Cilj: omogućiti studentima stjecanje specifičnih znanja i vještina vezanih uz sigurnost bolesnika i upravljanje rizicima tijekom dijagnostičkih i terapijskih postupaka na svim razinama zdravstvene skrbi. Sadržaj: U okviru predmeta studenti će biti upoznati s osnovnim pojmovima u kontekstu sigurnosti bolesnika i upravljanja rizicima. Ukazat će im se na važnost upravljanja rizicima u kontekstu unapređenja kvalitete u zdravstvu. Govorit će se o odnosu sigurnosti bolesnika i kulture bolesnikove sigurnosti te o hrvatskom modelu, kao i o modelima upravljanja rizicima u svijetu. Tijekom nastave govorit će se i o dubinskoj analizi uzroka neželjenih događaja (Root cause analysis – RCA) i osnovama upravljanja kvalitetom u zdravstvu. Studenti će se upoznati i s ulogom medicinske dokumentacije, nadzornih listi, sustava kodiranja i dr. u prevenciji rizičnih događaja i poboljšanju sigurnosti bolesnika. Upoznati će se i s i ulogom medicinskih sestara/tehničara u izgradnji i unapređenju sustava bolesnikove sigurnosti i upravljanja rizicima. Istaknut će im se važnost komunikacijih vještina, opisati pristupu bolesniku u slučaju neželjenog (štetnog) događaja. Studeni će se upoznati i s analizom primjera neželjenih događaja, planiranjem popravnih mjera i praćenjem učinka.
1. Analizirati upravljanje rizicima u sustavu unapređenja kvalitete u zdravstvu.
2. Analizirati uzroke neželjenih događaja.
3. Izraditi akcijski plan u svrhu prevencije neželjenih događaja.
4. Objasniti komunikacijske vještine kod neželjenih događaja.
5. Analizirati neželjene događaje.
Nastavni tekstovi To Err is Human: Building A Safer Health System, Institute of medicine, 1999. Pravilnik o akreditacijskim standardima za bolničke zdravstvene ustanove. NN 107/07
1. Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 60% nastave) 2. Uredno izvršene seminarske obaveze 3. Manja opterećenja aktivnopm nastavom nadoknađuju se većim opterećenjem ostalim obvezama prema uputama nastavnika
Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz: 1. Nastavne aktivnosti: seminarski rad 2. Završni ispit (pismeni)