Studenti trebaju steći detaljno znanje i sve nužne vještine za praktičnu primjenu postupaka medicine utemeljene na dokazima: sposobnost postavljanja pitanja o definiranom kliničkom problemu, pretraživanja literature i pronalaženja najboljih dokaza, sposobnost procjene snage tih dokaza i donošenja odgovora na postavljeno pitanje. Studenti će razviti sposobnosti primjene stečenih znanja i vještina u klinički relevantnim situacijama, posebice usmjerenih prema izvođenju i tumačenju kliničkih istraživanja. Nakon stjecanja osnovnih znanja i vještina medicine utemeljene na dokazima, studenti će ih primijeniti na konkretnim problemima koje susreću tijekom kliničke nastave. Kao i na prethodnoj godini, u nastavi će biti i časopisni klubovi na kojima će se zajednički raspravljati o znanstvenom članku (tj. dokazu) povezanim s konkretnim kliničkim problemom – terapija, prevencija, dijagnoza, prognoza, fenomen. Obradit će se i članci koji evaluiraju intervencije u području kvalitete zdravstvene skrbi. Na ovom će kolegiju studenti učiti o odgovornoj provedbi istraživanja, etičkim principima znanosti i znanstvenoj čestitosti, a sve kroz loše i dobre primjere. Naučiti će i što je to otpad u istraživanjima te koji su uvjeti zasluženog autorstva.
-analizirati znanstveni članak, objasnit sve njegove dijelova; -analizirati potpunosti i strukture znanstvenih članaka prema preporukama ICMJE (engl. International Committee of Medical Journal Editors), uključujući upute za pisanje članaka, poput CONSORT, PRISMA, STARD, STROBE, MOOSE smjernica; -prepoznati i objasnit slabosti studija; -prepoznati, klasificirati i objasniti odabir populacije, vrstu uzorka, kriterije uključenja i isključenja, postupak formiranja skupina – sve u odnosu na testiranje hipoteze istraživanja; -evaluirati cijeli znanstveni članak prema obrascu CAT (engl. critical appraisal tool) shemi za kritičko vrednovanje članka; -prepoznati, objasniti i primijeniti sve uporabljene statističke mjere ishoda -ocijeniti vrijednost članka u odnosu na postojeću literaturu i njegov doprinos razjašnjenju pitanja na koje se odnosi; -prepoznati i kategorizirati vrijednost članka u odnosu na gradivo koje prorađuje na odgovarajućim kliničkim predmetima na istoj studijskoj godini; -procijeniti znanstvene članke iz područja procjene kvalitete zdravstvene skrbi i primijeniti ih na probleme zapažene tijekom kliničke nastave na istoj studijskog godini. - objasniti postupak meta analize - razumjeti kritike prema medicini utemeljenoj na dokazima - definirati osnovne koncepte kvalitete zdravstvene skrbi, uključujući rad u multidisciplinarnim timovima i skrb usmjerenu na bolesnika (engl. patient-centered care) ; - primijeniti koncepte kvalitete zdravstvene skrbi u rješavanju konkretnih problema organizacije zdravstvene skrbi; - opisati principe odgovornog istraživanja; - definirati otpad u istraživanjima; - opisati primjere loših i neetičnih istraživanja; - upoznati se s Helsinškom deklaracijom, Nirnberškim kodeksom, Physician Payments Sunshine Actom.
Marušić M. i sur. (2019.) Uvod u znanstveni rad u medicini, 6. izdanje. Zagreb: Medicinska naklada.
Gamulin S. (2017.). Klinička istraživanja – klinička epidemiologija. Zagreb: Medicinska naklada.
Pravo pristupa završnom ispitu iz kolegija ostvaruje redoviti student kojem je nositelj kolegija ovjerio izvršenje svih propisanih nastavnih obveza iz kolegija sukladno Pravilniku o studijima i studiranju.
Svaki ispit i konačnu ocjenu čine tri dijela: kontinuirano usmeno i pismeno ispitivanja znanja i vještina za vrijeme nastave (20% konačne ocjene), te praktični (30% konačne ocjene) i pismeni ispit (50% konačne ocjene) koji se održavaju na kraju nastave.
Način stjecanja bodova: Kontinuirana aktivnost u nastavi Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada: izvrstan (5) – od 90 do 100 %; vrlo dobar (4) – od 80 do 89,9 %; dobar (3) – od 70 do 79,9 %; dovoljan (2) – od 60 do 69,9 %; nedovoljan (1) – od 0 do 59,9 %
Vrsta aktivnosti
ECTS bodovi
Udio ocjene (%)
Kontinuirano usmeno i pismeno ispitivanja znanja i vještina za vrijeme nastave