Kolegij
Ciljevi predmeta: Upoznavanje s metodama i rezultatima istraživanja
o ponašanju čovjeka u radnom okruženju. Studenti će dobiti uvid u
područje psihologije rada u Hrvatskoj i svijetu te u osnove
organizacijske psihologije i upravljanja ljudskim potencijalima. Kroz
analizu nekih od koraka u upravljanju ljudskim potencijalima
(orijentacija i selekcija, mjerenje učinka, kompenzacije za rad,
profesionalni trening i usavršavanje) studenti će biti upoznati sa
metodama i mogućnostima u okviru svakog koraka. Studenti će se
upoznati sa komunikacijom i izazovima u radnim organizacijama, kao
i negativnim posljedicama stresa i nezaposlenosti.
Sadržaj predmeta: Povijest psihologije rada u Hrvatskoj i svijetu;
Analiza radnog mjesta; Izbor ljudi za odgovarajuća radna mjesta:
profesionalna orijentacija i selekcija; Procjena radnog učinka; Radni
učinak; Kompenzacija i nagrađivanje za rad; Profesionalni trening i
usavršavanje; Stres na radnom mjestu; Posljedice nezaposlenosti;
Komunikacija i donošenje odluka u radnoj organizaciji; Suvremeni
izazovi u radnim organizacijama; Raznolikost radne snage; Psihologija
rada u Hrvatskoj.
Analizirati odrednice i posljedice nezaposlenosti i stresa na radnu
učinkovitost. Kritički vrednovati područje psihologije rada u odnosu
na druga znanstvena i praktična područja te globalne i hrvatske
prilike. Procijeniti potrebne sposobnosti za određeno radno mjesto.
Opisati glavne aktivnosti u upravljanju ljudskim potencijalima.
Utvrditi adekvatne metode za selekciju, analizu radnog mjesta i
procjenu radnog učinka. Analizirati na primjeru hrvatske tvrtke
odabranu temu iz područja psihologije rada.
Kroemer, K. H. E. i Grandjean, E. (2000). Prilagođavanje rada
čovjeku. Jastrebarsko: Naklada Slap.
Muchinsky, P. M. (2006). Psychology applied to work: An
introduction to industrial and organizational psychology. Belmont CA:
Thomson Wadsworth.
Robbins, S.P. i Judge, T. A. (2010). Organizacijsko ponašanje.
Zagreb: MATE.
Arnold, J., Silvester, J., Patterson, F., Robertson, I., Cooper, C. i
Burnes, B. (2005). Work psychology: Understanding human behaviour
in the workplace. Essex: Pearson Education.
Noe, R. A., Hollenbeck, J. R., Gerhart, B. i Wright, P. M. (2006).
Menadžment ljudskih potencijala. Zagreb: MATE.
Stručni i znanstveni radovi iz časopisa
Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje
70% nastave)
Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100
bodova) tijekom nastave
Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz
nastavne aktivnosti
Završni pismeni ispit (minimum za prolaz na pismenom
ispitu je 50% točne riješenosti)
Način stjecanja bodova:
1. Nastavne aktivnosti – 70%:
1. kolokvij – 25%
2. kolokvij – 25%
seminarski rad – 15%
aktivnost na nastavi – 5%
2. Završni pismeni ispit – 30%
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:
izvrstan (5) – 90 do 100% bodova
vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova
dobar (3) – 65 do 79,9% bodova
dovoljan (2) – 50 do 64,9% bodova
nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 1.2 | 0 |
Aktivnost na nastavi | 0.2 | 5 |
Kolokvij-međuispit | 0.95 | 25 |
Kolokvij-međuispit | 0.95 | 25 |
Timski rad | 0.6 | 15 |
Ukupno tijekom nastave | 3.9 | 70 |
Završni ispit | 1.1 | 30 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 5 | 100 |
Ciljevi predmeta: Upoznavanje s metodama i rezultatima istraživanja
o ponašanju čovjeka u radnom okruženju. Studenti će dobiti uvid u
područje psihologije rada u Hrvatskoj i svijetu te u osnove
organizacijske psihologije i upravljanja ljudskim potencijalima. Kroz
analizu nekih od koraka u upravljanju ljudskim potencijalima
(orijentacija i selekcija, mjerenje učinka, kompenzacije za rad,
profesionalni trening i usavršavanje) studenti će biti upoznati sa
metodama i mogućnostima u okviru svakog koraka. Studenti će se
upoznati sa komunikacijom i izazovima u radnim organizacijama, kao
i negativnim posljedicama stresa i nezaposlenosti.
Sadržaj predmeta: Povijest psihologije rada u Hrvatskoj i svijetu;
Analiza radnog mjesta; Izbor ljudi za odgovarajuća radna mjesta:
profesionalna orijentacija i selekcija; Procjena radnog učinka; Radni
učinak; Kompenzacija i nagrađivanje za rad; Profesionalni trening i
usavršavanje; Stres na radnom mjestu; Posljedice nezaposlenosti;
Komunikacija i donošenje odluka u radnoj organizaciji; Suvremeni
izazovi u radnim organizacijama; Raznolikost radne snage; Psihologija
rada u Hrvatskoj.
Analizirati odrednice i posljedice nezaposlenosti i stresa na radnu
učinkovitost. Kritički vrednovati područje psihologije rada u odnosu
na druga znanstvena i praktična područja te globalne i hrvatske
prilike. Procijeniti potrebne sposobnosti za određeno radno mjesto.
Opisati glavne aktivnosti u upravljanju ljudskim potencijalima.
Utvrditi adekvatne metode za selekciju, analizu radnog mjesta i
procjenu radnog učinka. Analizirati na primjeru hrvatske tvrtke
odabranu temu iz područja psihologije rada.
