Kolegij
Studiji
Diplomski sveučilišni studij Povijest (nastavnički)Komunikologija - Interkulturalna komunikacija i novinarstvo
Komunikologija - Znanstveno istraživanje medija i odnosi s javnošću
Povijest
Psihologija
Sestrinstvo
Sociologija - Upravljanje i javne politike
Sestrinstvo
Studijska godina
4ISVU ID
275335ECTS
4
Nakon uvodnog predavanja i određenja temeljnih pojmova studenti će biti upoznati s povijesnim razvojem propagande i medija. Bit će opisan odnos između digitalne pismenosti i propagande. Studenti će osim toga naučiti dekonstruirati četiri temeljne tehnike propagande. Bit će opisani, prikazani i problematizirani postojeći oblici propagandnog djelovanja u medijima. Naglasak će biti na razlikovanju zlonamjerne i dobronamjerne propagande. Potom će se prikazati kako digitalna pismenost može pomoći u razumijevanju propagande. Studentima će biti predstavljene i glavne metode analize propagandnog sadržaja. Poseban naglasak u sklopu kolegija bit će na specifičnostima propagande na društvenim mrežama, kao i na obilježju publika. U kontekstu razlikovanja propagande i psiholoških operacija u ratnom okružju naglasit će se izazovi korištenja IKTa. Bit će predstavljeni i novi oblici propagandnog djelovanja.
Studenti će moći: 1. Objasniti pojam propagande i razlikovati ga u odnosu na promociju, promotivno komuniciranje, odnose s javnošću i psihološke operacije; 2. opisati glavne četiri temeljne tehnike propagande; 3. obrazložiti povijesni razvoj definicije i razumijevanje pojma propagande; 4. razlikovati dobronamjernu od zlonamjerne propagande; 5. opisati glavne karakteristike ratne propagande; 6. objasniti ulogu algoritama u širenju propagande u suvremenom komunikacijskom okružju; 7. prepoznati glavne propagandne obrasce na društvenim mrežama.
- Hobbs Renee, Kanižaj Igor (2023) Confronting Coronavirus Propaganda, The Palgrave Handbook of Media Misinformation, K. Fowler-Watt, J. McDougall (ur.), str. 139-156, https://doi.org/10.1007/978-3-031-11976-7_10, Palgrave Macmillan, Cham
- Hobbs R. (2020) Mind over media: propaganda education for a digital age, W.W. Norton & Company, New York. (odabrana poglavlja)
- Hobbs, R., & McGee, S. (2014). Teaching about propaganda: An examination of the historical roots of media literacy. Journal of Media Literacy Education, 6(2), 56–67.
- Hobbs, Renee; Kanižaj, Igor; Pereira, Luis: Digital Literacy and Propaganda // Medijske studije, 10 (2019), 19; 1-7
- Kanižaj, I. (2011): Propaganda protiv istine: slike rata u medijima 1991. godine, u: Kultura sjećanja: 1991. Povijesni lomovi i svladavanje prošlosti, Tihomir Cipek (ur), str. 179-199, Disput, Zagreb.
- Cunningham, S. (2002). The idea of propaganda: A reconstruction. Westport, CT: Praeger
- European Parliament (2015). At A Glance: Understanding Propaganda and Disinformation. http://bit.ly/2K6z39v
- Hobbs, R. (2020). Propaganda in an age of algorithmic personalization: Expanding literacy research and practice. Reading Research Quarterly 55(3) 521 – 533.
- Hobbs, R. (2021). “A most mischievous word”: Neil Postman’s approach to propaganda education. Harvard Kennedy School (HKS) Misinformation Review.
- Huckin, T. (2016). Propaganda defined. In G.L. Henderson & M.J. Braun (Eds.), Propaganda and rhetoric in democracy: History, theory, analysis (str. 118–136).
- Jowett, G. S., & O’Donnell, V. (2012). Propaganda and Persuasion (5th ed.). London: Sage.
- Marková, I. (2008). Persuasion and Propaganda. Diogenes, 55(1), 37-51. https://doi.org/10.1177/0392192107087916
- Skoko B. (2004) Propaganda i odnosi s javnošću kao sredstvo utjecanja u međunarodnim odnosima, Međunarodne studije Vol. IV, No 2. 77-96.
