Kolegij
Studiji
Diplomski sveučilišni studij Povijest (nastavnički)Komunikologija - Interkulturalna komunikacija i novinarstvo
Komunikologija - Znanstveno istraživanje medija i odnosi s javnošću
Povijest
Psihologija
Sestrinstvo
Sociologija - Upravljanje i javne politike
Povijest (dvopredmetni)
Sociologija (dvopredmetni)
Sestrinstvo
Studijska godina
4ISVU ID
226359ECTS
5
Predmet se bavi suvremenom problematikom klimatskih promjena i
zaštite okoliša, njihovim utjecajem na društvo te osnovnim
smjernicama međunarodnih i nacionalnih ekoloških politika.
Definiraju se osnovni ekosustavi, onečišćujuće tvari u atmosferi, vodi i
tlu, kao i njihov utjecaj na zdravlje ljudi. Kroz kolegij se kritički
promišlja o upravljanju prirodnim resursima, ekološkoj, ekonomskoj i
socijalnoj važnosti održivog razvoja te sustavima provođenja tranzicije
društva prema klimatskoj neutralnosti. Definiraju se osnovne
smjernice strategije dekarbonizacije, održive mobilnosti i energetske
učinkovitosti. Također se naglasak stavlja na razumijevanje ekoloških
nesreća, analizu i upravljanje rizicima.
Ciljevi predmeta
Upoznati studente s osnovnim onečišćujućim tvarima u zraku,
vodama i tlu, učincima globalnog zagrijavanja te strategijom održivog
razvoja. Nadalje, pružiti studentima uvid u aktualne smjernice
međunarodnih, nacionalnih i lokalnih ekoloških politika s ciljem
prilagodbe klimatskim promjenama.
1. Vrednovati sustave kružnoga gospodarstva. 2. Procijeniti smjernice
aktualnih ekoloških politika. 3. Analizirati utjecaj klimatskih promjena
na okoliš i društvo. 4. Procijeniti povezanost ekoloških, zdravstvenih i
socijalnih rizika. 5. Analizirati ekološke rizike iz sociološke
perspektive. 6. Kritički prosuđivati o o održivom upravljanju
prirodnim resursima.
1. Mary K. Theodore, L. Theodore, (2010.), Introduction to
Environmental Management, CRC Press, Taylor&Fracis Group, NY
2. V.S. Rana, (2009.), Essentials of Ecology and Environmental Science,
PHI Learning, New Delhi
3. Noel de Nevers, (2004.), Air Quality, Thad Godish, CRC Press LLC
1. Direktiva 2010/75/EU Europskog parlamenta i Vijeća od 24.
studenog 2010. o industrijskim emisijama
2. Dokument „Stepping up Europe’s 2030 climate ambition“, (2020.),
European Cimmission, Brussels
3. Integrirani klimatski i energetski plan za RH, (2019.), Ministarstvo
zaštite okoliša i energetike, Zagreb
1. Redovito pohađanje nastave: prisutnost na najmanje 70%
nastave.
2. Uredno izvršene seminarske obveze: predaja seminarskog
rada i prezentacija seminara. Pisana 2 kolokvija.
3. Stjecanje minimalnoga uspjeha od 35% tijekom nastave
unutar zadanih nastavnih aktivnosti
1. Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz nastavne
aktivnosti (dva pisana kolokvija, seminarski rad)
2. Završni ispit
Kontinuiranim vrednovanjem studentskog rada dolazi se do
ukupne ocjene koja je temeljena na bazi 100 bodova.
1. Nastavne aktivnosti – 70% ukupne ocjene
a. 2 kolokvija (50%)
b. Seminarske obveze (20%)
2. Završni ispit – 30% ocjene
izvrstan (5) – 90 do 100% bodova
vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova
dobar (3) – 65 do 79,9% bodova
dovoljan (2) – 50 do 64,9% bodova
nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 1.2 | 0 |
Seminarsko izlaganje | 0.76 | 20 |
Kolokvij-međuispit | 1.9 | 50 |
Ukupno tijekom nastave | 3.86 | 70 |
Završni ispit | 1.14 | 30 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 5 | 100 |
Predmet se bavi suvremenom problematikom klimatskih promjena i
zaštite okoliša, njihovim utjecajem na društvo te osnovnim
smjernicama međunarodnih i nacionalnih ekoloških politika.
Definiraju se osnovni ekosustavi, onečišćujuće tvari u atmosferi, vodi i
tlu, kao i njihov utjecaj na zdravlje ljudi. Kroz kolegij se kritički
promišlja o upravljanju prirodnim resursima, ekološkoj, ekonomskoj i
socijalnoj važnosti održivog razvoja te sustavima provođenja tranzicije
društva prema klimatskoj neutralnosti. Definiraju se osnovne
smjernice strategije dekarbonizacije, održive mobilnosti i energetske
učinkovitosti. Također se naglasak stavlja na razumijevanje ekoloških
nesreća, analizu i upravljanje rizicima.
Ciljevi predmeta
Upoznati studente s osnovnim onečišćujućim tvarima u zraku,
vodama i tlu, učincima globalnog zagrijavanja te strategijom održivog
razvoja. Nadalje, pružiti studentima uvid u aktualne smjernice
međunarodnih, nacionalnih i lokalnih ekoloških politika s ciljem
prilagodbe klimatskim promjenama.
1. Vrednovati sustave kružnoga gospodarstva. 2. Procijeniti smjernice
aktualnih ekoloških politika. 3. Analizirati utjecaj klimatskih promjena
na okoliš i društvo. 4. Procijeniti povezanost ekoloških, zdravstvenih i
socijalnih rizika. 5. Analizirati ekološke rizike iz sociološke
perspektive. 6. Kritički prosuđivati o o održivom upravljanju
prirodnim resursima.
