Kolegij
Ovaj kolegij obrađuje primjenu endoskopskih metoda u dijagnostici i terapiji gastroenteroloških bolesti.
Cilj kolegija je upoznati studente s različitim gastrointestinalnim endoskopskim tehnikama (ezofagogastroduodenoskopija, kolonoskopija, enteroskopija, endoskopija video kapsulom, endoskopski ultrazvuk), pripremom bolesnika za pojedine endoskopske procedure, interpretacijom nalaza endoskopskih pretraga te kliničkom primjenom endoskopskih metoda u gastroenterologiji. Kolegij uključuje teorijska predavanja, praktične vježbe u gastroenterološkim endoskopskim salama te kliničke studije slučajeva u obliku seminara radi primjene stečenih znanja u stvarnim kliničkim situacijama. Ovaj integrirani pristup omogućuje studentima stjecanje temeljnih znanja o gastrointestinalnoj endoskopiji te potiče razvoj kompetencija i samopouzdanja studenata u ovom specifičnom području medicine.
Nakon položenog predmeta student će moći:
Opisati pripremu bolesnika za ezofagogastroduodenoskopiju.
Opisati osnove dijagnostičke ezofagogastroduodenoskopije.
Opisati patološka stanja koja se otkrivaju ezofagogastroduodenoskopski.
Opisati terapijske mogućnosti tijekom ezofagogastroduodenoskopije.
Opisati pripremu bolesnika za kolonoskopiju.
Opisati osnove dijagnostičke kolonoskopije.
Opisati patološka stanja koja se otkrivaju kolonoskopski.
Opisati terapijske mogućnosti tijekom kolonoskopije.
Opisati pripremu bolesnika za enteroskopiju.
Opisati osnove dijagnostičke enteroskopije.
Opisati patološka stanja koja se otkrivaju enteroskopski.
Opisati terapijske mogućnosti tijekom enteroskopije.
Opisati pripremu bolesnika za endoskopiju video kapsulom.
Opisati kliničke situacije u kojima se koristi endoskopija video kapsulom.
Opisati patološka stanja koja se otkrivaju endoskopijom video kapsulom.
Opisati pripremu bolesnika za endoskopski ultrazvuk.
Opisati kliničke situacije u kojima se endoskopski ultrazvuk koristi u dijagnostičke svrhe.
Opisati klinička stanja u kojima se pod kontrolom endoskopskog ultrazvuka izvode endoskopske intervencije.
Objasniti pristup bolesniku s dispeptičkim tegobama i simptomima gastroezofagealne refluksne bolesti.
Objasniti pristup bolesniku s krvarenjem iz gornjeg i donjeg probavnog sustava.
Objasniti pristup bolesniku s krvarenjem iz gornjeg i donjeg probavnog sustava.
Objasniti ulogu endoskopije u detekciji premalignih lezija gornjeg i donjeg probavnog sustava.
Objasniti ulogu endoskopije u ranoj detekciji malignih bolesti gornjeg i donjeg probavnog sustava.
Opisati integraciju endoskopskih metoda s drugim dijagnostičkim i terapijskim metodama koji se koriste u gastroenterologiji.
Pisani materijali podijeljeni tijekom nastave.
Ralston SH, Penman ID, Strachan MWJ, Hobson RP. Davidsonove osnove interne medicine. Medicinska naklada, 2022.
Pulanić R, Rustemović N, i sur. Algoritmi u gastrointestinalnoj endoskopiji i endoskopskom ultrazvuku: Kvaliteta u gastrointestinalnoj endoskopiji. Medicinska naklada, 2015.
Duvnjak Marko. Ultrazvuk abdomena. Medicinska naklada, 2015.
Marija Rosandić Pilaš. Opća i specijalna gastroenterološka endoskopija. Školska knjiga, 2010.
Pravo pristupa završnom ispitu iz kolegija ostvaruje redoviti student kojem je nositelj kolegija ovjerio izvršenje svih propisanih nastavnih obveza iz kolegija sukladno Pravilniku o studijima i studiranju.
Svaki ispit i konačnu ocjenu čine tri dijela: kontinuirano usmeno i pismeno ispitivanja znanja i vještina za vrijeme nastave (20% konačne ocjene), te praktični (30% konačne ocjene) i pismeni ispit (50% konačne ocjene) koji se održavaju na kraju nastave.
Svaki ispit i konačnu ocjenu čine tri dijela: kontinuirano usmeno i pismeno ispitivanja znanja i vještina za vrijeme nastave (20% konačne ocjene), te praktični (30% konačne ocjene) i pismeni ispit (50% konačne ocjene) koji se održavaju na kraju nastave.
Način stjecanja bodova: Kontinuirana aktivnost u nastavi
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada: izvrstan (5) – od 90 do 100 %; vrlo dobar (4) – od 80do 89,9 %; dobar (3) – od 70 do79,9 %; dovoljan (2) – od 60 do 69,9 %; nedovoljan (1) – od 0 do 59,9 %.