- Zannettou, Savvas and Blackburn, Jeremy (2018, September 7). “How Russian Trolls Behave Online.” U.S. News and World Report. http://bit.ly/2xaayny
- Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskom programu i izvedbenom nastavnom planu
- Uredno izvršavanje seminarske obveze – pripremljeno i izloženo seminarsko izlaganje unutar zadanih nastavnih aktivnosti – kumulativno ostvareno na seminarskom izlaganju i na dva kolokvija.
- Nastavne aktivnosti – seminarsko izlaganje; 1. kolokvij (pisani) i 2. kolokvij (pisani)
- Završni ispit (usmeni)
- NASTAVNE AKTIVNOSTI – 70% ocjene
- Seminarski rad – do 20%
- 1. kolokvij – do 25%
- 2. kolokvij – do 25%
- ZAVRŠNI ISPIT – 30%
- Usmeni ispit – do 30% (nužno točno odgovoriti na 50% od postavljenih pitanja)
BROJČANA LJESTVICA OCJENJIVANJA STUDENTSKOG RADA
Dovoljan (2) – 50,00 – 64,49%
Dobar (3) – 65,00 – 79,9%
Vrlo dobar (4) – 80,00 – 89,9%
Izvrstan (5) – 90,00 – 100,00%
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent | UDIOOCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 1,2 | 0 |
Seminarsko izlaganje | 0,50 | 20 |
Kolokvij - međuispit | 0,58 | 25 |
Kolokvij - međuispit | 0,58 | 25 |
Ukupno tijekom nastave | 2,86 | 70 |
Završni ispit | 1,14 | 30 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 4 | 100 |
Nakon uvodnog predavanja i određenja temeljnih pojmova studenti će biti upoznati s povijesnim razvojem propagande i medija. Bit će opisan odnos između digitalne pismenosti i propagande. Studenti će osim toga naučiti dekonstruirati četiri temeljne tehnike propagande. Bit će opisani, prikazani i problematizirani postojeći oblici propagandnog djelovanja u medijima. Naglasak će biti na razlikovanju zlonamjerne i dobronamjerne propagande. Potom će se prikazati kako digitalna pismenost može pomoći u razumijevanju propagande. Studentima će biti predstavljene i glavne metode analize propagandnog sadržaja. Poseban naglasak u sklopu kolegija bit će na specifičnostima propagande na društvenim mrežama, kao i na obilježju publika. U kontekstu razlikovanja propagande i psiholoških operacija u ratnom okružju naglasit će se izazovi korištenja IKTa. Bit će predstavljeni i novi oblici propagandnog djelovanja.
Studenti će moći: 1. Objasniti pojam propagande i razlikovati ga u odnosu na promociju, promotivno komuniciranje, odnose s javnošću i psihološke operacije; 2. opisati glavne četiri temeljne tehnike propagande; 3. obrazložiti povijesni razvoj definicije i razumijevanje pojma propagande; 4. razlikovati dobronamjernu od zlonamjerne propagande; 5. opisati glavne karakteristike ratne propagande; 6. objasniti ulogu algoritama u širenju propagande u suvremenom komunikacijskom okružju; 7. prepoznati glavne propagandne obrasce na društvenim mrežama.
- Hobbs Renee, Kanižaj Igor (2023) Confronting Coronavirus Propaganda, The Palgrave Handbook of Media Misinformation, K. Fowler-Watt, J. McDougall (ur.), str. 139-156, https://doi.org/10.1007/978-3-031-11976-7_10, Palgrave Macmillan, Cham
- Hobbs R. (2020) Mind over media: propaganda education for a digital age, W.W. Norton & Company, New York. (odabrana poglavlja)
- Hobbs, R., & McGee, S. (2014). Teaching about propaganda: An examination of the historical roots of media literacy. Journal of Media Literacy Education, 6(2), 56–67.
- Hobbs, Renee; Kanižaj, Igor; Pereira, Luis: Digital Literacy and Propaganda // Medijske studije, 10 (2019), 19; 1-7
- Kanižaj, I. (2011): Propaganda protiv istine: slike rata u medijima 1991. godine, u: Kultura sjećanja: 1991. Povijesni lomovi i svladavanje prošlosti, Tihomir Cipek (ur), str. 179-199, Disput, Zagreb.
