Kolegij
Temeljne odrednice fenomena boli; Pregled trenutnog znanja anatomije, fiziologije, biokemije i
farmakologije važnog za razumijevanje sustava percepcije boli; Teorija nadziranog ulaza; Psihološki
aspekti boli, te utjecaj spola, kulture i okolinskih činitelja na odnos prema boli; Definicija i taksonomija
boli; Temeljne razlike akutne i kronične boli; Generalizirani i regionalni bolni sindromi; Metode
simptomatske kontrole; Placebo i nocebo; Multidisciplinarni pristup terapiji i dijagnostici; Etički i
kulturološki aspekti boli.
Nakon položenog predmeta student će moći: - definirati temeljne pojmove povezane s boli; - opisati
mehanizam nastanka osjeta boli; - opisati patofiziološke mehanizme koji mogu dovesti do razvitka
kronične boli; - objasniti temeljne probleme povezane s istraživanjem boli; - opisati i analizirati čimbenike
koji mogu utjecati na percepciju boli; - opisati i definirati pojmove placeba i noceba; - opisati i objasniti
multidisciplinarni pristup liječenju boli; - analizirati i razgovarati o etičkim i kulturnim aspektima
fenomena boli.
Current Diagnosis &Treatmant of Pain, Editors: Roenn JV, Paice J, Predor M. 1st Edition.
Lange; 2009.
Bonica's Management of Pain, Editor(s): Loeser, John D. 3rd Edition. Baltimore: Lippincott
Williams & Wilkins; 2001.
Pravo pristupa završnom ispitu iz kolegija
ostvaruje redoviti student kojem je nositelj kolegija ovjerio izvršenje svih propisanih nastavnih obveza iz
kolegija sukladno Pravilniku o studijima i studiranju.
Svaki ispit i konačnu ocjenu čine tri dijela: kontinuirano
usmeno i pismeno ispitivanja znanja i vještina za vrijeme nastave (20% konačne ocjene), te praktični (30%
konačne ocjene) i pismeni ispit (50% konačne ocjene) koji se održavaju na kraju nastave.
Način stjecanja bodova: Kontinuirana aktivnost u nastavi
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada: izvrstan (5) od 90% do 100%; vrlo dobar (4) od 80 do
89,9%; dobar (3) od 65 do 79,9%; dovoljan (2) od 50 do 64,9%; nedovoljan (1) od 0 do 49,9%
Vrsta aktivnosti | ECTS bodovi | Udio ocjene (%) |
Kontinuirano usmeno i pismeno ispitivanja znanja i vještina za vrijeme nastave | 0.2 | 20 |
Ukupno tijekom nastave | 0.2 | 20 |
Praktični dio završnog ispita | 0.3 | 30 |
Pismeni dio završnog ispita | 0.5 | 50 |
UKUPNO BODOVA (nastava + završni ispit) | 1 | 100% |
Temeljne odrednice fenomena boli; Pregled trenutnog znanja anatomije, fiziologije, biokemije i
farmakologije važnog za razumijevanje sustava percepcije boli; Teorija nadziranog ulaza; Psihološki
aspekti boli, te utjecaj spola, kulture i okolinskih činitelja na odnos prema boli; Definicija i taksonomija
boli; Temeljne razlike akutne i kronične boli; Generalizirani i regionalni bolni sindromi; Metode
simptomatske kontrole; Placebo i nocebo; Multidisciplinarni pristup terapiji i dijagnostici; Etički i
kulturološki aspekti boli.
Nakon položenog predmeta student će moći: - definirati temeljne pojmove povezane s boli; - opisati
mehanizam nastanka osjeta boli; - opisati patofiziološke mehanizme koji mogu dovesti do razvitka
kronične boli; - objasniti temeljne probleme povezane s istraživanjem boli; - opisati i analizirati čimbenike
koji mogu utjecati na percepciju boli; - opisati i definirati pojmove placeba i noceba; - opisati i objasniti
multidisciplinarni pristup liječenju boli; - analizirati i razgovarati o etičkim i kulturnim aspektima
fenomena boli.
Current Diagnosis &Treatmant of Pain, Editors: Roenn JV, Paice J, Predor M. 1st Edition.
Lange; 2009.
