Kolegij
Ciljevi predmeta: Protumačiti studentima glavne teorije (klasične i suvremene), modele i istraživanja u psihologiji ličnosti. Povezivati nalaze iz različitih teorija i istraživanja. Objašnjavati čovjeka u cjelini. Opisati glavne teorijske pristupe u psihologiji ličnosti. Opisati specifične teorije unutar glavnih pristupa. Argumentirati važnost ličnosti ljudi u svakodnevnome životu. Protumačiti mjerenje individualnih razlika.
Sadržaj predmeta: Definicije ličnosti i značaj psihologije ličnosti za psihologiju. Obilježja teorija ličnosti i odnos prema ostalim disciplinama psihologije, metodologija istraživanja ličnosti. Psihoanalitički pristup: Freudova psihodinamička teorija, Jungova analitička teorija. Socijalnopsihologijske psihoanalitičke teorije: Adler, Horney, Fromm, Sullivan. Kognitivni pristup: Kellyeva kognitivna teorija, kognitivno-iskustvena teorija ličnosti. Humanistički pristup: Maslowljeva humanistička teorija, Rogersova fenomenološka teorija. Pristup s naglaskom na učenju: Skinnerova bihevioristička teorija, Dollard-Millerova S-R teorija. Socijalno-kognitivni pristup: Bandurina teorija socijalnog učenja, Rotterova teorija, Mischelov kognitivno-afektivni sustav ličnosti. Osobinski pristup (naglasak na strukturi ličnosti): Allportova personološka teorija ličnosti, Cattellova faktorskoanalitička teorija ličnosti, Eysenckova dimenzionalno biološka teorija ličnosti. Peterofaktorski model – dimenzije ličnosti u prirodnom jeziku (Velepetori model) i dimenzije ličnosti u upitnicima (FFM model Coste i McCraea).
Opisati osnovne značajke različitih teorijskih pristupa ljudskoj ličnosti. Raščlaniti glavne pristupe ljudskoj ličnosti. Grupirati pojedinačne teorije u teorijske pristupe. Povezati značajke različitih teorija ličnosti. Protumačiti odabrane teorije na primjeru opisa ljudske ličnosti.
Pervin L.A., Cervone, D.C. i John, O.P. (2008). Psihologija ličnosti: teorije i istraživanja (str. 29-565). Zagreb: Školska knjiga.
- Larsen, R.J. i Buss, D.M. (2008). Psihologija ličnosti (str 2-444). Jastrebarsko, Naklada Slap.
- Hall, C.S., Lindzey, G. i Campbell, J.B. (1998). Theories of personality (str 1-650). NewYork: John Wiley and Sons.
- Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70% nastave)
- Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100 bodova) tijekom nastave
- Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz nastavne aktivnosti
- Završni pismeni ispit (minimum za prolaz na pismenom ispitu je 50% točne riješenosti)
Način stjecanja bodova: 1. Nastavne aktivnosti – 70% ocjene: 1. kolokvij – 25%, 2. kolokvij – 25%, seminarski rad – 20%. 2. Završni ispit – 30 % ocjene.
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada: izvrstan (5) – 90 do 100% bodova, vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova, dobar (3) – 65 do 79,9 % bodova, dovoljan (2) – 50 do 64,9 % bodova, nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova.
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 1.2 | 0 |
Kolokvij-međuispit | 0.7 | 25 |
Kolokvij-međuispit | 0.7 | 25 |
Seminarski rad | 0.6 | 20 |
Ukupno tijekom nastave | 3.2 | 70 |
Završni ispit | 0.8 | 30 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 4 | 100 |
Ciljevi predmeta: Protumačiti studentima glavne teorije (klasične i suvremene), modele i istraživanja u psihologiji ličnosti. Povezivati nalaze iz različitih teorija i istraživanja. Objašnjavati čovjeka u cjelini. Opisati glavne teorijske pristupe u psihologiji ličnosti. Opisati specifične teorije unutar glavnih pristupa. Argumentirati važnost ličnosti ljudi u svakodnevnome životu. Protumačiti mjerenje individualnih razlika.
Sadržaj predmeta: Definicije ličnosti i značaj psihologije ličnosti za psihologiju. Obilježja teorija ličnosti i odnos prema ostalim disciplinama psihologije, metodologija istraživanja ličnosti. Psihoanalitički pristup: Freudova psihodinamička teorija, Jungova analitička teorija. Socijalnopsihologijske psihoanalitičke teorije: Adler, Horney, Fromm, Sullivan. Kognitivni pristup: Kellyeva kognitivna teorija, kognitivno-iskustvena teorija ličnosti. Humanistički pristup: Maslowljeva humanistička teorija, Rogersova fenomenološka teorija. Pristup s naglaskom na učenju: Skinnerova bihevioristička teorija, Dollard-Millerova S-R teorija. Socijalno-kognitivni pristup: Bandurina teorija socijalnog učenja, Rotterova teorija, Mischelov kognitivno-afektivni sustav ličnosti. Osobinski pristup (naglasak na strukturi ličnosti): Allportova personološka teorija ličnosti, Cattellova faktorskoanalitička teorija ličnosti, Eysenckova dimenzionalno biološka teorija ličnosti. Peterofaktorski model – dimenzije ličnosti u prirodnom jeziku (Velepetori model) i dimenzije ličnosti u upitnicima (FFM model Coste i McCraea).