- Cunningham, S. (2002). The idea of propaganda: A reconstruction. Westport, CT: Praeger
- European Parliament (2015). At A Glance: Understanding Propaganda and Disinformation. http://bit.ly/2K6z39v
- Hobbs, R. (2020). Propaganda in an age of algorithmic personalization: Expanding literacy research and practice. Reading Research Quarterly 55(3) 521 – 533.
- Hobbs, R. (2021). “A most mischievous word”: Neil Postman’s approach to propaganda education. Harvard Kennedy School (HKS) Misinformation Review.
- Huckin, T. (2016). Propaganda defined. In G.L. Henderson & M.J. Braun (Eds.), Propaganda and rhetoric in democracy: History, theory, analysis (str. 118–136).
- Jowett, G. S., & O’Donnell, V. (2012). Propaganda and Persuasion (5th ed.). London: Sage.
- Marková, I. (2008). Persuasion and Propaganda. Diogenes, 55(1), 37-51. https://doi.org/10.1177/0392192107087916
- Skoko B. (2004) Propaganda i odnosi s javnošću kao sredstvo utjecanja u međunarodnim odnosima, Međunarodne studije Vol. IV, No 2. 77-96.
- Zannettou, Savvas and Blackburn, Jeremy (2018, September 7). “How Russian Trolls Behave Online.” U.S. News and World Report. http://bit.ly/2xaayny
- Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskom programu i izvedbenom nastavnom planu
- Uredno izvršavanje seminarske obveze – pripremljeno i izloženo seminarsko izlaganje unutar zadanih nastavnih aktivnosti – kumulativno ostvareno na seminarskom izlaganju i na dva kolokvija.
- Nastavne aktivnosti – seminarsko izlaganje; 1. kolokvij (pisani) i 2. kolokvij (pisani)
- Završni ispit (usmeni)
- NASTAVNE AKTIVNOSTI – 70% ocjene
- Seminarski rad – do 20%
- 1. kolokvij – do 25%
- 2. kolokvij – do 25%
- ZAVRŠNI ISPIT – 30%
- Usmeni ispit – do 30% (nužno točno odgovoriti na 50% od postavljenih pitanja)
BROJČANA LJESTVICA OCJENJIVANJA STUDENTSKOG RADA
Dovoljan (2) – 50,00 – 64,49%
Dobar (3) – 65,00 – 79,9%
Vrlo dobar (4) – 80,00 – 89,9%
Izvrstan (5) – 90,00 – 100,00%
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent | UDIOOCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 1,2 | 0 |
Seminarsko izlaganje | 0,50 | 20 |
Kolokvij - međuispit | 0,58 | 25 |
Kolokvij - međuispit | 0,58 | 25 |
Ukupno tijekom nastave | 2,86 | 70 |
Završni ispit | 1,14 | 30 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 4 | 100 |
Nakon uvodnog predavanja i određenja temeljnih pojmova studenti će biti upoznati s povijesnim razvojem propagande i medija. Bit će opisan odnos između digitalne pismenosti i propagande. Studenti će osim toga naučiti dekonstruirati četiri temeljne tehnike propagande. Bit će opisani, prikazani i problematizirani postojeći oblici propagandnog djelovanja u medijima. Naglasak će biti na razlikovanju zlonamjerne i dobronamjerne propagande. Potom će se prikazati kako digitalna pismenost može pomoći u razumijevanju propagande. Studentima će biti predstavljene i glavne metode analize propagandnog sadržaja. Poseban naglasak u sklopu kolegija bit će na specifičnostima propagande na društvenim mrežama, kao i na obilježju publika. U kontekstu razlikovanja propagande i psiholoških operacija u ratnom okružju naglasit će se izazovi korištenja IKTa. Bit će predstavljeni i novi oblici propagandnog djelovanja.