Bonica's Management of Pain, Editor(s): Loeser, John D. 3rd Edition. Baltimore: Lippincott
Williams & Wilkins; 2001.
Pravo pristupa završnom ispitu iz kolegija
ostvaruje redoviti student kojem je nositelj kolegija ovjerio izvršenje svih propisanih nastavnih obveza iz
kolegija sukladno Pravilniku o studijima i studiranju.
Svaki ispit i konačnu ocjenu čine tri dijela: kontinuirano
usmeno i pismeno ispitivanja znanja i vještina za vrijeme nastave (20% konačne ocjene), te praktični (30%
konačne ocjene) i pismeni ispit (50% konačne ocjene) koji se održavaju na kraju nastave.
Način stjecanja bodova: Kontinuirana aktivnost u nastavi
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada: izvrstan (5) od 90% do 100%; vrlo dobar (4) od 80 do
89,9%; dobar (3) od 65 do 79,9%; dovoljan (2) od 50 do 64,9%; nedovoljan (1) od 0 do 49,9%
Vrsta aktivnosti | ECTS bodovi | Udio ocjene (%) |
Kontinuirano usmeno i pismeno ispitivanja znanja i vještina za vrijeme nastave | 0.2 | 20 |
Ukupno tijekom nastave | 0.2 | 20 |
Praktični dio završnog ispita | 0.3 | 30 |
Pismeni dio završnog ispita | 0.5 | 50 |
UKUPNO BODOVA (nastava + završni ispit) | 1 | 100% |
Temeljne odrednice fenomena boli; Pregled trenutnog znanja anatomije, fiziologije, biokemije i
farmakologije važnog za razumijevanje sustava percepcije boli; Teorija nadziranog ulaza; Psihološki
aspekti boli, te utjecaj spola, kulture i okolinskih činitelja na odnos prema boli; Definicija i taksonomija
boli; Temeljne razlike akutne i kronične boli; Generalizirani i regionalni bolni sindromi; Metode
simptomatske kontrole; Placebo i nocebo; Multidisciplinarni pristup terapiji i dijagnostici; Etički i
kulturološki aspekti boli.
Nakon položenog predmeta student će moći: - definirati temeljne pojmove povezane s boli; - opisati
mehanizam nastanka osjeta boli; - opisati patofiziološke mehanizme koji mogu dovesti do razvitka
kronične boli; - objasniti temeljne probleme povezane s istraživanjem boli; - opisati i analizirati čimbenike
koji mogu utjecati na percepciju boli; - opisati i definirati pojmove placeba i noceba; - opisati i objasniti
multidisciplinarni pristup liječenju boli; - analizirati i razgovarati o etičkim i kulturnim aspektima
fenomena boli.
Current Diagnosis &Treatmant of Pain, Editors: Roenn JV, Paice J, Predor M. 1st Edition.
Lange; 2009.
Bonica's Management of Pain, Editor(s): Loeser, John D. 3rd Edition. Baltimore: Lippincott
Williams & Wilkins; 2001.
Pravo pristupa završnom ispitu iz kolegija
ostvaruje redoviti student kojem je nositelj kolegija ovjerio izvršenje svih propisanih nastavnih obveza iz
kolegija sukladno Pravilniku o studijima i studiranju.
Svaki ispit i konačnu ocjenu čine tri dijela: kontinuirano
usmeno i pismeno ispitivanja znanja i vještina za vrijeme nastave (20% konačne ocjene), te praktični (30%
konačne ocjene) i pismeni ispit (50% konačne ocjene) koji se održavaju na kraju nastave.
Način stjecanja bodova: Kontinuirana aktivnost u nastavi
Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada: izvrstan (5) od 90% do 100%; vrlo dobar (4) od 80 do
89,9%; dobar (3) od 65 do 79,9%; dovoljan (2) od 50 do 64,9%; nedovoljan (1) od 0 do 49,9%
Vrsta aktivnosti | ECTS bodovi | Udio ocjene (%) |
Kontinuirano usmeno i pismeno ispitivanja znanja i vještina za vrijeme nastave | 0.2 | 20 |
Ukupno tijekom nastave | 0.2 | 20 |
Praktični dio završnog ispita | 0.3 | 30 |
Pismeni dio završnog ispita | 0.5 | 50 |
UKUPNO BODOVA (nastava + završni ispit) | 1 | 100% |