1. Mary K. Theodore, L. Theodore, (2010.), Introduction to
Environmental Management, CRC Press, Taylor&Fracis Group, NY
2. V.S. Rana, (2009.), Essentials of Ecology and Environmental Science,
PHI Learning, New Delhi
3. Noel de Nevers, (2004.), Air Quality, Thad Godish, CRC Press LLC
1. Direktiva 2010/75/EU Europskog parlamenta i Vijeća od 24.
studenog 2010. o industrijskim emisijama
2. Dokument „Stepping up Europe’s 2030 climate ambition“, (2020.),
European Cimmission, Brussels
3. Integrirani klimatski i energetski plan za RH, (2019.), Ministarstvo
zaštite okoliša i energetike, Zagreb
1. Redovito pohađanje nastave: prisutnost na najmanje 70%
nastave.
2. Uredno izvršene seminarske obveze: predaja seminarskog
rada i prezentacija seminara. Pisana 2 kolokvija.
3. Stjecanje minimalnoga uspjeha od 35% tijekom nastave
unutar zadanih nastavnih aktivnosti
1. Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz nastavne
aktivnosti (dva pisana kolokvija, seminarski rad)
2. Završni ispit
Kontinuiranim vrednovanjem studentskog rada dolazi se do
ukupne ocjene koja je temeljena na bazi 100 bodova.
1. Nastavne aktivnosti – 70% ukupne ocjene
a. 2 kolokvija (50%)
b. Seminarske obveze (20%)
2. Završni ispit – 30% ocjene
izvrstan (5) – 90 do 100% bodova
vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova
dobar (3) – 65 do 79,9% bodova
dovoljan (2) – 50 do 64,9% bodova
nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 1.2 | 0 |
Seminarsko izlaganje | 0.76 | 20 |
Kolokvij-međuispit | 1.9 | 50 |
Ukupno tijekom nastave | 3.86 | 70 |
Završni ispit | 1.14 | 30 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 5 | 100 |
Predmet se bavi suvremenom problematikom klimatskih promjena i
zaštite okoliša, njihovim utjecajem na društvo te osnovnim
smjernicama međunarodnih i nacionalnih ekoloških politika.
Definiraju se osnovni ekosustavi, onečišćujuće tvari u atmosferi, vodi i
tlu, kao i njihov utjecaj na zdravlje ljudi. Kroz kolegij se kritički
promišlja o upravljanju prirodnim resursima, ekološkoj, ekonomskoj i
socijalnoj važnosti održivog razvoja te sustavima provođenja tranzicije
društva prema klimatskoj neutralnosti. Definiraju se osnovne
smjernice strategije dekarbonizacije, održive mobilnosti i energetske
učinkovitosti. Također se naglasak stavlja na razumijevanje ekoloških
nesreća, analizu i upravljanje rizicima.
Ciljevi predmeta
Upoznati studente s osnovnim onečišćujućim tvarima u zraku,
vodama i tlu, učincima globalnog zagrijavanja te strategijom održivog
razvoja. Nadalje, pružiti studentima uvid u aktualne smjernice
međunarodnih, nacionalnih i lokalnih ekoloških politika s ciljem
prilagodbe klimatskim promjenama.
1. Vrednovati sustave kružnoga gospodarstva. 2. Procijeniti smjernice
aktualnih ekoloških politika. 3. Analizirati utjecaj klimatskih promjena
na okoliš i društvo. 4. Procijeniti povezanost ekoloških, zdravstvenih i
socijalnih rizika. 5. Analizirati ekološke rizike iz sociološke
perspektive. 6. Kritički prosuđivati o o održivom upravljanju
prirodnim resursima.
1. Mary K. Theodore, L. Theodore, (2010.), Introduction to
Environmental Management, CRC Press, Taylor&Fracis Group, NY
2. V.S. Rana, (2009.), Essentials of Ecology and Environmental Science,
PHI Learning, New Delhi
3. Noel de Nevers, (2004.), Air Quality, Thad Godish, CRC Press LLC
1. Direktiva 2010/75/EU Europskog parlamenta i Vijeća od 24.
studenog 2010. o industrijskim emisijama
2. Dokument „Stepping up Europe’s 2030 climate ambition“, (2020.),
European Cimmission, Brussels
3. Integrirani klimatski i energetski plan za RH, (2019.), Ministarstvo
zaštite okoliša i energetike, Zagreb
1. Redovito pohađanje nastave: prisutnost na najmanje 70%
nastave.
2. Uredno izvršene seminarske obveze: predaja seminarskog
rada i prezentacija seminara. Pisana 2 kolokvija.
3. Stjecanje minimalnoga uspjeha od 35% tijekom nastave
unutar zadanih nastavnih aktivnosti
1. Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz nastavne
aktivnosti (dva pisana kolokvija, seminarski rad)
2. Završni ispit
Kontinuiranim vrednovanjem studentskog rada dolazi se do
ukupne ocjene koja je temeljena na bazi 100 bodova.
1. Nastavne aktivnosti – 70% ukupne ocjene
a. 2 kolokvija (50%)
b. Seminarske obveze (20%)
2. Završni ispit – 30% ocjene
izvrstan (5) – 90 do 100% bodova
vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova
dobar (3) – 65 do 79,9% bodova
dovoljan (2) – 50 do 64,9% bodova
nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova
VRSTA AKTIVNOSTI | ECTS bodovi - koeficijent opterećenja studenata | UDIO OCJENE (%) |
Pohađanje nastave | 1.2 | 0 |
Seminarsko izlaganje | 0.76 | 20 |
Kolokvij-međuispit | 1.9 | 50 |
Ukupno tijekom nastave | 3.86 | 70 |
Završni ispit | 1.14 | 30 |
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) | 5 | 100 |