Studenti će moći: 1. Objasniti pojam propagande i razlikovati ga u odnosu na promociju, promotivno komuniciranje, odnose s javnošću i psihološke operacije; 2. opisati glavne četiri temeljne tehnike propagande; 3. obrazložiti povijesni razvoj definicije i razumijevanje pojma propagande; 4. razlikovati dobronamjernu od zlonamjerne propagande; 5. opisati glavne karakteristike ratne propagande; 6. objasniti ulogu algoritama u širenju propagande u suvremenom komunikacijskom okružju; 7. prepoznati glavne propagandne obrasce na društvenim mrežama.
- Hobbs Renee, Kanižaj Igor (2023) Confronting Coronavirus Propaganda, The Palgrave Handbook of Media Misinformation, K. Fowler-Watt, J. McDougall (ur.), str. 139-156, https://doi.org/10.1007/978-3-031-11976-7_10, Palgrave Macmillan, Cham
- Hobbs R. (2020) Mind over media: propaganda education for a digital age, W.W. Norton & Company, New York. (odabrana poglavlja)
- Hobbs, R., & McGee, S. (2014). Teaching about propaganda: An examination of the historical roots of media literacy. Journal of Media Literacy Education, 6(2), 56–67.
- Hobbs, Renee; Kanižaj, Igor; Pereira, Luis: Digital Literacy and Propaganda // Medijske studije, 10 (2019), 19; 1-7
- Kanižaj, I. (2011): Propaganda protiv istine: slike rata u medijima 1991. godine, u: Kultura sjećanja: 1991. Povijesni lomovi i svladavanje prošlosti, Tihomir Cipek (ur), str. 179-199, Disput, Zagreb.
- Cunningham, S. (2002). The idea of propaganda: A reconstruction. Westport, CT: Praeger
- European Parliament (2015). At A Glance: Understanding Propaganda and Disinformation. http://bit.ly/2K6z39v
- Hobbs, R. (2020). Propaganda in an age of algorithmic personalization: Expanding literacy research and practice. Reading Research Quarterly 55(3) 521 – 533.
- Hobbs, R. (2021). “A most mischievous word”: Neil Postman’s approach to propaganda education. Harvard Kennedy School (HKS) Misinformation Review.
- Huckin, T. (2016). Propaganda defined. In G.L. Henderson & M.J. Braun (Eds.), Propaganda and rhetoric in democracy: History, theory, analysis (str. 118–136).
- Jowett, G. S., & O’Donnell, V. (2012). Propaganda and Persuasion (5th ed.). London: Sage.
- Marková, I. (2008). Persuasion and Propaganda. Diogenes, 55(1), 37-51. https://doi.org/10.1177/0392192107087916
- Skoko B. (2004) Propaganda i odnosi s javnošću kao sredstvo utjecanja u međunarodnim odnosima, Međunarodne studije Vol. IV, No 2. 77-96.
- Zannettou, Savvas and Blackburn, Jeremy (2018, September 7). “How Russian Trolls Behave Online.” U.S. News and World Report. http://bit.ly/2xaayny
- Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskom programu i izvedbenom nastavnom planu
- Uredno izvršavanje seminarske obveze – pripremljeno i izloženo seminarsko izlaganje unutar zadanih nastavnih aktivnosti – kumulativno ostvareno na seminarskom izlaganju i na dva kolokvija.
- Nastavne aktivnosti – seminarsko izlaganje; 1. kolokvij (pisani) i 2. kolokvij (pisani)
- Završni ispit (usmeni)
- NASTAVNE AKTIVNOSTI – 70% ocjene
- Seminarski rad – do 20%
- 1. kolokvij – do 25%
- 2. kolokvij – do 25%
- ZAVRŠNI ISPIT – 30%
- Usmeni ispit – do 30% (nužno točno odgovoriti na 50% od postavljenih pitanja)
BROJČANA LJESTVICA OCJENJIVANJA STUDENTSKOG RADA
Dovoljan (2) – 50,00 – 64,49%
Dobar (3) – 65,00 – 79,9%
Vrlo dobar (4) – 80,00 – 89,9%
Izvrstan (5) – 90,00 – 100,00%
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent | UDIOOCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 1,2 | 0 |
Seminarsko izlaganje | 0,50 | 20 |
Kolokvij - međuispit | 0,58 | 25 |
Kolokvij - međuispit | 0,58 | 25 |
Ukupno tijekom nastave | 2,86 | 70 |
Završni ispit | 1,14 | 30 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 4 | 100 |