima u kontekstu unapređenja kvalitete u zdravstvu.
Govorit će se o odnosu sigurnosti bolesnika i kulture bolesnikove sigurnosti
te o hrvatskom modelu, kao i o modelima upravljanja rizicima u svijetu.
Tijekom nastave govorit će se i o dubinskoj analizi uzroka neželjenih
događaja (Root cause analysis – RCA) i osnovama upravljanja kvalitetom u
zdravstvu. Studenti će se upoznati i s ulogom medicinske dokumentacije,
nadzornih listi, sustava kodiranja i dr. u prevenciji rizičnih događaja i
poboljšanju sigurnosti bolesnika. Upoznati će se i s i ulogom medicinskih
sestara/tehničara u izgradnji i unapređenju sustava bolesnikove sigurnosti i
upravljanja rizicima. Istaknut će im se važnost komunikacijih vještina, opisati
pristupu bolesniku u slučaju neželjenog (štetnog) događaja. Studeni će se
upoznati i s analizom primjera neželjenih događaja, planiranjem popravnih
mjera i praćenjem učinka.
1. Analizirati upravljanje rizicima u sustavu unapređenja kvalitete u zdravstvu.
2. Analizirati uzroke neželjenih događaja.
3. Izraditi akcijski plan u svrhu prevencije neželjenih događaja.
4. Objasniti komunikacijske vještine kod neželjenih događaja.
5. Analizirati neželjene događaje.
Nastavni tekstovi
To Err is Human: Building A Safer Health System, Institute of medicine,
1999.
Pravilnik o akreditacijskim standardima za bolničke zdravstvene ustanove.
NN 107/07
1. Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 60% nastave)
2. Uredno izvršene seminarske obaveze
3. Manja opterećenja aktivnopm nastavom nadoknađuju se većim
opterećenjem ostalim obvezama prema uputama nastavnika
Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz:
1. Nastavne aktivnosti: seminarski rad
2. Završni ispit (pismeni)
Kontinuiranim vrednovanjem studentskog rada dolazi se do ukupne
ocjene:
dovoljan (2) 50-64% bodova
dobar (3) 65-79% bodova
Printed with Pdfcrowd.com
vrlo dobar (4) 80-89% bodova
izvrstan (5) 90% i više bodova
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 0.9 | 0 |
Seminarski rad | 1.2 | 30 |
Ukupno tijekom nastave | 2.1 | 30 |
Završni ispit | 1.9 | 70 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 5 | 100 |