Vrsta aktivnosti | ECTS bodovi | Udio ocjene (%) |
Kontinuirano usmeno i pismeno ispitivanja znanja i vještina za vrijeme nastave | 0.2 | 20 |
Ukupno tijekom nastave | 0.2 | 20 |
Praktični dio završnog ispita | 0.3 | 30 |
Pismeni dio završnog ispita | 0.5 | 50 |
UKUPNO BODOVA (nastava + završni ispit) | 1 | 100 % |
Ishodi učenja
Student će nakon predavanja moći:
Opisati tehniku izvođenja ezofagogastroduodenoskopije
Opisati tehniku izvođenja kolonoskopije
Opisati tehniku izvođenja enteroskopije
Opisati tehniku izvođenja endoskopije videokapsulom
Opisati tehniku izvođenja endoskopskog ultrazvuka
Ishodi učenja
Student će nakon predavanja moći:
Opisati osnove dijagnostičke ezofagogastroduodenoskopije: indikacije i kontraindikacije
Opisati patološka stanja koja se otkrivaju ezofagogastroduodenoskopski
Ishodi učenja
Student će nakon predavanja moći:
Opisati osnove dijagnostičke kolonoskopije: indikacije i kontraindikacije
Opisati patološka stanja koja se otkrivaju kolonoskopski
Ishodi učenja
Student će nakon predavanja moći:
Opisati osnove dijagnostičke enteroskopije: indikacije i kontraindikacije
Opisati patološka stanja koja se otkrivaju enteroskopijom
Opisati terapijske mogućnosti tijekom enteroskopije
Opisati kliničke situacije u kojima se koristi endoskopija video kapsulom
Opisati patološka stanja koja se otkrivaju endoskopijom video kapsulom
Ishodi učenja
Student će nakon predavanja moći:
Objasniti pristup bolesniku s krvarenjem iz gornjeg i donjeg probavnog sustava
Objasniti pristup bolesniku s krvarenjem iz gornjeg i donjeg probavnog sustava
Objasniti mogućnosti endoskopskog zaustavljanja krvarenja iz gornjeg probavnog sustava
Ishodi učenja
Student će nakon seminara moći:
Opisati pripremu bolesnika za izvođenje ezofagogastroduodenoskopije
Opisati pripremu bolesnika za izvođenje kolonoskopije
Opisati pripremu bolesnika za izvođenje enteroskopije
Opisati pripremu bolesnika za izvođenje endoskopije videokapsulom
Opisati pripremu bolesnika za izvođenje ultrazvuka
Ishodi učenja
Student će nakon seminara moći:
Opisati terapijske mogućnosti tijekom ezofagogastroduodenoskopije
Ishodi učenja
Student će nakon seminara moći:
Opisati terapijske mogućnosti tijekom kolonoskopije
Ishodi učenja
Student će nakon seminara moći:
Opisati kliničke situacije u kojima se endoskopski ultrazvuk koristi u dijagnostičke svrhe
Opisati klinička stanja u kojima se pod kontrolom endoskopskog ultrazvuka izvode endoskopske intervencije
Ishodi učenja
Student će nakon seminara moći:
Objasniti ulogu endoskopije u detekciji premalignih lezija gornjeg i donjeg probavnog sustava
Objasniti ulogu endoskopije u ranoj detekciji malignih bolesti gornjeg i donjeg probavnog sustava
Ishodi učenja
Student će nakon vježbi moći:
Bolesniku objasniti pripremu i tehniku izvođenja ezofagogastroduodenoskopije
Bolesniku objasniti pripremu i tehniku izvođenja kolonoskopije
Bolesniku objasniti pripremu i tehniku izvođenja enteroskopije
Bolesniku objasniti pripremu i tehniku izvođenja endoskopije videokapsulom
Bolesniku objasniti pripremu i tehniku izvođenja endoskopskog ultrazvuka
Ishodi učenja
Student će nakon vježbi moći:
Objasniti pristup bolesniku s dispeptičkim tegobama
Objasniti pristup bolesniku sa simptomima gastroezofagealne refluksne bolesti
Opisati postavljanje perkutane endoskopske gastrostome
Ishodi učenja
Student će nakon vježbi moći:
Objasniti pristup bolesniku s proljevom
Objasniti pristup bolesniku s konstipacijom
Ishodi učenja
Student će nakon vježbi moći:
Objasniti pristup bolesniku s opskurnim krvarenjem iz gastrointestinalnog trakta
Objasniti pristup bolesniku s bilijarnim pankreatitisom
Ishodi učenja
Student će nakon vježbi moći:
Opisati integraciju endoskopskih metoda s drugim dijagnostičkim i terapijskim metodama koji se koriste u gastroenterologiji
Akademska godina | |
---|---|
2024/2025 | Download |