Kolegij
Studiji
Diplomski sveučilišni studij Povijest (nastavnički)Komunikologija - Interkulturalna komunikacija i novinarstvo
Komunikologija - Znanstveno istraživanje medija i odnosi s javnošću
Povijest
Psihologija
Sestrinstvo
Sociologija - Upravljanje i javne politike
Sestrinstvo
Studijska godina
4ISVU ID
275335ECTS
4
Nakon uvodnog predavanja i određenja temeljnih pojmova studenti će biti upoznati s povijesnim razvojem propagande i medija. Bit će opisan odnos između digitalne pismenosti i propagande. Studenti će osim toga naučiti dekonstruirati četiri temeljne tehnike propagande. Bit će opisani, prikazani i problematizirani postojeći oblici propagandnog djelovanja u medijima. Naglasak će biti na razlikovanju zlonamjerne i dobronamjerne propagande. Potom će se prikazati kako digitalna pismenost može pomoći u razumijevanju propagande. Studentima će biti predstavljene i glavne metode analize propagandnog sadržaja. Poseban naglasak u sklopu kolegija bit će na specifičnostima propagande na društvenim mrežama, kao i na obilježju publika. U kontekstu razlikovanja propagande i psiholoških operacija u ratnom okružju naglasit će se izazovi korištenja IKTa. Bit će predstavljeni i novi oblici propagandnog djelovanja.
- Hobbs Renee, Kanižaj Igor (2023) Confronting Coronavirus Propaganda, The Palgrave Handbook of Media Misinformation, K. Fowler-Watt, J. McDougall (ur.), str. 139-156, https://doi.org/10.1007/978-3-031-11976-7_10, Palgrave Macmillan, Cham
- Hobbs R. (2020) Mind over media: propaganda education for a digital age, W.W. Norton & Company, New York. (odabrana poglavlja)
- Hobbs, R., & McGee, S. (2014). Teaching about propaganda: An examination of the historical roots of media literacy. Journal of Media Literacy Education, 6(2), 56–67.
- Hobbs, Renee; Kanižaj, Igor; Pereira, Luis: Digital Literacy and Propaganda // Medijske studije, 10 (2019), 19; 1-7
- Kanižaj, I. (2011): Propaganda protiv istine: slike rata u medijima 1991. godine, u: Kultura sjećanja: 1991. Povijesni lomovi i svladavanje prošlosti, Tihomir Cipek (ur), str. 179-199, Disput, Zagreb.
- Cunningham, S. (2002). The idea of propaganda: A reconstruction. Westport, CT: Praeger
- European Parliament (2015). At A Glance: Understanding Propaganda and Disinformation. http://bit.ly/2K6z39v
- Hobbs, R. (2020). Propaganda in an age of algorithmic personalization: Expanding literacy research and practice. Reading Research Quarterly 55(3) 521 – 533.
- Hobbs, R. (2021). “A most mischievous word”: Neil Postman’s approach to propaganda education. Harvard Kennedy School (HKS) Misinformation Review.
- Huckin, T. (2016). Propaganda defined. In G.L. Henderson & M.J. Braun (Eds.), Propaganda and rhetoric in democracy: History, theory, analysis (str. 118–136).
- Jowett, G. S., & O’Donnell, V. (2012). Propaganda and Persuasion (5th ed.). London: Sage.
- Marková, I. (2008). Persuasion and Propaganda. Diogenes, 55(1), 37-51. https://doi.org/10.1177/0392192107087916
- Skoko B. (2004) Propaganda i odnosi s javnošću kao sredstvo utjecanja u međunarodnim odnosima, Međunarodne studije Vol. IV, No 2. 77-96.
- Zannettou, Savvas and Blackburn, Jeremy (2018, September 7). “How Russian Trolls Behave Online.” U.S. News and World Report. http://bit.ly/2xaayny
- Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskom programu i izvedbenom nastavnom planu
- Uredno izvršavanje seminarske obveze – pripremljeno i izloženo seminarsko izlaganje unutar zadanih nastavnih aktivnosti – kumulativno ostvareno na seminarskom izlaganju i na dva kolokvija.
- Nastavne aktivnosti – seminarsko izlaganje; 1. kolokvij (pisani) i 2. kolokvij (pisani)
- Završni ispit (usmeni)