Opisati osnovne značajke različitih teorijskih pristupa ljudskoj ličnosti. Raščlaniti glavne pristupe ljudskoj ličnosti. Grupirati pojedinačne teorije u teorijske pristupe. Povezati značajke različitih teorija ličnosti. Protumačiti odabrane teorije na primjeru opisa ljudske ličnosti.
Pervin L.A., Cervone, D.C. i John, O.P. (2008). Psihologija ličnosti: teorije i istraživanja (str. 29-565). Zagreb: Školska knjiga.
- Larsen, R.J. i Buss, D.M. (2008). Psihologija ličnosti (str 2-444). Jastrebarsko, Naklada Slap.
- Hall, C.S., Lindzey, G. i Campbell, J.B. (1998). Theories of personality (str 1-650). NewYork: John Wiley and Sons.
- Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70% nastave)
- Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100 bodova) tijekom nastave
- Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz nastavne aktivnosti
- Završni pismeni ispit (minimum za prolaz na pismenom ispitu je 50% točne riješenosti)
Način stjecanja bodova: 1. Nastavne aktivnosti – 70% ocjene: 1. kolokvij – 25%, 2. kolokvij – 25%, seminarski rad – 20%. 2. Završni ispit – 30 % ocjene.
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada: izvrstan (5) – 90 do 100% bodova, vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova, dobar (3) – 65 do 79,9 % bodova, dovoljan (2) – 50 do 64,9 % bodova, nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova.
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 1.2 | 0 |
Kolokvij-međuispit | 0.7 | 25 |
Kolokvij-međuispit | 0.7 | 25 |
Seminarski rad | 0.6 | 20 |
Ukupno tijekom nastave | 3.2 | 70 |
Završni ispit | 0.8 | 30 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 4 | 100 |
Ciljevi predmeta: Protumačiti studentima glavne teorije (klasične i suvremene), modele i istraživanja u psihologiji ličnosti. Povezivati nalaze iz različitih teorija i istraživanja. Objašnjavati čovjeka u cjelini. Opisati glavne teorijske pristupe u psihologiji ličnosti. Opisati specifične teorije unutar glavnih pristupa. Argumentirati važnost ličnosti ljudi u svakodnevnome životu. Protumačiti mjerenje individualnih razlika.
Sadržaj predmeta: Definicije ličnosti i značaj psihologije ličnosti za psihologiju. Obilježja teorija ličnosti i odnos prema ostalim disciplinama psihologije, metodologija istraživanja ličnosti. Psihoanalitički pristup: Freudova psihodinamička teorija, Jungova analitička teorija. Socijalnopsihologijske psihoanalitičke teorije: Adler, Horney, Fromm, Sullivan. Kognitivni pristup: Kellyeva kognitivna teorija, kognitivno-iskustvena teorija ličnosti. Humanistički pristup: Maslowljeva humanistička teorija, Rogersova fenomenološka teorija. Pristup s naglaskom na učenju: Skinnerova bihevioristička teorija, Dollard-Millerova S-R teorija. Socijalno-kognitivni pristup: Bandurina teorija socijalnog učenja, Rotterova teorija, Mischelov kognitivno-afektivni sustav ličnosti. Osobinski pristup (naglasak na strukturi ličnosti): Allportova personološka teorija ličnosti, Cattellova faktorskoanalitička teorija ličnosti, Eysenckova dimenzionalno biološka teorija ličnosti. Peterofaktorski model – dimenzije ličnosti u prirodnom jeziku (Velepetori model) i dimenzije ličnosti u upitnicima (FFM model Coste i McCraea).
Opisati osnovne značajke različitih teorijskih pristupa ljudskoj ličnosti. Raščlaniti glavne pristupe ljudskoj ličnosti. Grupirati pojedinačne teorije u teorijske pristupe. Povezati značajke različitih teorija ličnosti. Protumačiti odabrane teorije na primjeru opisa ljudske ličnosti.
Pervin L.A., Cervone, D.C. i John, O.P. (2008). Psihologija ličnosti: teorije i istraživanja (str. 29-565). Zagreb: Školska knjiga.
- Larsen, R.J. i Buss, D.M. (2008). Psihologija ličnosti (str 2-444). Jastrebarsko, Naklada Slap.
- Hall, C.S., Lindzey, G. i Campbell, J.B. (1998). Theories of personality (str 1-650). NewYork: John Wiley and Sons.
- Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70% nastave)
- Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100 bodova) tijekom nastave
- Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz nastavne aktivnosti
- Završni pismeni ispit (minimum za prolaz na pismenom ispitu je 50% točne riješenosti)
Način stjecanja bodova: 1. Nastavne aktivnosti – 70% ocjene: 1. kolokvij – 25%, 2. kolokvij – 25%, seminarski rad – 20%. 2. Završni ispit – 30 % ocjene.
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada: izvrstan (5) – 90 do 100% bodova, vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova, dobar (3) – 65 do 79,9 % bodova, dovoljan (2) – 50 do 64,9 % bodova, nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova.
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 1.2 | 0 |
Kolokvij-međuispit | 0.7 | 25 |
Kolokvij-međuispit | 0.7 | 25 |
Seminarski rad | 0.6 | 20 |
Ukupno tijekom nastave | 3.2 | 70 |
Završni ispit | 0.8 | 30 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 4 | 100 |