Kolegij
Studiji
PsihologijaKomunikologija
Povijest
Sestrinstvo
Sociologija
Sestrinstvo
Studijska godina
1ISVU ID
267700ECTS
4
Cilj kolegija je upoznati studente s teorijskim i praktičnim okvirom
nenasilnog modela komunikacije prema modelu Marshalla
Rosenberga usmjerenog na empatiju i nenasilno rješavanje sukoba.
Studenti će se upoznati s temeljnim načelima i tehnikama primjene
nenasilne komunikacije kao i vještinama za poticanje povezanosti i
razumijevanja u osobnom i profesionalnom komunikacijskom okolišu.
Uz teorijski okvir, studenti će sudjelovati i u praktičnim vježbama.
Studenti će se u sklopu kolegija upoznati s temeljima nenasilne
komunikacije i razumijevanja njezina porijekla, ključnim konceptima
nenasilne komunikacije, empatijom i suosjećajnom komunikacijom,
empatijskim slušanjem i izražavanjem, strategijama za nenasilno
rješavanje sukoba, asertivnosti, oblicima konstruktivne povratne
informacije i primjene nenasilnog modela komunikacije u različitim
društvenim kontekstima.
Rosenberg, M. (2006). Nenasilna komunikacija. Jezik života. Osijek:
Centar za mir, nenasilje i ljudska prava; Muller, J. M. (1986). Strategija
nenasilnog djelovanja. Zagreb: Kršćanska sadašnjost; Goleman, D.
(2022). Emocionalna inteligencija. Zagreb: Mozaik knjiga; Leu, L. (2006).
Nenasilna komunikacija. Popratna vježbenica. Osijek: Centar za mir,
nenasilje i ljudska prava.
Juul, J. (2020). Empatija. Split: Harfa; Koopman, S., i Seliga, L.
(2021). Teaching peace by using nonviolent communication for
difficult conversations in the college classroom. Peace and Conflict
Studies, 27(3), DOI: 10.46743/1082-7307/2021.1692; Kundu, V.
(2020). Integrating nonviolent communication in pedagogies of
media literacy education. The Handbook of Media Education
Research, 141-154; Sharma, N., i Sharma, N. (2020). An
Understanding of Peace and Non-violence as Being Central to the
Human Rights Agenda. Value-Creating Global Citizenship Education
for Sustainable Development: Strategies and Approaches, 77-98;
Juncadella, C. M. (2013). What is the Impact of the Application of
the Nonviolent Communication Model on the Development of
Empathy? Overview of Research and Outcomes. School of Health
and Related Research; Julia, G. J., Romate, J., Allen, J. G., i
Rajkumar, E. Compassionate Communication: A Scoping Review.
Frontiers in Communication, 8, 1294586.; Neff, K. i Germer, C.
(2017). Self-Compassion and Psychological Well-being. U: Emma
M. Seppälä et al. The Oxford Handbook of Compassion Science. Oxford
University Press, Oxford. str. 478-498.; Rosenberg, M. (2005). Being
Me, Loving You. Puddledancer Press; Rosenberg, M. (2005). Speak
Peace in a World of Conflict: What You Say Next Will Change Your
World. Puddledancer Press; Rosenberg, M. (2004). Getting Past the
Pain Between Us: Healing and Reconciliation Without Compromise.
Puddledancer Press; Rosenberg, M., Eisler, R. (2003). Life-
Enriching Education: Nonviolent Communication Helps Schools
Improve Performance, Reduce Conflict, and Enhance Relationships.
Puddledancer Press.
Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70 %
nastave prema studijskom programu i izvedbenom
nastavnom planu.
Uredno izvršene vježbe.
Stjecanje minimalnog uspjeha od 35 % tijekom nastave
unutar zadanih nastavnih aktivnosti – kumulativno
ostvareno vježbama i kolokviju.
1) Nastavne aktivnosti – vježbe;
kolokvij (pismeni).
2) Završni ispit (usmeni).
Ishodi učenja
- Studenti će moći objasniti temeljna obilježja nenasilne komunikacije.
- Studenti će moći prepoznati različitosti između nasilne i nenasilne komunikacije u svakodnevnim situacijama.
Ishodi učenja
1. Studenti će moći analizirati povijesni razvoj nenasilne komunikacije.
2. Studenti će moći prepoznati ključne koncepte nenasilne komunikacije (empatija, autentičnost, povezanost) i njihovu primjenu.
Ishodi učenja
- Studenti će moći opisati dinamiku komunikacijskih procesa nenasilne komunikacije.
- Studenti će moći prepoznati obrasce nasilne i nenasilne komunikacije u međuljudskim odnosima.
Ishodi učenja
1. Studenti će moći razlikovati opažanje od procjene u komunikacijskim situacijama.
2. Studenti će moći primijeniti tehnike opažanja u interakciji s drugima.
Ishodi učenja
- Studenti će moći razlikovati osjećaje od misli i pseudoosjećaja u komunikaciji.
- Studenti će moći izraziti vlastite osjećaje na način koji potiče razumijevanje i povezanost.
Ishodi učenja
- Studenti će moći identificirati i razlikovati temeljne ljudske potrebe i njihovu ulogu u komunikaciji.
- Studenti će moći prepoznati i izraziti vlastite potrebe bez okrivljavanja ili napadanja drugih.
Ishodi učenja
- Studenti će moći objasniti razliku između molbe i zahtjeva u komunikaciji.
- Studenti će moći oblikovati i uputiti jasne i ostvarive molbe u duhu nenasilne komunikacije.
Ishodi učenja
- Studenti će moći primijeniti tehnike samoempatije u situacijama stresa i nesigurnosti.
- Studenti će moći razviti strategije za upravljanje vlastitim emocionalnim reakcijama kroz nenasilnu komunikaciju.
Ishodi učenja
- Studenti će moći primijeniti principe empatijskog povezivanja i suosjećanja u svakodnevnim komunikacijskim situacijama.
- Studenti će moći prepoznati izazove empatijskog povezivanja i suosjećanja prema drugome.
Ishodi učenja
- Studenti će moći prepoznati i razlikovati vještine aktivnog i empatijskog slušanja u razgovoru.
- Studenti će moći primijeniti tehnike empatijskog povezivanja.
Ishodi učenja
- Studenti će moći oblikovati povratnu informaciju koristeći nenasilni komunikacijski model.
- Studenti će moći vrednovati obilježja različitih načina davanja povratnih informacija.
Ishodi učenja
- Studenti će moći prepoznati i razlikovati obilježja asertivnosti u komunikaciji.
- Studenti će moći primijeniti tehnike postavljanja osobnih granica u duhu nenasilne komunikacije.
Ishodi učenja
- Studenti će moći prepoznati i razlikovati uzroke i obrasce sukoba u interpersonalnoj komunikaciji.
- Studenti će moći primijeniti strategije nenasilnog rješavanja sukoba u različitim komunikacijskim kontekstima.
Ishodi učenja
- Studenti će moći analizirati primjere nenasilne komunikacije u društvenim i međunarodnim odnosima.
- Studenti će moći primijeniti različite strategije nenasilne komunikacije u društvu.