Kroemer, K. H. E. i Grandjean, E. (2000). Prilagođavanje rada
čovjeku. Jastrebarsko: Naklada Slap.
Muchinsky, P. M. (2006). Psychology applied to work: An
introduction to industrial and organizational psychology. Belmont CA:
Thomson Wadsworth.
Robbins, S.P. i Judge, T. A. (2010). Organizacijsko ponašanje.
Zagreb: MATE.
Arnold, J., Silvester, J., Patterson, F., Robertson, I., Cooper, C. i
Burnes, B. (2005). Work psychology: Understanding human behaviour
in the workplace. Essex: Pearson Education.
Noe, R. A., Hollenbeck, J. R., Gerhart, B. i Wright, P. M. (2006).
Menadžment ljudskih potencijala. Zagreb: MATE.
Stručni i znanstveni radovi iz časopisa
Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje
70% nastave)
Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100
bodova) tijekom nastave
Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz
nastavne aktivnosti
Završni pismeni ispit (minimum za prolaz na pismenom
ispitu je 50% točne riješenosti)
Način stjecanja bodova:
1. Nastavne aktivnosti – 70%:
1. kolokvij – 25%
2. kolokvij – 25%
seminarski rad – 15%
aktivnost na nastavi – 5%
2. Završni pismeni ispit – 30%
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:
izvrstan (5) – 90 do 100% bodova
vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova
dobar (3) – 65 do 79,9% bodova
dovoljan (2) – 50 do 64,9% bodova
nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 1.2 | 0 |
Aktivnost na nastavi | 0.2 | 5 |
Kolokvij-međuispit | 0.95 | 25 |
Kolokvij-međuispit | 0.95 | 25 |
Timski rad | 0.6 | 15 |
Ukupno tijekom nastave | 3.9 | 70 |
Završni ispit | 1.1 | 30 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 5 | 100 |
Ciljevi predmeta: Upoznavanje s metodama i rezultatima istraživanja
o ponašanju čovjeka u radnom okruženju. Studenti će dobiti uvid u
područje psihologije rada u Hrvatskoj i svijetu te u osnove
organizacijske psihologije i upravljanja ljudskim potencijalima. Kroz
analizu nekih od koraka u upravljanju ljudskim potencijalima
(orijentacija i selekcija, mjerenje učinka, kompenzacije za rad,
profesionalni trening i usavršavanje) studenti će biti upoznati sa
metodama i mogućnostima u okviru svakog koraka. Studenti će se
upoznati sa komunikacijom i izazovima u radnim organizacijama, kao
i negativnim posljedicama stresa i nezaposlenosti.
Sadržaj predmeta: Povijest psihologije rada u Hrvatskoj i svijetu;
Analiza radnog mjesta; Izbor ljudi za odgovarajuća radna mjesta:
profesionalna orijentacija i selekcija; Procjena radnog učinka; Radni
učinak; Kompenzacija i nagrađivanje za rad; Profesionalni trening i
usavršavanje; Stres na radnom mjestu; Posljedice nezaposlenosti;
Komunikacija i donošenje odluka u radnoj organizaciji; Suvremeni
izazovi u radnim organizacijama; Raznolikost radne snage; Psihologija
rada u Hrvatskoj.
Analizirati odrednice i posljedice nezaposlenosti i stresa na radnu
učinkovitost. Kritički vrednovati područje psihologije rada u odnosu
na druga znanstvena i praktična područja te globalne i hrvatske
prilike. Procijeniti potrebne sposobnosti za određeno radno mjesto.
Opisati glavne aktivnosti u upravljanju ljudskim potencijalima.
Utvrditi adekvatne metode za selekciju, analizu radnog mjesta i
procjenu radnog učinka. Analizirati na primjeru hrvatske tvrtke
odabranu temu iz područja psihologije rada.
Kroemer, K. H. E. i Grandjean, E. (2000). Prilagođavanje rada
čovjeku. Jastrebarsko: Naklada Slap.
Muchinsky, P. M. (2006). Psychology applied to work: An
introduction to industrial and organizational psychology. Belmont CA:
Thomson Wadsworth.
Robbins, S.P. i Judge, T. A. (2010). Organizacijsko ponašanje.
Zagreb: MATE.
Arnold, J., Silvester, J., Patterson, F., Robertson, I., Cooper, C. i
Burnes, B. (2005). Work psychology: Understanding human behaviour
in the workplace. Essex: Pearson Education.
Noe, R. A., Hollenbeck, J. R., Gerhart, B. i Wright, P. M. (2006).
Menadžment ljudskih potencijala. Zagreb: MATE.
Stručni i znanstveni radovi iz časopisa
Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje
70% nastave)
Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100
bodova) tijekom nastave
Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz
nastavne aktivnosti
Završni pismeni ispit (minimum za prolaz na pismenom
ispitu je 50% točne riješenosti)
Način stjecanja bodova:
1. Nastavne aktivnosti – 70%:
1. kolokvij – 25%
2. kolokvij – 25%
seminarski rad – 15%
aktivnost na nastavi – 5%
2. Završni pismeni ispit – 30%
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:
izvrstan (5) – 90 do 100% bodova
vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova
dobar (3) – 65 do 79,9% bodova
dovoljan (2) – 50 do 64,9% bodova
nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 1.2 | 0 |
Aktivnost na nastavi | 0.2 | 5 |
Kolokvij-međuispit | 0.95 | 25 |
Kolokvij-međuispit | 0.95 | 25 |
Timski rad | 0.6 | 15 |
Ukupno tijekom nastave | 3.9 | 70 |
Završni ispit | 1.1 | 30 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 5 | 100 |